Vending..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

192 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. august 2012

louise79-vb

Hej igen.

Va r til jordemoder idag og fik af vide at baby ligger med hovedet nedad altså sådan da. Han har ikke vendt sig helt og ligger fast og jeg har termin om 5 uger.

Regner/håber at han selv vender sig helt og ligger fast .ellers vil jeg blive tilbudt at få han vendt. Det er helt ukendt for mig og det gør mig lidt usikker.Har nogenlunde læst mig til hvordan det kommer til at foregå men kunne da sagtens bruge noget mere info omkring det...

Så derfor...

Er der nogle af jer herinde som har prøvet at at få barnet vendt og hvilke resultater er der kommet ud af det ????

Mandags hilsner fra Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

babytrunte-vb

Halløj..

Jeg var til vending 2 gange med min datter. Desværre lykkedes det ikke. Hun sad op, havde ellers ligget rigtigt det meste af tiden, men ca 10 uger før termin vendte hun sig.

Det virker meget voldsom når de forsøger at vende barnet - men de er faktisk mest hårde ved moderen (synes jeg). De holder hele tiden øje med barnet. Og så tager de et godt greb om hoved og numse på barnet, løfter det lidt op i maven så der er plads til at vende sig, og så skubber de til barnet og håber det vil sparke sig den sidste vej rundt.

Åh, nu lyder det bare super voldsomt. Det er slet ikke meningen. Første gang synes jeg det gjorde meget ondt og jeg blev dårlig - 2 gang var det meget bedre. Sikkert fordi jeg vidste hvad der ville ske. Kan kun anbefale at du har en med. Både til underholdning undervejs og til bagefter at give et knus.

Du får inden de forsøger at vende, et stik i låret med noget ve-stop, og du skal ligge med strimler... så de måler barnets hjerterytme og livmoderens aktivitet. Når de prøver at vende ligger du på ryggen og så vender briksen lidt med hovedet nedaf.

Som skrevet lykkedes det ikke for mig, og en af grundende til at det gjorde så ondt på mig, er nok at min datter faktisk havde sat sig fast, bare med numsen nedad. Så de skulle løfte hende højt op... så efter en masse snak med læger og jordemoder blev det til planlagt kejsersnit. Kunne sagtens have født alm. med det krævede at hele fødslen gik 100 % efter bogen... Og det turde jeg ikke tro på

Nu ved jeg ikke om det kan hjælpe dig, men jeg blev anbefalet at ligge med numsen højt og hovedet nedad de sidste uger, for det kunne hjælpe hende med at vende sig igen.

Åh, endnu engang, undskyld hvis jeg har gjort det værre for dig nu. Håber det lykkedes for dig, så du kan have en skøn normal fødsel.

Vil lige sige at min søster også var igennem et vendingsforsøg og der lykkedes det i første forsøg uden problemer.

Anmeld

29. august 2012

Titte-vb

louise79 SKREV:

Hej igen.

Va r til jordemoder idag og fik af vide at baby ligger med hovedet nedad altså sådan da. Han har ikke vendt sig helt og ligger fast og jeg har termin om 5 uger.

Regner/håber at han selv vender sig helt og ligger fast .ellers vil jeg blive tilbudt at få han vendt. Det er helt ukendt for mig og det gør mig lidt usikker.Har nogenlunde læst mig til hvordan det kommer til at foregå men kunne da sagtens bruge noget mere info omkring det...

Så derfor...

Er der nogle af jer herinde som har prøvet at at få barnet vendt og hvilke resultater er der kommet ud af det ????

Mandags hilsner fra Louise

Jeg var til jdm igår, og min lille prins vender heller ikke med hovedet nedad.

Men i og med at jeg blev opereret i uge 27 og 28 så mener hun ikke at der bliver noget af at lave en vending, fordi jeg er så nyopereret. Så derfor skal jeg, hvis ikke han har vendt sig om 2 uger, en tur omkring sygehuset og have lavet scanning og lave en aftale om et PKS.. Jeg håber inderligt, at han vender sig, jeg orker ikke at skulle have et PKS, synes jeg har taget nok operationer.....

Anmeld

29. august 2012

babytrunte-vb

Krydser fingre for jer... Titte, sagde jordemoderen noget om at ligge med hovedet nedad og numsem opad til dig?? Ved nemlig ikke helt om det rent faktisk virker eller om det er et råd fra husmoderen..

Anmeld

29. august 2012

louise79-vb

Baby trunte. Er ikke blevet afskrækket af din historie bare rolig. Det har været rart for mig at læse hvordan din oplevelse var så tak for det. Det hjælper at høre andres erfaringer.smile

Anmeld

29. august 2012

babytrunte-vb

Det var godt.. Det er nemlig rart at høre andres historier, også derfor jeg skrev.

Men krydser nu alligevel fingre for at du undgår vending...

Anmeld

30. august 2012

Titte-vb

babytrunte SKREV:

Krydser fingre for jer... Titte, sagde jordemoderen noget om at ligge med hovedet nedad og numsem opad til dig?? Ved nemlig ikke helt om det rent faktisk virker eller om det er et råd fra husmoderen..

Nej det sagde hun ikke noget om...

Anmeld

30. august 2012

Willysmor-vb

Jeg skulle føde mine tvillinger 6 en halv uge for tidligt.

Der skulle de vende min datter som låg som nr 2 med numsen nedad...

Det prøvede de også meget på, men hun kom skævt ned.

Hun lagde sig istedet for med en skulder og et ben nedad.

Så lægen fik 'gribe' ind og vende hende om og trække hende ud med numsen først.

Det gjorde bara NAS....

Anmeld

30. august 2012

louise79-vb

jeg har læst mig til at man skal ligge sådan lidt tiltet med benene/ rumpen oppe og hovedet ned. smileDette skulle være med til at gøre vendingen nemmere. og så kan lægen bedre få fat barnets numse

Anmeld

30. august 2012

Willysmor-vb

den har jeg også hørt om...

har desværre bare aldrig hørt at det virker

:-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.