Hvad var dine tegn på fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.027 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. oktober 2012

bsild-vb

Hej,

Som kommende førstegangs mor er jeg nysgerrig - hvordan oplevede i jeres fødsel? Og her mener jeg, hvordan opdagede i at i var 'igang'.

Jeg er ikke nervøs eller bange - da junior nok skal komme ud på den ene eller den anden måde. Det eneste jeg er nervøs over er om jeg når at komme på sygehuset. Min mor havde INGEN tegn før hun vågnede om natten ved at vandet gik - presseveerne startede og 1 1/2 time efter var jeg ude.... derfor er jeg nysgeerig for at høre hvilke tegn I har oplevet under jeres fødsler :o)

Anja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

Polyp-vb

småtisseri hele tiden dagen før - og omkring 22 aftenen før små veeer med meget regelmæssige mellemrum (jeg fødte 1 mdr tidligere end forventet og har ikke haft plukveer undervejs + har høj smertetærskel) - da jeg selv skulle køre de ca 25 km til fødeafd.og det vsr kraftigt snevejr, kørte jeg uden at vandet var gået, da der var ca 15 min mellem veerne (føltes som meget kraftige menseskramper) efter at have talt med en jordemoder på afdelingen i telefon. Jeg kunne afpasse, så jeg holdt inde tre gange undervejs...en gang lige inden vi kørte ud på motorvejen - en gang halvvejs...og så en gang, da jeg havde fundet langtidsparkeringen ;-). Vandet gik samme øjeblik jeg var kommet ind på fødegangen og en sygeplejerske var ved at spørge om vandet var gået ... JA NU er det ;-)...spenderede det meste af natten uden destore gener i en seng og ud på morgenen i et varmtvandsbassin (troede jeg skulel føde i vand...indtil jeg pludselig fik det meget varmt og bare skulle have alle vinduer åbne og UD af det varme vand...30 min senere var knægten født

Anmeld

11. oktober 2012

Janni-Martina-vb

1 gang startede med at vandet gik... men det var ikke det store plask før om natten. I løbet af dagen var det bare som om jeg kunne blive ved og ved med at tørre mig efter jeg havde tisset. Og måtte ende med at tage et bind på da det blev ved med at sive ud af mig. Det tog til med væske og som dagen gik måtte jeg skifte bind oftere og oftere, indtil det resterende vand gik med et plask og jeg fik kraftige veer i forbindelse med plasket.

2 gang begyndte jeg at få veer, i starten var de ikke så kraftige. Det mærkedes mere som plukveer, men de kom regelmæssigt, og tog til i styrke indtil jeg på ingen måder var i tvivl.

3 gang havde jeg på fornemmelsen jeg ville føde den dag da jeg vågnede om morgenen, men der var ingen tegn på det, før om aftenen hvor jeg begyndte at få småveer med meget kort mellemrum. Vandet var så også gået men det var jeg så ikke klar over. Det må være sket mens jeg var ude og tisse. Men fordi jeg havde født så hurtigt de 2 andre gange, så sagde de på sygehuset at jeg gerne måtte komme et smut forbi. Og det var først da vi var på sygehuset at veerne begyndte at tage ordentlig til i styrke.

Så 3 meget forskellige oplevelser af det. Og alle 3 gange har jeg født på 2.5 time fra første tegn til baby var ude. Og jeg nåede på sygehuset alle 3 gange. De 2 første gange var jeg dog kun på sygehuset i 20-25 minutter før baby var ude. Men 2. gang var det mig der ventede lidt for længe inden jeg kom afsted da jeg liiige skulle nå at have lidt mad inden :)

Anmeld

12. oktober 2012

bsild-vb

Tak for jeres fortællinger - gerne flere, tror ikke jeg er den eneste som er nysgerrig :o)

Jeg har først termin d. 6/11, så der er lidt tid at løbe på endnu, men jeg har læst flere artikler m.m. angående tegn på at det er ved at være opover.... og det har sikkert hjernevasket mig, da jeg syntes jeg har nogle af dem.

Jeg har en konstant uro i kroppen, akurat som man er spændt på et eller andet. Derudover, har jeg menstrationslignende smerter - for mit vedkommende har de altid været i mine lår. Og så har jeg uanede mængder ludt i maven (mere en det sædvanlige for en gravid).

Junior har vendt sig for flere uger siden, og den gør sig specielt bemærket nede i underlivet disse dage... endnu et tegn tænker jeg. MEN jeg har stadig min slimprop (har i hvert fald ikke bemærket at den er kommet ud) og ingen tegnbløding..... håber lidt på at det hele bare er i mit hoved da jeg ikke er helt klar på at den kommer ud endnu.... men det bliver jeg vel når den dukker op ;o)

Anja

Anmeld

12. oktober 2012

Janni-Martina-vb

Nu du skriver tegnblødning så kom jeg da lige i tanke om at med min ældste fik jeg tegnblødning 2 dage før tror jeg nok det var, og med den mellemste fik jeg det kort før veerne begyndte. Men fik det ikke med den sidste.

Men ja, når baby kommer bliver du automatisk helt klar :)

Anmeld

27. oktober 2012

bsild-vb

Nå, men jeg startede denne tråd, da jeg var sikker på at nu var det nu, også selvom jeg stadig var måske lige lovlig langt fra min termin (lidt over tre uger på det tidspunkt) - MEN der er stadig ikke sket noget + alle de tegn jeg troede jeg havde, de er forsvundet. Så jeg venter stadig på at junior kommer ud. Nu har jeg det nærmest omvendt af hvordan jeg havde det for 17 dage siden, nemlig ingen tegn på at der skal ske noget lige nu..... har på fornemmelsen at jeg sikkert går over tiden ligesom 'alle andre' første gangs fødene....

Anyway, jeg syntes stadig det er et interessant emne, og ser gerne flere historier fra jer som har født, og hvilke tegn i havde på at nu var det nu smile

Anja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.