Anonym skriver:
Nej hun beder ikke efter dem, hvis ikke hun kan se flasken.
Det er nok bare blevet en rutine for os at tilbyde dem i den travle hverdag, fordi vi ved at hun ellers ikke vil sove, før hun har fået mælk nok.
Grød er ikke så nemt for os at tilbyde, da vi bruger BLW og har aldrig brugt grød, men ja vi kan måske finde noget mad, som hun ellers er rigtig glad for.
Jeg tror også at det er blevet en forventning af hende, at hun får den. Jeg har et par gange gået igang med at pusle hende, før hun fik flaske, men så var hun dybt ulykkelig på puslebordet.
Nu har jeg været inde og læse om BLW, og de fraråder jo ikke grød hundrede procent. Udover det er jeres barn også så gammel, så hun ville kunne spise grøden selv - mine børn har alle spist grød selv med ske før de blev et år (et voldsomt svineri, men det blev mindre med tiden og som 15 mnd faktisk næsten helt fint). De får vel også grød eller suppe i vuggestuen, hvor hun selv spiser det?
Jeg fik at vide med mit flaskebarn, at max på et døgn var 1000 ml, så tænker 600 ml på en time er koloenormt meget. Mon hun faktisk får det meste af sin næring og mad i den time for hele døgnet?
Med så stort et mælkeindtag på så kort tid, ville jeg ikke være i tvivl en portion grød, er rugbrød, en banan eller andet der fylder godt i maven og max en flaske på 200 ml. Jeg tilbød mine børn mad med cirka 2 timer imellem i de vågne timer.
Anmeld
Citér