Blufærdige børn slipper for fællesbadning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.399 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. september 2012

mørk-vb

En skole ved Varde har bestemt at eleverne selv må bestemme om de vil have bad efter gymnastiktimerne, da mange har det dårligt med at skulle vise sig nøgen frem for andre.

Er det noget du kan genkende hos jer, jeg menes ikke at det var et problem dengang jeg gik i skole, man gjorde det bare.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

Jeamie-vb

Øh hømmmm.. hmmm.. Nu er det før anden verdens krig jeg gik i skole, men ved der var mange der var blufærdige/flove/kede af at skulle bade med andre, primært dem der måske var lidt tidligere udviklede end andre... Jeg synes det er vigtigt med renlighed (selvom det nok er minimalt hvad en 10årig kan lugte af sved), men istedet for at gøre det fivilligt så var det måske en bedre idè at prøve med flok badeforhæng omkring hver bruser samt en krog til et håndklæde så de evt blufærdige kan snige sig ind med et håndklæde og derefter ind på toilettet for at klæde om. 

Anmeld

25. september 2012

babytrunte-vb

Jeg kan da godt huske at nogle ikke var vilde med badning efter idræt. Men jeg kan også huske det ikke var noget at rafle om. Man SKULLE i bad. Men det var i orden at man måske ventede til de fleste havde været under bruseren. Jeg synes bestemt man skal i bad efter idræt. Hvis ikke børnene lærer det der, hvordan mon så det bliver når de er 14 år eller ældre.

Evt, med forhæng. Måske det også kan hjælpe med at få et 'normalt' forhold til kroppe.. selvom det helt sikkert er en del af udviklingen man skal igennem.

Anmeld

27. september 2012

Frede-vb

Hører mine idrætskollegaer på min skole tale om fænomenet ret tit. Børn er bare ikke meget for at bade med andre børn. På min skole får de blufærdige børn lov til at gå ind at bade nogle minutter før de andre. De muslimske børn får lov til at klatvaske på toilettet.

Husker min skoletid som, at 'det da selvfølgelig var træls, at man skulle bade med andre, men at det ikke var noget stort og overskyggende problem'. Jeg har tit tænkt på, om det er os forældre, der har overført noget blufærdighed til børnene... Da jeg var barn badede vi nøgne og uden overdel langt op i puberteten. Alle på stranden var topløse, både voxne og børn.

I dag dækker alle sig til, og det startede, da der kom en masse pædofile sager frem i dagslyset. Nu om dage gør man jo nærmest alt for, at børn ikke skal vise noget som helst, fordi man er bange for, at der står en ulækker børnelokker og knipser med sin mobiltelefon. Inde på fb bliver alle fotos slettet, der viser bare det mindste hud (har jeg hørt og ikke selv oplevet).

Børn af i dag bliver meget hurtigere voxne end børn af i går. Min datter går i klasse med en pige, der allerede sidste år i 4. kl. startede med at barbere ben... når børn bliver for hurtigt voxne, vil de heller ikke bade sammen med andre, men netop dække sig til, som vi andre... hmmm.

Anmeld

27. september 2012

babytrunte-vb

Jamen jeg tror da, du har fat i noget der Frede. Tror bestemt forældre bære en stor del af rollen. Når jeg er i svømmehallen med min lille datter på 1 år, kan jeg da se og hører på de små børn (her tænker jeg dem på 3-6 år) at de aldrig ville gå i vandet uden en badedragt eller bikini. Jeg kan huske ved hjælp af billeder fra dengang jeg var lille at det var da bare på med nogle badebukser og så i vandet. Ligesom det var tydeligt i sommer på stranden.

Jeg har faktisk fået spørgsmålet om ikke min datter skulle have badedragt på -hun er jo en pige. Hun har kun lyserøde badebukser med ble på og er altså kun 1 år. 

Anmeld

28. september 2012

Polyp-vb

blufærdig eller religiøs...jeg forstår ikke, at det er ok ikke at bade pga religion; men ikke fordi man er blufærdig - det må være enten eller...og rigtig mange badefaciliteter er gamle og ulækre...måske ikke decideret beskidte, men så nedslidte at de SER beskidte ud - og er man dagens sidste badehold, så ER der ulækkert; så jeg forstår godt de børn, der ikke vil bade. Min egen søn er en af dem - han dyrker masser af sport og badning efter træning/kamp afhænger af hvor det er...for hele holdet, for nogle steder er bare ikke særligt lækre...

Hvis man er blufærdig og meget kropsbevidst, så er det da et overgreb at blive tvunget til fællesbadning - badefaciliteterne burde opdateres, så alle kan bade ugenert uanset religion etc...for de dufter ikke ligefrem af violer, når først pubertetshormonerne sætter ind ;-) så de kan ikke sidde og hørme i flere timer bagefter heller.

Anmeld

29. september 2012

Frede-vb

Min skole er rimelig ny og 'lækker', så det kan umuligt være pga. ulækre og beskidte badeforhold, at vores børn ikke vil bade.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.