russisk salat, hvidt øl, vafler og alt det andet ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. august 2012

louise79-vb

Nu her ca 5 uger før terminen kan jeg se til bage på en graviditet som har været god men også lidt mere hård end den sidste.....l. men alt andet lige kan jeg kun være tilfreds med forløbet indtil nu.

Men det der har været anderledes i denne graviditet er alt det underlige mad jeg har kunne spise eller overhovedet ikke kunne få nedsmile Underligt som kroppen reagerer på diverse madvarer.

Kunne i første trimester ikke udholde duften eller smagen af laks (røget laks undtaget underligt nok) og hvidløg. Derefter kom turen til ost især franske oste var forfærdelige og ravioli kunne jeg slet ikke spise til min italienske mands store fortrydelse.

Men her i det sidste trimester har jeg haft lyst til russisk salat, vafler, hvidt øl,kartoffelmos og andre ting, det der bare har været sjovt er at det kun har været en lyst det har varet en enkelt dag og så er det overstået...wink

Har i andre også oplevet sjove spisevaner eller ting som i bare ikke kunne få ned..???

Hilsen louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

Titte-vb

louise79 SKREV:

Nu her ca 5 uger før terminen kan jeg se til bage på en graviditet som har været god men også lidt mere hård end den sidste.....l. men alt andet lige kan jeg kun være tilfreds med forløbet indtil nu.

Men det der har været anderledes i denne graviditet er alt det underlige mad jeg har kunne spise eller overhovedet ikke kunne få nedsmile Underligt som kroppen reagerer på diverse madvarer.

Kunne i første trimester ikke udholde duften eller smagen af laks (røget laks undtaget underligt nok) og hvidløg. Derefter kom turen til ost især franske oste var forfærdelige og ravioli kunne jeg slet ikke spise til min italienske mands store fortrydelse.

Men her i det sidste trimester har jeg haft lyst til russisk salat, vafler, hvidt øl,kartoffelmos og andre ting, det der bare har været sjovt er at det kun har været en lyst det har varet en enkelt dag og så er det overstået...wink

Har i andre også oplevet sjove spisevaner eller ting som i bare ikke kunne få ned..???

Hilsen louise

JEPSsmile

Jeg havde i en periode lyst til at få sommersalat på al mit brød, undtaget på ost.

Kunne drikke meget kaffe, men holdt mig til 3 kopper dagligt.

Skulle bare hele tiden have slik på mig da jeg var i 4-5 mdr., spiste meget slik hver dag, og pludselig var det ikke nødvendigt mere.

I sidste trimester her har jeg spist enormt mange sodavandsis, både gr varmen men også fordi jeg bare måtte have dettongue

Og ja, for filan da, havde nær glemt det, når jeg spiste slik, skulle det allerhelst være labre larver, og det skulle være de mørke af dem... så når jeg blandede bland selv slik, sorterede jeg i dem og tog kun de mørke.......laughing

Jeg har atid været meget glad for økologisk skummetmælk, men i en lang periode har jeg kun fået et enkelt glas om dagen, og jeg skal have 1/2 l mælk om dagen gr manglende mulighed for at optage kalk fra maden efter GBY operationen...

Men nu hvor jeg har 5 uger tilbage, så er der ikke de særheder mere, det eneste der er træls er at mine bryster klør, og at der løber mælk ud af dem så snart jeg klør eller rører dem... Men det er forhåbentlig bare et godt tegn!!

Anmeld

26. august 2012

Jeamie-vb

Jeg kunne stort set intet spise fordi jeg brækkede mig konstant de første 6 mdr, da det gik over åd jeg frugtyoughurt med cornflakes.. alt andet gjorde mig dårlig.. det skulle helst være den fra Lidll.. Jeg skal altid ha to kopper kaffe om morgenen inden min hjerne fungerer, men da jeg var gravid kunne jeg tude spontant over udsigten til nul kaffe fordi vi havde glemt at købe.... hvilket hurtigt blev klaret fordi min søde mand tæskede Fyn rundt efter noget der var åben wink.. De sidste 14 dage var det kold kartoffelsalat OG frugtyoughurt (dog ikke sammen altså), hvilket også var svært at opdrive om aftenen sidst på sæsonen smile

Anmeld

27. august 2012

babytrunte-vb

Det første 3-4 mdr spiste jeg ikke andet end frugt og drak mælk. Alt andet fik jeg det dårligt af. Et reelt aftens måltid fik jeg først da jeg var omkring 6 mdr henne, før kunne jeg simpelthen ikke. Der kom dog flere og flere råvare til og spiste vist ret normalt til sidst. Men en pludselig lyst til et eller andet, skulle opfyldes... ellers gik det helt galt i mig. Det var ofte pandekager jeg havde lyst til. Så i ugerne op til fødslen havde vi altid pandekager, for det var stort set hver dag jeg havde den lyst. Kolde - varme det var lige meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.