Fødsel på Hillerød - hvordan var det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.672 visninger
6 svar
2 synes godt om
4. april 2015

Linkaa

Hej Kvinder

Jeg er nybeboer på Sjælland og tilknyttet Hillerød sygehus. Dengang jeg for 7 år siden fødte min store, var det på Svendborg sygehus lige før krisen. Derfor kunne man ligge på barselsgangen i lang tid, der var ro på og skøn behandling. 

Jeg er noget spændt på hvordan det er nu på Hillerød - er der nogle som vil dele deres oplevelser?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2015

StineC

Det var super godt på Hillerød. Jeg blev sat igang, så jeg var indlagt på akutmodtagelsen i 3 dage før der skete noget. Fik en rigtig god behandling og selvom det normalt ikke var noget man gjorde så fik min kæreste lov til at overnatte alle dagene hos mig. Havde en fantastisk jordemoder der var der for mig fra kl 8 om morgenen til kl 20 hvor jeg fødte. Vi fik også en sansestue som kan anbefales. Barselsgangen var også en rigtig positiv oplevelse. Selvom man ringede på klokken 10 gange på en nat med spørgsmål så var personalet super professionelle og glade hver gang selvom de til tider skulle løbe stærkt. Vi fik lov at være på barselsgangen i 3 dage og alle 3 dage fik min kæreste lov at overnatte også. Jeg ved ikke om det var fordi jeg fødte på et tidspunkt hvor der ikke var så meget at lave at min kæreste fik lov at blive under hele forløbet men det var i hvert fald super godt og trygt. Er helt ærgerlig over at vi er flyttet så jeg ikke kan føde der igen næste gang 

Anmeld Citér

4. april 2015

Eliza

Linkaa skriver:

Hej Kvinder

Jeg er nybeboer på Sjælland og tilknyttet Hillerød sygehus. Dengang jeg for 7 år siden fødte min store, var det på Svendborg sygehus lige før krisen. Derfor kunne man ligge på barselsgangen i lang tid, der var ro på og skøn behandling. 

Jeg er noget spændt på hvordan det er nu på Hillerød - er der nogle som vil dele deres oplevelser?

Jeg kom kl 15, havde født kl 17.40 og var ude af døren igen kl 20.

jeg har kun født på Hillerød, begge gange.. Så jeg har ik så meget at stille det op imod. 

Men Jeg har da 2 sunde, raske og glade drenge... 

Anmeld Citér

5. april 2015

Meandu

Hej Kvinder

Hej Linkaa. Håber ikke at jeg skriver til den forkerte er det dig der var gravid og mistede i okt/nov sidste år og havde en mola (staves?) graviditet? Og er gravid igen? ))

Anmeld Citér

5. april 2015

WantingBaby2012

Linkaa skriver:

Hej Kvinder

Jeg fødte i juni sidste år på Hillerød, og kan kun VARMT anbefale Hillerød Hospital! 

Jeg fik veer kl 7 om morgenen, og på trods af at de var pænt regelmæssige nærmest lige fra start, så ventede jeg til kl. 11 med at ringe dertil. Selv i telefonen med jordemoderen blev man mødt af en sød kvinde, som bare ville, at jeg var tryg - så hvis det betød, at jeg gerne ville ind til tjek for at se hvor langt i fødselsforløbet jeg var, jamen så skulle jeg da bare komme. 

Da vi så ankom kl. 12:30 var jeg 5 cm åben, så vi fik en stue med det samme. Havde den mest fantastiske jordemoder gennem hele forløbet (fødte 17:30). Det eneste hjælp jeg fik, var lattergas. Og er sikker på, at det også var pga. jordmoderens rolige og milde måde at være på der gjorde, at jeg var tryg og kunne klare det meste ved hjælp af kontrolleret vejrtrækning. 

Jeg var 1. gangs fødende, og selvom det var en travl sommer med mange fødsler, så fik vi ene stue og kunne næsten blive så længe vi havde brug for det, på trods af en helt fejlfri fødsel uden komplikationer. 

Jeg glæder mig allerede (forhåbentlig) til at føde der igen om nogle år 

Jeg tænker ihvertfald tilbage på fødslen af min søn, som noget meget trygt og smukt. 

Anmeld Citér

5. april 2015

Anna2706

Jeg fødte på Hillerød hospital for 1,5 år siden og det var helt fantastisk. Kom ind på en sansefødestue, med dæmpet lys og en stor skærm på væggen som skulle forstille ild eller noget. Der var også noget afspændings musik på stuen. Det var så dejligt og afslappende og synes det hjalp mig med at tage det mere stille og roligt. Vi kom ind omkring kl 7 om morgen og jeg fødte 14.37. Helt fantastisk jordemor og jordemorstuderende var også med, kan klart anbefale Hillerød hospital. 

Anmeld Citér

6. april 2015

Linkaa

Meandu skriver:

Hej Linkaa. Håber ikke at jeg skriver til den forkerte er det dig der var gravid og mistede i okt/nov sidste år og havde en mola (staves?) graviditet? Og er gravid igen? ))

Ja det er mig  

Er gravid igen - og alt er vist helt ok. Skal dig til en scanning her om lidt, da jeg bløder lidt. Tror det er fordi jeg løftede min datter i går da hun skulle i seng

Tak for jeres gode beskrivelser af Hillerød, det glæder mig at høre. Jeg havde en dræmmefødsel som alt i alt tog knap 8 timer, med lidt vand og lattergas som smertelindring. Og vil rigtig gerne have samme oplevelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.