15 mdr Flaske til natten er ved at være et problem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvad suger jeres sp til den mængde hun får? Synes det lyder noget voldsomt. 

Jeg ville vente til der er overskud evt. ferie sådan både mor og far er hjemme og så fjerne flaske helt. For hvis overskuddet mangler vil man måske give efter. 

Held og lykke

Har ikke snakket med SP.

Vi synes ikke, at vi har kunne bruge ret meget af hendes info/råd til noget, da vi havde besøg af hende.. Så derfor har vi ikke været specielt glade for hende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2015

modesty

Anonym skriver:

Jeg synes også det er meget.. Da hun var 100% på flaske var hun ret småtspisende.. Havde svært ved at nå op på de mængder som SST anbefalede.

Jeg har ferie i næste uge, så det var da en mulighed at lave et clean cut der. Hvor lang tid kan sådan noget tage? Og tilbyder man bare trøst, et glas vand og evt. noget andet mad i stedet?

I starten spiste vi kl 18.00 men rykkede det til 17.30 fordi hun var meget sulten allerede kl 17.30 og nærmest så træt kl 18.00 at hun ikke gad spise.

Vi har også snakket om, om at vi har hørt andre familier lægger børnene i seng direkte efter aftensmad, men så når man jo stort set ikke at se sit barn?

Jeg synes ikke at I skal putte tidligere hvis behovet ikke er der. Og hvis hun ikke kan spise senere, så hold fast i aftensmaden kl. 17:30.

Giv evt. en snack (et stykke frugt/grønsag el. lign.) inden/omkring putning.

Her tog det et par nætter at vænne af nat-amning. Far tog sig af trøst når han vågnede om natten og ville have mad.

Dag-amning var intet problem, der var han selv klar til at stoppe.

Anmeld Citér

8. april 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg synes ikke at I skal putte tidligere hvis behovet ikke er der. Og hvis hun ikke kan spise senere, så hold fast i aftensmaden kl. 17:30.

Giv evt. en snack (et stykke frugt/grønsag el. lign.) inden/omkring putning.

Her tog det et par nætter at vænne af nat-amning. Far tog sig af trøst når han vågnede om natten og ville have mad.

Dag-amning var intet problem, der var han selv klar til at stoppe.

Okay vi må prøve, tak 

Anmeld Citér

8. april 2015

lineog4

Anonym skriver:

Nej hun beder ikke efter dem, hvis ikke hun kan se flasken. 

Det er nok bare blevet en rutine for os at tilbyde dem i den travle hverdag, fordi vi ved at hun ellers ikke vil sove, før hun har fået mælk nok.

Grød er ikke så nemt for os at tilbyde, da vi bruger BLW og har aldrig brugt grød, men ja vi kan måske finde noget mad, som hun ellers er rigtig glad for.

Jeg tror også at det er blevet en forventning af hende, at hun får den. Jeg har et par gange gået igang med at pusle hende, før hun fik flaske, men så var hun dybt ulykkelig på puslebordet.

Nu har jeg været inde og læse om BLW, og de fraråder jo ikke grød hundrede procent. Udover det er jeres barn også så gammel, så hun ville kunne spise grøden selv - mine børn har alle spist grød selv med ske før de blev et år (et voldsomt svineri, men det blev mindre med tiden og som 15 mnd faktisk næsten helt fint). De får vel også grød eller suppe i vuggestuen, hvor hun selv spiser det?

Jeg fik at vide med mit flaskebarn, at max på et døgn var 1000 ml, så tænker 600 ml på en time er koloenormt meget. Mon hun faktisk får det meste af sin næring og mad i den time for hele døgnet?

Med så stort et mælkeindtag på så kort tid, ville jeg ikke være i tvivl en portion grød, er rugbrød, en banan eller andet der fylder godt i maven og max en flaske på 200 ml. Jeg tilbød mine børn mad med cirka 2 timer imellem i de vågne timer.

Anmeld Citér

8. april 2015

MysteriousAngel

Vores datter gjorde det samme. Drak 5-600 ml på et par timer før vi endelig fik hende til at sove.

Vi gav en kold tyrker, det tog 3 nætter, så var det slut med det. Det var hårdt men dejligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.