Katogand SKREV:
HejEr der andre over 40 år som har det som mig?Jeg er i uge 5 eller 4+3 som det også hedder. Jeg har tre børn i forvejen men det er snart 10 år siden at jeg har været gravid sidst, så der er ikke så meget af det jeg kan huske fra den gang.Jeg er rigtig nervøs for om alt er som det skal være. Har læst mange artikler om hvilke ricisi der er ved at være gravid i en sen alder. Jeg tjekker hele tiden trusserne for at se om der skulle være nogen tegn på begyndende blødning. Synes jeg er rigtig blød forneden og føler mig hele tiden våd. Det niver rigtig meget i højre og venstre side af maven og har læst at hvis man er gravid uden for livmoderen så kan dette være en af tegnene. Jeg skal først til kontrol den 6. Maj hos min læge. Det er dog en sygeplejerske jeg skal ind til hvilket også forvirre mig meget. Da jeg var gravid med de andre blev jeg undersøgt af lægen hvor han kiggede op og kunne se at min livmoder var blålig. Gør man ikke det mere? Og er det normalt først at skulle derhen når man er 10 uger henne.De andre graviditeter har jeg ikke været nervøs men tror at nervøsiteten bunder i min alder og at det er ved at være sidste udkald.Håber at der er nogen der vil svare mig :-)Hilsen katogand
ROLIG NU!!!!! Det niven du mærker er helt og aldeles normalt, det er fordi musklerne omkring livmoderen strækker sig, for selv om du ikke vokser omkring maven lige nu, så er processen allerede igang inde i maven..
Og ja, det er helt normalt at man først kommer til lægen når man er 10 uger henne, bare husk at sørge for at der skal sendes papirer ind til NF scanning når du er hos lægen.
Og nej, lægen tjekker dig ikke ved første besøg! Det er der ikke grund til, når du har en positiv test!
Jeg var 40,5 da jeg fødte mit første barn, og jeg havde det som blommen i et æg! Det er også normalt at du kan have en del udflåd!
Husk, at du allerede nu skal vænne dig til at lave daglige knibeøvelser, det kommer dig så meget til gode gennem graviditeten og efter, det var jeg ikke for god til!
Held og lykke, det skal nok blive rigtig dejligt! Og nyd det, lad bekymringerne flyve!!
Anmeld