Har du en på 7?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

255 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. december 2012

LeneSHJ-vb

Hvis jeg nu skriver mini teenager på 7, hvad tænker I så?

Jeg har bare brug for at høre fra andre, med erfaring indenfor teenage adfærd hos en 7 årig. Hvordan er jeres grænser, hvilke pligter har jeres 7 årig OG er din 7 årig også tit sur og på tværs?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2012

Jeamie-vb

At jeg har en sådan på 4.... Men kan ikke hjælpe dig med pligter for hèr er vi kun nået små hjælp og bæren ting ud osv osv wink..

Ved her er andre, så held og lykke smile

Anmeld

3. december 2012

Janni-Martina-vb

Jeg har en dreng som lige er fyldt 7. Og ja han opfører sig også som en teenager en gang imellem.

Han har ikke så mange pligter endnu. Der er lektier, bære ud af bordet efter aftensmad, og smide sit vasketøj i vasketøjskurven. Og så selvfølgelig at rydde op på sit værelse. Men vi hjælper gerne med tingene og gør dem sammen.

Men der foregår også en masse ting med vores knægt, og vi skal have ham undersøgt hos psykolog for adhd og lignende.

Men der er meget med at prøve grænser af i øjeblikket :)

Anmeld

3. december 2012

Sola1970-vb

LeneSHJ SKREV:

Hvis jeg nu skriver mini teenager på 7, hvad tænker I så?

Jeg har bare brug for at høre fra andre, med erfaring indenfor teenage adfærd hos en 7 årig. Hvordan er jeres grænser, hvilke pligter har jeres 7 årig OG er din 7 årig også tit sur og på tværs?

Vi har en datter på 7 - og 'mini teenager' er en god måde at beskrive hende på.

Det er vældig vanskelig at have god kontakt - og mange dage går med at kridte grænserne op og tage den ene kamp efter den anden.

Vi har nogle få pligter - tømme opvaskemaskinenen en gang i ugen, gå med affald og fodre kaninen. Det virker helt umuligt at indføre flere pligter for der går meget energi med at få gennemført de pligter vi har nu.

- S.

Anmeld

10. december 2012

LeneSHJ-vb

Hej igen

Det er altid rart, når man kan dele sin hverdag med andre,  og få belyst at man ikke er den eneste, der står med en dag fyldt med konflikter.

Vi bruger meget tid på at snakke om glæder i hverdagen. Hvad man kan gøre for at hjælpe hinanden osv.

Jeg har svært ved at forklare ham, at vil han have glade voksne, så skal han også opføre sig pænt.

Jeg var en gang til et foredrag med børnespsykolog og forfatter Bent Hougaard. Han nævnte at livet med børn består af 90 procent opdragelse/konflikt og 10 procent hygge smile

Glædelig jul til jer og pøj pøj med jeres mini teen wink

Anmeld

10. december 2012

Jeamie-vb

Jeg var en gang til et foredrag med børnespsykolog og forfatter Bent Hougaard. Han nævnte at livet med børn består af 90 procent opdragelse/konflikt og 10 procent hygge smile

Hørte noget lignende det samme i radioen i dag. Bare fra en kvindelig psykolog smile. De må ha læst samme bog cheerful. Men helt løgn er det nu ikke smile

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.