Pænt goddag til at de dejlige forældre herinde på debatten :)
Jeg er mor til 3 dejlige knægte på 7 år, 5 år og 9 mdr :) Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal tackle de 2 store når de ikke høre efter hvad jeg siger eller driller hinanden :-(
Eks: Vi er på vej ud af døren og i skole. Jeg sætter den lille i bilen, mens de store tager overtøj på. Mens jeg spænder den lille fast begynder de store at diskutere/drille hinanden. Jeg siger de skal stoppe, men de bliver ved. Efter 3 gange råber jeg hold kæft og der bliver ro. Pludselig visker ham på 5 noget og den store bliver sur og svinger sin jakke. Jeg bliver tosset og begge drenge står og råber grædende til mig. Jeg siger at de skal sætte sig på deres numse i garagen og snakke om, hvem der siger hvad ( den ene siger han har visket ha ha, mens den anden siger han ikke har). De sidder begge og græder og jeg siger efter 10 min at nu gider jeg ikke det her mere. Jeg bakker bilen ud af garagen, mens den store skriger nej nej mor og rækker ud efter mig. ( det skal siges at jeg i mit hidsigskab sagde at de kunne komme væk herfra når de aldrig ville høre efter hvad jeg siger - det fortryder jeg så inderligt, da det OVERHOVEDET IKKE var meningen det skulle komme over mine læber!!! Og NEJ kun IKKE finde på det - selv bare så frustreret! :( ) jeg siger til drenge de skal sætte sig i bilen og snakker så med hver enkel af dem i bilen. Spørger hvordan de har med at blive afleveret efter sådan en morgen og de svare ved ikke og den store siger ikke godt. Jeg har en dårlig Dag. Jeg fortæller at jeg har det som den store og at jeg er sur, skuffet over deres opførsel. Samtidig fortæller jeg at jeg self. Aldrig kunne drømme om at sende dem væk, men at jeg blev så sur pga opførslen. Ydermere siger jeg ah fremover de driller hinanden, kommer de til at sidde sammen ved bordet indtil de siger undskyld til hinanden. Efterfølgende kan de lege sammen, men gentager det sig så kommer de på hver deres værelse. Det samme sker hvis de ikke hører efter hvad jeg siger eller svare igen.
Nu spørger jeg om jeg er for hård? Hvordan ville i tackle situationen? Jeg er forvirret og ved ikke om jeg er for hård eller hvad?
Anmeld