1 gang startede med at vandet gik... men det var ikke det store plask før om natten. I løbet af dagen var det bare som om jeg kunne blive ved og ved med at tørre mig efter jeg havde tisset. Og måtte ende med at tage et bind på da det blev ved med at sive ud af mig. Det tog til med væske og som dagen gik måtte jeg skifte bind oftere og oftere, indtil det resterende vand gik med et plask og jeg fik kraftige veer i forbindelse med plasket.
2 gang begyndte jeg at få veer, i starten var de ikke så kraftige. Det mærkedes mere som plukveer, men de kom regelmæssigt, og tog til i styrke indtil jeg på ingen måder var i tvivl.
3 gang havde jeg på fornemmelsen jeg ville føde den dag da jeg vågnede om morgenen, men der var ingen tegn på det, før om aftenen hvor jeg begyndte at få småveer med meget kort mellemrum. Vandet var så også gået men det var jeg så ikke klar over. Det må være sket mens jeg var ude og tisse. Men fordi jeg havde født så hurtigt de 2 andre gange, så sagde de på sygehuset at jeg gerne måtte komme et smut forbi. Og det var først da vi var på sygehuset at veerne begyndte at tage ordentlig til i styrke.
Så 3 meget forskellige oplevelser af det. Og alle 3 gange har jeg født på 2.5 time fra første tegn til baby var ude. Og jeg nåede på sygehuset alle 3 gange. De 2 første gange var jeg dog kun på sygehuset i 20-25 minutter før baby var ude. Men 2. gang var det mig der ventede lidt for længe inden jeg kom afsted da jeg liiige skulle nå at have lidt mad inden :)
Anmeld