Karriere og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

848 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. maj 2013

DitteSommer-vb

Jeg har flere veninder, bekendte og kollegaer, der har været på barsel. De har alle haft højere lederstillinger og ens for dem er, at de har enormt dårlig samvittighed over at skulle på barsel. Virksomheden har givet dem en høj stilling med stort ansvar (og en god løn), de har måske også betalt for nogle udviklingsmuligheder eller givet dem andre gode, som ikke er alle forundt og nu kan de ikke gengælde det, de næste cirka 9 måneder. Som almindelige lønarbejder (uden ledelsesansvar) har jeg svært ved at forstå det. Det er jo bare et job som alt andet? De vil ikke selv indrømme det, men jeg tror at grunden til at de har dårlig samvittighed er, at de i virkeligheden føler sig presset. Der er jo selv sagt større pres på en leder og tænk hvis den nyansatte gør det bedre?

Er der andre af jer, der har oplevet det selv eller hørt om det fra andre?

9 måneder er lang tid med dårlig samvittighed!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

Polyp-vb

..og det slutter da ikke ved de ni måneder...vuggestuepest...ferielukkedage...daginstitutioners almene lukketider contra aftenmøder etc...Nej gu' skal de da ikke have dårlig samvittighed over at reproducere sig selv og skabe fremtidens skatteborgere - men det kræver en kulturændring, der langt ra er på vej - og ja...i de højere luftlag i det private erhvervsliv findes det usynlige glasloft og det er MASSIVT...se bare på  hvor få kvinder dereks er partnere i de store advokathuse OG har små børn...nups..de smutter over til ansættelser i det offentlige med markant lavere - og stadig ok lønninger - og familievenlige arbejdstider...så der er lang vej igen.

Anmeld

22. maj 2013

DitteSommer-vb

DitteSommer SKREV:

Jeg har flere veninder, bekendte og kollegaer, der har været på barsel. De har alle haft højere lederstillinger og ens for dem er, at de har enormt dårlig samvittighed over at skulle på barsel. Virksomheden har givet dem en høj stilling med stort ansvar (og en god løn), de har måske også betalt for nogle udviklingsmuligheder eller givet dem andre gode, som ikke er alle forundt og nu kan de ikke gengælde det, de næste cirka 9 måneder. Som almindelige lønarbejder (uden ledelsesansvar) har jeg svært ved at forstå det. Det er jo bare et job som alt andet? De vil ikke selv indrømme det, men jeg tror at grunden til at de har dårlig samvittighed er, at de i virkeligheden føler sig presset. Der er jo selv sagt større pres på en leder og tænk hvis den nyansatte gør det bedre?

Er der andre af jer, der har oplevet det selv eller hørt om det fra andre?

9 måneder er lang tid med dårlig samvittighed!

Jeg kan godt forstå dine veninder, bekendte og kollegaer, der har dårlig samvittighed over at tage væk. Det har ikke noget med at være presset at gøre, men derimod meget med at gøre at man jo ligge mange timer i og at ansvaret er blevet givet til en fordi det var sådan man skabte succes. Jeg ville ikke være bange for om den nye gjorde det bedre, men mere om virksomheden stadig kunne fungere lige så godt uden mig. Man føler sig vel på en måde uundværlig i højere grad som leder.!? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.