Veninde er fyret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

741 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. juni 2013

Jeamie-vb

Har en veninde, lige på den anden side af marken, der ige er blevet fyret.. Fra hjemmepleje job hun har haft i mange mange år... Hun og en anden er blevet fyret... Veninden er gået helt ned over det, er vred på alt og alle.. skælder ud over 'i har aldrig prøvet at mangle penge osv osv osv...' Og jo det har vi ved gud.. ikke mange kan sige sig fri for det.... Hun føler sig personligt ramt og forfulgt.. Det er svært at hjælpe for hver gang vi prøver bliver det efetrfulgt af et negativt postulat og en paranoid holdning til dem der evt KAN hjælpe, for er de nu pengene / tiden værd.....?!

Hvordan støtter man ? Uden selv at springe i luften laughing.... Jeg er helt med på at man skal give folk lov til at græde og skrige, men ....... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2013

milla07-vb

Prøv at give hende lidt tid. Det vil måske få hendes vrede til at falde til et niveau, hvor man også kan tale lidt fornuft med hende. 

Anmeld

13. juni 2013

Polyp-vb

Nu skriver du jo, at hun 'igen er blevet fyret'...betyder det, at hun ofte bliver fyret...for så skal hun nok se lidt indad. Er der tale om almene nedskæringer, ja så er det måske bare sur røv...og på ingen måde relateret til hendes person(lighed) - så må hun bare op på hesten igen...ligesom alle andre i disse  tider.

Alternativt kunne hun måske benytte lejligheden til at få noget mere uddannelse - enten inden for faget eller noget helt nyt, der giver bedre jobmuligheder.

Men lad hende først lige rase ud - og hør så om hun måske reelt har brug for hjælp til at få styr på sin økonomi, hvis den altid er stram (og det kan jo meget vel være - det er jo ikke en guldgrube at være sosu'er) og usund. Det behøver måske ikke lige være dig - hvis det er for privat i forhold til jeres venindeskab - men så hjælp til at finde den rette hjælper (banken er for dyr - men der er jo andre muligheder, som bare er svære at få øje på, når først fletterne sidder i postkassen)  

Anmeld

13. juni 2013

Jeamie-vb

ige = lige smile... Hun har haft jobbet i en hel del år.... 

Kender faktisk godt deres økonomi - eller hordan den BØR se ud smile... Den ser ikke så skidt ud, men hvor pokker pengene bliver af, det ved hverken de eller jeg.. Jeg kender jo kun til de faste. Fordi jeg hjalp dem med at lave et budget for noget tid siden....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.