Varm mælk med honning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.508 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. august 2012

Jeamie-vb

Min søn prøvede varm mælk med honning i går, og elskede det.. Kom til at tænke på vi også altid fik det når vi besøgte mormor og morfar 'til at falde i søvn på..' 

Kom til at tænke på hvad det ER der gør at det skulle virke beroligende / søvndyssende ?! 

Kamille te med honning skulle ha samme funktion. Kamille er så beroligende, af mange ting.

Kender i flere af de små gamle råd?

Min søn sov da også hele natten tongue

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

louise79-vb

kamillete med rørsukker var en god ting da vores datter havde ondt/luft i maven da hun var helt spæd....Og det smager jo godt.

At indånde den varme damp fra kamille kan virke beroligende på slimhinder i næsen/svælget når man er forkølet og det løsner også slim...

Ja kamillete er et godt lægemiddel....

Har faktisk også brugt det til hunden hvis han har haft meget snask i øjet

Anmeld

22. august 2012

louise79-vb

bara husk at honning ikke må gives til børn under 1 år, eller er det 2 år, på grund af svampesporer i honningen

Anmeld

23. august 2012

Polyp-vb

kamille virker febersænkende - så det skal man lige huske, når man giver det til syge børn...hvis man hører til dem, der tager temperatur...så er den ikke retvisende efter kamillete

Min knægt fik en teskefuld (lille teske) meget fin og dyr cognac da han havde megaforstoppelse og havde skreget i et par døgn ((og lægens stikpiller ikke virkede) og man kunne mærke lorten (pardon my french)igennem maveskindet i en alder af 3 mdr...så sov han som en pryglet abe i 10 timer...og SÅ sked han sig gennem en hel pakke bleer...sov noget mere og var frisk igen. Tippet kom fra en tidligere spædbarnsbarneplejerske, der på børnehjem havde lært at give kolikbørn en sut dyppet i snaps...alkoholen får tarmene til at slappe af....og så går det bedre...ved så ikke lige om det er smart til et kolikbarn hver dag i de par måneder det kan stå på...nok ikke lige moderne anbefalinger...men en enkelt gang...er nok trods alt sundere end alternativet

Anmeld

23. august 2012

als-vb

cola og chips var de moderne råd da jeg var barn ved omgangssyge, specielt ondt i maven....

ikke at vi klagede som børn men den går vidst næppe i dag.

Tror den med varm mælk er fordi det ligger latent i os at modermælk er varm og jo havde en søvndyssende effekt på baby at ligge de ri mors arme og få hældt varm mælk i halsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.