sove stilling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.630 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. september 2009

MULLER

hej

hvorfor siger sygehus og sundhes damer at mit barn skal sove på ryggen???

hun 14 dage gammel og vil helst ligge på siden og sove.. så sover hun bedst og igennem...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2009

Ni-ko-li-ne

lowe skriver:

hej

hvorfor siger sygehus og sundhes damer at mit barn skal sove på ryggen???

hun 14 dage gammel og vil helst ligge på siden og sove.. så sover hun bedst og igennem...

det er fordi man mener der er øget risiko for vuggedød hvis barnet ligger andet end på ryggen... men så længe du holder øje ville jeg ikke mene ser sker noget ved at hun ligger på siden... du kan evt rulle et lille håndklæde og lægge foran din datter så hun ikke basker om på maven :0) det gjorde vi med nikoline som også helst ville sove på siden :0)

Anmeld

9. september 2009

LotteGabriella

det er fordi man mener der er øget risiko for vuggedød hvis barnet ligger andet end på ryggen... men så længe du holder øje ville jeg ikke mene ser sker noget ved at hun ligger på siden... du kan evt rulle et lille håndklæde og lægge foran din datter så hun ikke basker om på maven :0) det gjorde vi med nikoline som også helst ville sove på siden :0)

husk også at skifte side, så hun ikke risikerer at få skævt kranie også hvis hun en dag vil sove på ryggen, så husk at dreje hovedet engang imellem skiftevis til begge sider, så hun ikke får fladt baghoved

Anmeld

9. september 2009

Sweet1978

Jeg har ikke fulgt anbefalingerne og har to raske børn - smiler - vi har varieret fra side til side og ryggen nemlig også for ikke at få fladt hoved.

Da jeg fik Nadia var anbefalingerne nemlig faktisk på siden, dengang fordi så kunne evt opkast gylp rende ud så de ikke blev kvalt. Så de skifter hele tiden og jeg tror ikke det ene er mere trygt end det andet.

Anmeld

9. september 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er lavet undersøgelser på, at det MINDSKER vuggedøden KRAFTIGT ved, at man lader sine børn sove på ryggen. Det er derfor, at alle anbefaler, at man lader sine børn sove på ryggen indtil, at de kan vende sig selv.

http://www.sundhedsstyrelsen.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Boernesundhed/Vuggedoed.aspx

Anmeld

10. september 2009

sabi1979

Ja jeg fik også at vide at det mindsker risikoen for vuggedød. Vi startede også med at ligge vores lille pige på siden, men efter vi havde fået det at vide så har vi lagt hende til at sove på ryggen

Knus Sabrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.