Fødselsdepression efter 1 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.429 visninger
3 svar
1 synes godt om
6. april 2015

Anonym trådstarter

Kan man godt få en fødselsdepression 1 år efter man har født? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2015

Muffinmus

Hmm, ved det faktisk ikke, men tænker da hvis du har noget nu, kan det godt være vinterdepression i stedet måske...det får pænt mange danskere faktisk, især fra jan-maj. Pga for lidt sol, lys, varme og ofte manglen på F.eks D vitamin.

Anmeld Citér

6. april 2015

Snoopy77

Altså søvnmangel og afbrudt søvn gennem længere tid kan give de samme symptomer som depression 

Anmeld Citér

6. april 2015

modesty

Kan man godt få en fødselsdepression 1 år efter man har født? 

Hmm, jeg er ikke sikker på at man vil kalde det en fødselsdepression så lang tid efter. Og det kommer nok meget an på hvad dine tanker og problemer er. Handler det om manglende tilknytning til barnet? Problemer med at være i rollen som mor? Eller er det mere "all round" følelser, som ikke relaterer specifikt til barnet?

Vores psyke kan jo fortrænge mange ting, og jeg tror bestemt det er muligt at have blokeret for de negative tanker i lang tid, indtil man pludselig ikke kan holde dem nede længere.

Men det er meget svært at svare på når du ikke kommer med flere detaljer. 

Hvis jeg var dig, ville jeg tage en ærlig snak med din SP, hvis du er glad for hende. Læg kortene på bordet og forklar hvad du føler. Og ellers tag en lignende snak med din læge hvis du har mere tillid til ham/hende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.