Fødselsforberedelse: "Smertefri fødsel"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

773 visninger
4 svar
1 synes godt om
2. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg søger lidt erfaringer omkring dette fødselsforberedelseskursus.

Jeg har været meget nervøs igennem den første del af min graviditet, men efter jeg nåede over uge 20 og MD scanning, er det som om at alt i mig falder til ro og jeg nærmest glæder mig til min fødsel. Det er vores første barn og jeg er i uge 22 nu.

Jeg prøver at undgå at høre på venindernes meget grafiske fortællinger, da jeg ikke føler jeg har behov for at høre om det. 

Min mand og jeg er tilmeldt alm fødselsforberedelse hos vores jordemoder team. Min mand glæder sig ikke til fødslen men jeg håber det hjælper ham lidt at jeg er faldet til ro omkring det. 

Mit spørgsmål går egentligt på om det er pengene værd når man ikke frygter fødslen? Og kan man nøjes med at træne hjemme eller ville i anbefale hele kurset? Jeg har ikke mulighed for at overvære et af de gratis foredrag da vi er på ferie i det tidsrum de afholdes i Jylland.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg søger lidt erfaringer omkring dette fødselsforberedelseskursus.

Jeg har været meget nervøs igennem den første del af min graviditet, men efter jeg nåede over uge 20 og MD scanning, er det som om at alt i mig falder til ro og jeg nærmest glæder mig til min fødsel. Det er vores første barn og jeg er i uge 22 nu.

Jeg prøver at undgå at høre på venindernes meget grafiske fortællinger, da jeg ikke føler jeg har behov for at høre om det. 

Min mand og jeg er tilmeldt alm fødselsforberedelse hos vores jordemoder team. Min mand glæder sig ikke til fødslen men jeg håber det hjælper ham lidt at jeg er faldet til ro omkring det. 

Mit spørgsmål går egentligt på om det er pengene værd når man ikke frygter fødslen? Og kan man nøjes med at træne hjemme eller ville i anbefale hele kurset? Jeg har ikke mulighed for at overvære et af de gratis foredrag da vi er på ferie i det tidsrum de afholdes i Jylland.

Nu var jeg hunderad for fødslen, men jeg synes BESTEMT at det var alle pengene værd! 

Jeg fik et personligt endagskursus hvor instruktøren kom hjem til mig. Det var helt fantastisk!

Det var rart at det hele foregik i mit tempo og i trygge rammer.

Hvordan foregik det? Jo, vi startede med at øve laboro vejrtrækninger. (Hurtige gisp). Jeg lærte lidt mindfulness, mærk kroppen agtigt, for at lære at slappe i hele kroppen udover livmoderen der skulle arbejde med veerne. Jeg lærte lidt om forskellige fødestillinger og fik lidt tips til pressefasen. I det hele taget var det hele MEGET mere konkret end alm fødselsforberedelse (som jeg ikke rigtig kunne bruge til noget, da jeg havde fundet frem til al informationen selv tidligere i graviditeten. - Jeg er kontrolfreak og monsterplanlægger )

Laboro var super fantastisk til de første par timer. Dog endte jeg med at gå i panik og var ikke rigtig "med" under det meste af fødslen. - Det føltes lidt som en tåge-drøm. - Skal nok spare dig for flere detaljer.

Men alt i alt var jeg rigtig tilfreds med det, og vil helt klart anbefale det til andre

Anmeld Citér

2. april 2015

Signe-bine

I min første fødsel følte jeg mig slet ikke bange og glædede mig sindssygt meget til at føde. Jeg havde kun haft det fødselsforberedelse hospitalet tilbød og ellers læst så meget stof om emnet på nettet at jeg nærmest var uddannet jordemoder... Alt i alt gik fødslen godt, men jeg mistede kontakten med min krop på et tidspunkt under fødslen, og følte at jeg i det fødselsforberedelse jeg havde fået, manglede nogle værktøjer til at komme videre og i høj grad til at holde ud!

Nå, men jeg har i denne, min anden, graviditet heller ikke investeret i kurset. Jeg har lånt bogen på biblioteket og fulgt øvelserne og forberedelserne derigennem. Jeg tror det er fint for mig. Jeg ved hvad jeg går ind til og jeg har fået rettet mit skæve bækken ud hos en behandler der bare kan trylle. De to ting sammen giver mig nok selvtillid og tro på at jeg nok skal komme igennem endnu en fødsel, og denne gang endnu bedre end første gang, for nu har jeg værktøjer til at forblive i det gode arbejde med min krop...

Nå men jeg vil egentlig anbefale at tage kurset, eller måsle starte med at låne bogen på biblioteket. Jeg har hørt godt om kurset fra en veninde der har taget det, og synes også godt om det efter jeg har læst bogen og følger dens øvelsesprogram. Personligt føler jeg ikke at jeg har brug for selve kurset, men at bogen er godt nok skrevet til mig og til at jeg kan lære det jeg skal. Hvis jeg var det mindste i tvivl eller følte mig det mindste usikker på noget i forberedelsen, ville jeg tage kurset.. 

Anmeld Citér

2. april 2015

snuskesmor

Jeg fik en meget lang opstartfase (smertefulde veer i to døgn før jeg overhodet kom i aktiv fødsel) og vejrtrækningsteknikkerne fra fødslen var virkelig guld værd -- jeg kunde holde smerterne ud. Så jeg anbefaler det helt klart!

Anmeld Citér

2. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har ikke selv erfaringer med det - men den jordmoder som var der da jeg skulle føde, sagde at de kvinder hun har mødt som har været til smertefri fødsel virkelig var afslappet, formåede at arbejde godt med veerne og ingen skrig og skrål. Så tror da det er pengene værd. 

Jeg gik ikke til nogen former for fødselsforberedelse og synes begge mine fødsler gik fint alligevel

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.