Spar penge og kun køb det nødvendige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

734 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. marts 2013

Phillywilly Mor-vb

Hejsa,

Min veninde er så glad for hun skal snart være Mor, men har ikke så mange penge og spurgte mig til råd om hvad jeg syntes var nødvendig, for man for kastet så mange indtryg i hoved at det er svært at blive klog på.

Her er min liste:

Massere af bodyer (køb nye)

Andet babytøj (Hvis man kan arve eller køb fra DBA)

Barnevogn (med et godt længde mål. Køb brugt i DBA)

Autostol (kan lejes billigt, eller købes på DBA til rimelig penge)

Vugge (DBA)

Ammestol (helt klart et må have, kan købes i DBA nogen gange ellers hos ammestol.dk)

Sutteflasker

sutter

Skråstol (køb brugt, syntes Babybjørns skråstol er god)

babydyne.

ER DER NOGET JEG HAR GLEMT?

Min veninde og jeg regnede ud, at det hele vil koste cirka 6.000-8.000kr, som næsten er prisen på en ny barnevogn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

Jeamie-vb

He he ja, det er lidt vildt at tænke på... Heldigvis er der plads og brugere i begge lejre... brugt / nyt.. ellers ville cirklen umiddelbart stoppe wink.. Vi er nogle af de sidste der har fået børn, så vi har været heldige at kunne arve en hel del... 

Vente tøj til mor (der efterfølgende vil hade at gå i det tøj hun var gravid i ) kunne også være på listen wink... 

Anmeld

26. marts 2013

dtmdtm-vb

stofbleer, vil mene min. 20 stk.

nu ved jeg ikke hvor i bor, men FB har efterhånden en del sider med brugte babyting, i ens lokalområde, og der er tit meget godt!!!

en drikkedunk, en sportsmodel, den er mega praktisk når man skal amme, da man kan ligge dem ned.

et babytæppe, gerne i uld, det kan ersatte mange fleecsdragter, da det kan svøbes om babys underkrop i autostolen. så skal man bare bruge en go' jakke

laner og sengetøj min 2 stk. af hver

man kan få gratis mam sutter på FB

Anmeld

26. marts 2013

dtmdtm-vb

amme BHer, men mange af dem kan bruges inden

Anmeld

3. april 2013

glelar81-vb

Jeg har opdaget at mange ting der ikke står baby på kan man købe til en tredie del af prisen. Fx melamin service. Der ud over har jeg valgt ikke at købe stofbleer. I stedet har jeg gået en tur i jysk og købt gæstehåndklæder. IKEA har rigtig mange søde og biliige ting. Og så tror jeg man lige skal stoppe op inden man har købt hele Baby Sam og stille sig selv det spørgsmål om jeg virkelig har behov for detsmile

Vi har fået rigtigt meget brugt af familie og venner. Valgt ikke at bruge vugge for liften fra barnevognen kan sagtens bruges indtil den lille pode skal ligge i egen seng. Ammestol????? igen hvorfor. Trip trap stolen er købt brugt på DBA for 350 kr i stedet for ca 1200, som den koster fra ny.

Er man lidt fiks på fingerne og kan bruge en symanskine kan man lave mange ting fx har jeg syet en sengerand ide og opskrift fik jeg på nettet cheerful

Anmeld

6. maj 2013

karinyw-vb

Enig - selvom man tænker, at man behøver alt, når man venter sit første barn, er der ingen grund til at gå i Baby Sam og købe alt der står baby på - kunne godt lide din sammenligning Glelar81 ;) IKEA har en glimrende baby/børneafdeling, og for mit vedkommende har jeg sparet utroligt meget ved ikke at købe nyt hver gang, men spurgt venner og familie.. de er for det meste henrykte, når de kan komme af med noget af alt det, de har samlet sammen :-)

Anmeld

6. maj 2013

AnjaCS-vb

Skråstol og ammestol er totalt unødvendige.

Til gengæld ville jeg aldrig aldrig aldrig købe en brugt autostol af en fremmed. Man aner jo ikke hvad den har været involveret i af ulykker?? Hvem i alverden sparer dog på sikkerheden?

Husk nye madrasser til barnevognen og vugge, og at vaske den godt af, hvis der er svampesporer i.

Sutteflaske er ikke nødvendig, medmindre moderen ikke ønsker at amme.

Derudover skal der bruges:

Badekar

Termometer

Plads til at pusle

forskellige plejeprodukter (men man får ofte en del brugbart og unødvendigt i babypakkerne)

Blespand

Nusseklud, stofble eller andet som baby kan sove med

Anmeld

18. maj 2013

Phillywilly Mor-vb

Jeg vil også sige at når hun ikke har mange penge er det absolut ikke nødvendigt med vugge, skråstillingens og ammestol(ved ikke en gang hva det er ;-))
Men stofbleer bruges der Rigtig mange af. Bleer, engangsvaskeklude ( klip dem i 4 stykker så holder de længere og de er rigeligt store til de små numser ;-).
Vi har fundet ud af at det er en fordel at der er sæde i badekaret for ellers kan det hurtigt blive en tung omgang at bade det lille pus.
Ammeindlæg ville nok også være godt hvis hun skal amme ellers er MAM sutteflaskerne virkelig gode.

Derudover ville det være en ide at kigge en tur rundt på nettet da man kan får en masse gratis start pakker.
Rema 1000
Libero
Matas
Babysam
Gratis MAM sut

Der er sikkert flere og på Fb er der mange børnegrupper med salg og bytte af tøj og ting, den der er for Odense er rigtig god og der kommer super mange ting meget billigt hver dag.

Hilsen Ticazo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.