Puslespilsskattejagt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

498 visninger
0 svar
0 synes godt om
10. november 2013

puzzlehunt-vb

Jeg vil gerne dele en rigtig god ide til børnefødselsdage, faktisk så god at jeg prøver at skabe en levevej ud af den – men for gør det selv folket kan man sagtens selv.

Mn oplevelse med den obligatoriske skattejagt til børnefødselsdage er at det ofte blev en skuffelse for mange af børnene, da det er svært at styre hvem der fandt had. Således er der ofte et barn, der finder flere skatte og dermed flere børn, som ikke finder nogen.

Jeg fik derfor den ide at gemme skatte et hemmeligt sted; i en skuffe, begravet i en sandkasse, låst med en kode e. lign. Jeg tog så et billede af fødselsdagsbarnet og satte ledetråde til hvor skatten i virkeligheden var gemt ind i billedet. Jeg printede så billedet ud i kæmpe stort og skar det ud puslespilsbrikker.

Puslespilsbrikkerne gemte jeg som normalt i skattejagt, men med den fordel at der er så mange at alle finder nogle. Børnene skulle så samle puslespillet før de kunne løse gåden og finde skatten.

Det er en kæmpe succes hver gang og stimuleret børnene på mange forskellige måde; løbe, finde, samarbejde og løse gåde – og så spise slik :-)

Jeg håber at kunne udbrede kendskabet igennem jer. Man kan gå ind på www.puzzlehunt.dk hvis man har lyst til at købe et færdigt eller søge inspiration, hvis man ønsker at lave et selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.