Rigtig god banankage opskrift søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.097 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. august 2012

Titte-vb

Jeg vil bage nogle muffins til min fryser, og den ene halvdel skal være med Bellis's gode chokoladekage opskrift, den anden halvdel skal være med banankage dej.. 

Men jeg synes den fra Karolines er lidt slatten i smagen, jeg vil gerne have en der smager af noget, og som ikke nødvendigvis er specielt fed/sød....

Er der nogle af jer gæve piger der ligger inde med en sådan opskrift?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

als-vb

jeg kan en fantastisk banankage opskrift.:

210gram sukker

3 modne bananer most

4 æg

2,5dl mel

1 tsk vaniljesukker

1tsk bagepulver

100gr. mørk chokolade smeltet

100gram smeltet smør

pisk æg sukker og vaniljesukker til æggesnaps, tilsæt resten og bland

fordel i smurt form v. 220 grader i 35 min...men til muffins kunne jeg forestille mig at 10-12 min kan gøre det. de smager fantastisk og så hvis der lige kommer smletet chokolade på toppen ....

Anmeld

24. august 2012

Heidi Nielsen-vb

Uhm den opskrift tager jeg lige til mig.....

Og hvor kan jeg finde den chokoladekage opskrift Titte ????

Anmeld

25. august 2012

Titte-vb

Heidi Nielsen SKREV:
Uhm den opskrift tager jeg lige til mig.....Og hvor kan jeg finde den chokoladekage opskrift Titte ????

400 g sukker
600 g mel
1.5 dl olie
5 tsk natron
2 store ss vaniljesukker
1 l kærnemælk
100 g cacao

Det hele røres sammen med en grydeske, puttes i en bradepande, den til ovnen, bages ca 30 min v 180*
Holder sig mægtig godt i flere dage og er rigtig god at fryse.

Oprindeligt skal der 600 g sukker i men det er slet ikke nødvendigt :0)

Anmeld

25. august 2012

Titte-vb

Titte SKREV:

Heidi Nielsen SKREV:

Uhm den opskrift tager jeg lige til mig.....Og hvor kan jeg finde den chokoladekage opskrift Titte ????

400 g sukker600 g mel1.5 dl olie5 tsk natron2 store ss vaniljesukker1 l kærnemælk100 g cacaoDet hele røres sammen med en grydeske, puttes i en bradepande, den til ovnen, bages ca 30 min v 180* Holder sig mægtig godt i flere dage og er rigtig god at fryse. Oprindeligt skal der 600 g sukker i men det er slet ikke nødvendigt :0)

Håber du kan skille det ad, det er skrevet fra min tlf smile

Du kan lave en rigtig god glasur, der består af ca 80 g rigtig smør, blødt, ca 3 ss cacao, 1 ts vaniliesukker,  1-2 ss varm mælk/kaffe og flormelis så det bliver cremet..... Det gør kagen rigtig lækker, men kan ikke fryses!  o-kok

Anmeld

25. august 2012

Titte-vb

Jeg har bagt muffins af den chokoladekage opskrift, og jeg har erstattet sukkeret med det der hedder perfect fit, som er et sødemiddel, og det blev den ikke dårligere af. Muffinsene er bare rigtig gode, så mums!!o-trompet

Anmeld

25. august 2012

Heidi Nielsen-vb

Uhmmm mange tak Titte.....Denmark helt sikkert afprøves...har lige bagt makron muffens med nødder og chokolade men næste hang bliver det med de her 2 opskrifter.......

Anmeld

2. september 2012

Heidi Nielsen-vb

Titte......skal de der chokolademuffins stadig have 30 min i ovnen når de er i de muffinsforme.......synes nemlig det lyder af meget :-)

Anmeld

2. september 2012

Titte-vb

Heidi Nielsen SKREV:

Titte......skal de der chokolademuffins stadig have 30 min i ovnen når de er i de muffinsforme.......synes nemlig det lyder af meget :-)

Nej, ca 15 min!

Anmeld

4. september 2012

Heidi Nielsen-vb

Tak Titte......synes også det var lige lovlig lang tid med 30 min....

De bliver afprøvet i weekenden...begge opskrifter.... :0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.