lidt forskellige spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

946 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. oktober 2012

RikkeMG-vb

Ja nu spørg jeg måske dumt.. Men er helt ny i faget som mor, og lige blevet udskrevet fra sygehuset idag med min lille Silke. Men mit spørgsmål er; hvornår begynder børn rigtigt at sove igennem? Er de nemmere at læse og osv når de er nogle måneder fremfor nyfødt? Jeg synes nemlig at det kan være rigtig svært altid lige at gennemskue hvad hun egentlig vil og få hende til at spise store nok måltider til at hun ikke vågner igen om en time. Men det er måske bare til hun kommer ind i sin egen rytme..? Det skal lige siges at hun er født 5 uger for tidligt, det har vel også noget at sige, efter hvad jeg har forstået på sygeplejerskene i hvert fald..

:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2012

Polyp-vb

Dumme spørgsmål er der ikke noget der hedder for nybagte mødre...altså sålænge det er relateret til den nye status ;-)  Så fyr løs!

Alle børn er jo individuelle, men for tidligt fødte er vist generelt lidt sværere at læse. Rytme og søvn etc er også meget individuelt...men selvfølgelig soves der generelt lidt længere, hvis måltiderne er større - og det er nok noget af det sværeste med en for tidligt født...de kan som regel ikke spise ret meget ad gangen...men det skal nok komme - og kan du/I bevare roen og tålmodigheden trods trætheden, så kommer det hurtigere end hvis I fornemmes usikre.

Med alderen bliver de nemmere at læse - som med alle andre mennesker - I skal jo først til at lære hinanden rigtigt at kende nu, hvor I er hjemme i egne rammer og med tiden får din datter jo også flere strenge at spille på

Fat mod - det bliver nemmere...indtil der opstår andre bekymringer relateret til andre udviklingstrin...selvstændighed/trodsalder, præpubertet, pubertet, skolerelaterede issues...det stopper aldrig, så husk at nyde hinanden også samt at der trods alt er flest af de gode stunder - ellers var der nok ikke mange der fik mere end ét barn i Dagens Danmark ;-)

Anmeld

30. oktober 2012

RikkeMG-vb

Tak for svar!
Ja det er tydeligt at mærke hun har sværere ved at spise store måltider og derfor også spiser oftere, men ja det er jo nok bare et spørgsmål om tid før hun lærer at spise mere af gangen ((:

Ja der kommer mange ting ud i fremtiden hele ...

Anmeld

31. oktober 2012

Titte-vb

Jeg er lige bleve mor for tre uger siden, og jordemoderen fortalte, at en nyfødts mavesæk ikke er større end en valnød, så der er jo ikke plads til så meget ad gangen.
Min dreng sover alt imellem en til fire timer mellem et måltid, oftest går der to-tre timer, også om natten!
Men som Polyp skriver, det er vigtigt at bevare roen, for så går det hele nemmere!

Anmeld

1. november 2012

babytrunte-vb

Der findes ingen dumme spørgsmål. Når man lige er kommet hjem, er der så mange tanker og følelser der vælter rundt i kroppen. Fedt du skriver herinde, det er et rigtig godt sted at spørge om ting, for alle forstår og kender det at blive mor og alle de spørgsmål der melder sig.

Som tidligere skrevet har børn deres egen rytme - eller rytmen kommer. Giv tid, selvom det er svært. Det kommer ikke fra den ene dag til den anden. Men over en længere periode. Lige pludselig opdager du at du faktisk har sovet flere timer i træk. Når du finder ud af noget virker for dit barn, så er du den erfaring rigere.

Det bliver nemmere at læse dit barn når du rigtig får lært hende at kende..  Og stort tillykke med den nye titel..

Anmeld

6. november 2012

RikkeMG-vb

Ja okay, kan godt se det kan være lidt svært med store måltider hvis de har sådan nogle små mavesække!
Ja, der er ikke andet for end at vendte på at man kommer ind i en rytme (: -hvilket jeg også synes at vi heldigvis også er ved at kommet ind i. Smiler.

Anmeld

6. november 2012

Polyp-vb

med en for tidligt født - skal du heller ikke forvente helt de samme ting som, hvis barnet er født til forventet termin...før I når frem til terminen uanset at I har et barn der er ok - bare lille...der skal lige indhentes nogle småting alligevel - så tålmodighed er en dyd...som søvnmangel nok kan gøre et gevaldigt indhug i

Anmeld

6. november 2012

RikkeMG-vb

Ja det synes jeg også at jeg har kunne læse mig frem til :)) så ja, tålmodighed er en dyd, selvom prinsessen er skøn og dejlig som hun er .... Meeen det er nu også lidt af en prøve for forholdet når vi begge lider sådan af søvnmangel, men det er jo selvfølgelig en del af det, smiler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.