Linkaa skriver:
Hej Kvinder
Jeg er nybeboer på Sjælland og tilknyttet Hillerød sygehus. Dengang jeg for 7 år siden fødte min store, var det på Svendborg sygehus lige før krisen. Derfor kunne man ligge på barselsgangen i lang tid, der var ro på og skøn behandling.
Jeg er noget spændt på hvordan det er nu på Hillerød - er der nogle som vil dele deres oplevelser?
Jeg fødte i juni sidste år på Hillerød, og kan kun VARMT anbefale Hillerød Hospital!
Jeg fik veer kl 7 om morgenen, og på trods af at de var pænt regelmæssige nærmest lige fra start, så ventede jeg til kl. 11 med at ringe dertil. Selv i telefonen med jordemoderen blev man mødt af en sød kvinde, som bare ville, at jeg var tryg - så hvis det betød, at jeg gerne ville ind til tjek for at se hvor langt i fødselsforløbet jeg var, jamen så skulle jeg da bare komme.
Da vi så ankom kl. 12:30 var jeg 5 cm åben, så vi fik en stue med det samme. Havde den mest fantastiske jordemoder gennem hele forløbet (fødte 17:30). Det eneste hjælp jeg fik, var lattergas. Og er sikker på, at det også var pga. jordmoderens rolige og milde måde at være på der gjorde, at jeg var tryg og kunne klare det meste ved hjælp af kontrolleret vejrtrækning.
Jeg var 1. gangs fødende, og selvom det var en travl sommer med mange fødsler, så fik vi ene stue og kunne næsten blive så længe vi havde brug for det, på trods af en helt fejlfri fødsel uden komplikationer.
Jeg glæder mig allerede (forhåbentlig) til at føde der igen om nogle år 
Jeg tænker ihvertfald tilbage på fødslen af min søn, som noget meget trygt og smukt. 
Anmeld
Citér