Fra spark til møffen rundt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.182 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. september 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg vil lige høre hvornår jeres babyer gik fra at sparke til mere at møffe rundt. Altså mere at vende og dreje sig end de sædvanlige "blop" og spark.

Jeg går ind i uge 30 i morgen og synes at lillemanden sparker mindre og mindre, men at det mere er hans bevægelser jeg mærker.
For en uge siden blev han vurderet til at veje ca 1200 gram og tænker at han da må have masser af plads til at boltre sig rundt på.

Knus en neurotisk mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2009

Pige2009

RGN skriver:

Jeg vil lige høre hvornår jeres babyer gik fra at sparke til mere at møffe rundt. Altså mere at vende og dreje sig end de sædvanlige "blop" og spark.

Jeg går ind i uge 30 i morgen og synes at lillemanden sparker mindre og mindre, men at det mere er hans bevægelser jeg mærker.
For en uge siden blev han vurderet til at veje ca 1200 gram og tænker at han da må have masser af plads til at boltre sig rundt på.

Knus en neurotisk mor.

Jeg er i uge 36 nu, og lillepigen sparker stadig lystigt og temmelig kraftigt nu, så det der med møffen rundt er det ikke skiftet til. Hun er skønnet til at være ca. 3000 gram på nuværende tidspunkt.

Hilsen Linda 35+4

Anmeld

9. september 2009

RGN

Profilbillede for RGN
Kan det have indflydelse hvis man ikke er særlig stor?
Altså maven vokser fint, men tænker på at jeg altid har været meget lille både i højde og vægt. Jeg har taget 17 kilo på og vejer nu 66 kg, så kan det have noget at gøre med at man har en lille krop?

Anmeld

9. september 2009

Pige2009

Det har vist intet på sig. Jeg tror mere det handler om, at alle babyer reagerer forskelligt i maven. Om de sparker eller møffer rundt er meget forskelligt.

Anmeld

9. september 2009

RGN

Profilbillede for RGN
Ja, det kan godt være.
Jeg synes virkelig det er svært at finde rundt i hvad der er sandhed og hvad der er myte.

Anmeld

10. september 2009

Brams

Jeg synes at hun den sidste 1½ uge er begyndt at bevæge sig anderledes og aser og maser mere end hun sparker

Trine 33+0

Anmeld

10. september 2009

christina2412

der er sket en forandring med min lille søn i maven.
jeg var til skanning nu her da jeg var 29+5 fik afvide han vejede 1628 og han har vendt sig med hovedet nedad, der kommer nogen ordenlig spark engang imellem men han sparker ikke så meget mere det mere en masse bevægelser uden på maven, sådan asen og masen. men mærker ham mange gange om dagen, men ikke på samme måde som feks i uge 26-27-28 uge. 

christina 31+0 

Anmeld

10. september 2009

LineD

Faktisk i løbet af den sidste uge (jeg er i uge 29) er han gået fra store spark der giver et ordentligt spjæt i maven, til mere sådan at presse armen/hovedet/foden whatever ud mod maven, jeg tror dog det kan være fordi han ligger på tværs, det har jeg nemlig fornemmelsen af, for hver gang han bevæger sig får jeg en bule på hver side af maven under ribbenene

Anmeld

10. september 2009

RGN

Profilbillede for RGN
Det er rart at vide, at min baby ikke er den eneste som forandrer adfærdsmønster på dette tidspunkt.

Jeg synes han har fået en tarvelig vane med at sparke ud mod siden når han sparker, hvilket rammer et sted hvor jeg er usædvanlig kilden. Hehe...

Anmeld

11. september 2009

Pje

Godmorgen

Min lille baby har ligeledes ændret mønster. Var til jm for 3 uger siden og der var den lille begyndt at sparke mindre  Hun vurderet den til at være 1600 - 1700 gram men alt var som det skal være.
Mærket den bette knap så meget de sidste 2 uger, men det er så blevet ændret nu. Det er blevet en anden form for spark og når den sparker er det mere kraftige end for nogle uger siden. Samt ligger den tit rigtig dårligt, så det gør ondt i bækkenet  men kan heldigvis flytte lidt på betterøv ved at trykke let på maven.

Pia 32 + 4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.