Er jeg for 'nærtagende'?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

560 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. maj 2013

Krølle-vb

Sønnen kommer hjem fra skole i dag med følgende notat i kontaktbogen:

xx fik en tandbørste i dag. Han har ofte lidt dårlig ånde og han sagde, at han ikke have børstet tænder i dag...

Han går i 5. klasse og blev altså sendt ud at børste tænder.

Jeg føler mig/ham trådt for nær, hvad bilder de sig ind? Stikker de ham så et håndklæde og shampoo og sender ham i bad, hvis de synes, han trænger eller giver de ham en omgang deodorant? 

Skal jeg sende en tandbørste med ham i skole, han så kan give til den lærer, der altid lugter af kaffe?

Hvis de mener, der er et problem med hans mundhygiejne, hvad så med først at sende mig en besked, så jeg kunne snakke med ham. Jeg synes 'sgx', det er for meget, men overreagerer jeg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2013

Polyp-vb

ja...og nej. Hvis det er foregået relativt diskret fra lærerens side, så synes jeg faktisk det er en fin måde at håndtere et delikat problem på. Jeg husker da selv to klassekammerater, der netop omkring den alder røg ud af fællesskabet, fordi de altid var beskidte og lugtede - og det kan der jo være mange (sørgelige) årsager til - men det tænker man sjældent over. Vi mobbede ikke direkte - men undgik dem 'bare'...

Den ene fandt hurtigt selv ud af at vaske sit tøj (og sig selv)og bruge den deoderant vores lærer lidt diskret fik stukket ham i fødselsdagsgave (hans forældre var nemlig uden for pædagogisk rækkevidde). Den anden...ja hun lugtede fælt - fik øgenavne og ingen havde længere lyst til at sidde ved siden af hende eller være sammen med hende i fritiden - netop fordi hun stank (hendes forældre var tussegamle og mente ikke man behøvede at bade og skifte undertøj mere end højst en gang om ugen...det var så også hende,der troede hun skulle dø den dag hun fik sin første menustration).

En tur til tandlægen, så I kan finde ud af HVORFOR han har dårlige ånde (måske noget så banalt som tilstoppede polypper)  - hvis mundhygiejenen generelt er ok; og et brush up på personhygiejnen, hvis han er nået i den alder, hvor alt hørmer pga hormoner (og drenge er i et par år fæææææææææææle uanset deres hygiejne næsten).

Måske har han netop været udsat for mobning/drillerier...TAL med læreren og knægten...hver for sig og i god ro og orden

Anmeld

11. maj 2013

Krølle-vb

Polyp SKREV:

ja...og nej. Hvis det er foregået relativt diskret fra lærerens side, så synes jeg faktisk det er en fin måde at håndtere et delikat problem på. Jeg husker da selv to klassekammerater, der netop omkring den alder røg ud af fællesskabet, fordi de altid var beskidte og lugtede - og det kan der jo være mange (sørgelige) årsager til - men det tænker man sjældent over. Vi mobbede ikke direkte - men undgik dem 'bare'...

Den ene fandt hurtigt selv ud af at vaske sit tøj (og sig selv)og bruge den deoderant vores lærer lidt diskret fik stukket ham i fødselsdagsgave (hans forældre var nemlig uden for pædagogisk rækkevidde). Den anden...ja hun lugtede fælt - fik øgenavne og ingen havde længere lyst til at sidde ved siden af hende eller være sammen med hende i fritiden - netop fordi hun stank (hendes forældre var tussegamle og mente ikke man behøvede at bade og skifte undertøj mere end højst en gang om ugen...det var så også hende,der troede hun skulle dø den dag hun fik sin første menustration).

En tur til tandlægen, så I kan finde ud af HVORFOR han har dårlige ånde (måske noget så banalt som tilstoppede polypper)  - hvis mundhygiejenen generelt er ok; og et brush up på personhygiejnen, hvis han er nået i den alder, hvor alt hørmer pga hormoner (og drenge er i et par år fæææææææææææle uanset deres hygiejne næsten).

Måske har han netop været udsat for mobning/drillerier...TAL med læreren og knægten...hver for sig og i god ro og orden

Anmeld

11. maj 2013

Krølle-vb

Tjah - jeg synes ikke, det kan være diskret at blive sendt ud for at børste tænder foran alle klassekammeraterne. Jeg har ikke oplevet, at han har dårlig ånde. Jeg forstår bare slet ikke, at læreren ikke tager fat i mig først, hvis hun mener, han har et problem med dårlig ånde. Så kunne vi have talt om det herhjemme og forsøgt at finde en løsning. Han går naturligvis også i bad og bruger deodorant. Jeg synes, læreren skulle holde sig til det, der har med indlæringen at gøre og overlade det andet til os forældre - Jeg er med på, at nogle forældre måske skal 'ledes lidt på vej', men synes altså tandbørstningen hører til herhjemme og ikke er noget, hun skal blande sig i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.