7/7 delebarn økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

815 visninger
1 svar
0 synes godt om
18. januar 2013

ChristinaSonny-vb

Hej alle sammen.

Jeg står med et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Min x og jeg har en dejlig dreng på 4 år sammen. Vi deler tiden mellem os 7/7.

Det sidste år har jeg overført halvdelen af familieydelsen/børnechekken til ham, da han har haft problemer med at klare den økonomist i sin ejerlejlighed. Nu har han så solgt lejligheden men forventer stadig aaf få halvdelen af pengene. Økonomisk har jeg brug for alle pengene da den kniber lidt her hjemme efterhånden. Er der nogen af jer der ved hvordan reglerne er? Jeg tilbyder altid at betale alt tøj osv. til vores søn men han køber stadig ting til ham selv. Har han ifølge loven krav på halvdelen af de penge, når vi nu kører en 7/7 ordning?

Håber i kan hjælpe mig

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2013

Titte-vb

ChristinaSonny SKREV:

Hej alle sammen.

Jeg står med et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Min x og jeg har en dejlig dreng på 4 år sammen. Vi deler tiden mellem os 7/7.

Det sidste år har jeg overført halvdelen af familieydelsen/børnechekken til ham, da han har haft problemer med at klare den økonomist i sin ejerlejlighed. Nu har han så solgt lejligheden men forventer stadig aaf få halvdelen af pengene. Økonomisk har jeg brug for alle pengene da den kniber lidt her hjemme efterhånden. Er der nogen af jer der ved hvordan reglerne er? Jeg tilbyder altid at betale alt tøj osv. til vores søn men han køber stadig ting til ham selv. Har han ifølge loven krav på halvdelen af de penge, når vi nu kører en 7/7 ordning?

Håber i kan hjælpe mig

Christina

Den der har bopælsadressen har juridisk ret til pengene, men reelt hvis i deler alle udgifter omkring barnets behov bør i vel også dele indtægterne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.