Lykkelig1985 SKREV:
Hej alle sammen. Jeg har efter lang tids fertalitetsbehandling endelig fået en positiv gradvidtets test (eller tre stk. faktisk) for aller første gang. Jeg er utrolig lykkeligt over endelig at være gravid men nu er bekymningerne om jeg nu skulle opleve en spontant abort kommet til overfladen og plager mig meget. Jeg ved at jeg i det tilfælde vil opleve blødnig og/eller smerter men det kan jeg jo (og gør jeg allerede) også uden at jeg abortere. Er der nogen der ved noget om hvor meget man skal bløde eller have ondt ført man skal blive uroligt? Er der desuden måsske nogen her inde der er fra Odense?Kærligst fra En meget lykkelig og urolig førstegangs gravid :)
Kære dig!
Først et stort tillykke med graviditeten!
Jeg har selv været der, og det er hårdt at gennemgå fertilitetsbehandling.
Jeg har ikke prøvet at bløde, men de smerter du mærker i underlivet kan være helt normalt, for der sker det, at muskulaturen i underlivet ret hurtigt giver sig, og livmoderen ændrer form, selvom du ikke er langt henne, og blæren bliver hurtigt påvirket. På mig gjordet det det, at jeg følte en niven i underlivet, og det varede nogle uger, jeg skulle tisse hele tiden, og det var faktisk allerede i uge 5!
Men jeg ville da kontakte lægen, og bede om at blive henvist til en scanning på gynækologisk afdeling, for at se om alt er som det skal være. Jeg ved jo ikke hvor langt du er henne, men jeg blev scannet på Skejby da jeg var 7+3, hvor vores lille foster sås ret tydeligt, han var da 13.1 mm lang!!! Og det de kunne se var, at er var hjerteblink, og så det var jo så skønt for os at se, og er der hjerteblink er der liv!!!
Pøj pøj, og lad os høre hvordan det går dig!
Kram
PS., min lille søn bliver 1 år om 3 uger, og han er et kæmpe mirakkel!!!
Anmeld