I min første fødsel følte jeg mig slet ikke bange og glædede mig sindssygt meget til at føde. Jeg havde kun haft det fødselsforberedelse hospitalet tilbød og ellers læst så meget stof om emnet på nettet at jeg nærmest var uddannet jordemoder... Alt i alt gik fødslen godt, men jeg mistede kontakten med min krop på et tidspunkt under fødslen, og følte at jeg i det fødselsforberedelse jeg havde fået, manglede nogle værktøjer til at komme videre og i høj grad til at holde ud!
Nå, men jeg har i denne, min anden, graviditet heller ikke investeret i kurset. Jeg har lånt bogen på biblioteket og fulgt øvelserne og forberedelserne derigennem. Jeg tror det er fint for mig. Jeg ved hvad jeg går ind til og jeg har fået rettet mit skæve bækken ud hos en behandler der bare kan trylle. De to ting sammen giver mig nok selvtillid og tro på at jeg nok skal komme igennem endnu en fødsel, og denne gang endnu bedre end første gang, for nu har jeg værktøjer til at forblive i det gode arbejde med min krop...
Nå men jeg vil egentlig anbefale at tage kurset, eller måsle starte med at låne bogen på biblioteket. Jeg har hørt godt om kurset fra en veninde der har taget det, og synes også godt om det efter jeg har læst bogen og følger dens øvelsesprogram. Personligt føler jeg ikke at jeg har brug for selve kurset, men at bogen er godt nok skrevet til mig og til at jeg kan lære det jeg skal. Hvis jeg var det mindste i tvivl eller følte mig det mindste usikker på noget i forberedelsen, ville jeg tage kurset..
Anmeld
Citér