Erfaringer med baby svømning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

284 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. august 2012

Zy1985-vb

På den anden side af ' vejen' er det en svømmehal jeg er blevet rigtig glad for her under graviditeten. Bruger den et på gange i ugen om formiddagen hvor der ikke er så mange..har man ingenbadekar, så må man bruge en varmvands-bassin:p
Vi har herhjemme snakket om babysvømning. Jeg er bare ikke så glad for grupper og hold sammen med folk jeg ikke kender.. Men egentlig ku jeg også godt tænke mig at starte.
Jeg ved ikke rigtigt. .. Er der nogen af jer der har erfaring med baby i vand? Hold eller bare mor og baby?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2012

Jeamie-vb

Vi har erfaringer med far og baby... Og det kan klart anbefales. De har nu været afsted i godt 3 år men afbud der kan tælles på èn hånd. 

Man kunne også tilmelde sig et direkte baby hold, men havde opfattelsen at det er mere en form for mødregruppe, bare i vand. Det var ikke lige noget for manden.. 

Anmeld

17. august 2012

Janni-Martina-vb

Her har vi været i svømmehallen en del gange, far mor Oliver og Alexander, og det har været super hyggeligt for os alle. Alexander elsker/elskede det, Oliver har mere travlt med at lære og svømme :)

Men jeg ville ikke gå til decideret babysømning, det synes jeg er alt for dyrt! Ved at priser variere fra sted til sted, men jeg gider ikke smide penge væk til det, når det efter min mening er meget hyggeligere bare den lille familie sammen.

Så vi tager det hele i vores eget tempo, og giver børnene vores fulde opmærksomhed, og bare hygger :)

Anmeld

17. august 2012

Zy1985-vb

Synes også det lyder hyggeligere når det bare er 'os selv' i stedet for sådan noget undervising.. Og ja.. Så ku far jo også deltage.. Hvor gamle var jeres børn ved første besøg. ? Ku jo også tale med sundhedsplejesken når den tid kommer. Men synes det er bedre lige at blive fifet af mødre med erfaringer.

Ps: har termin i morgen den 18. Aug. Kryds lige finger for at det snart sker. Kan ikke vente mere!! Og er pisse træt af plukveerne. Havde åbnet mig 3 cm i tirsdags.

Anmeld

17. august 2012

Janni-Martina-vb

Alexander var omkring 6 mdr første gang. Og han elskede det.

Jeg krydser fingre for dig, har selv termin d. 27, men håber på at føde her i weekenden. Her er jeg også godt træt af plukveer, og torsdag sidste uge var jeg 2 cm åben, ved ikke om jeg er mere åben nu, det føler jeg at jeg er, men ved det ikke :)

Anmeld

17. august 2012

Signe1704-vb

Jeg har gået til det og synes det er super hyggeligt. Man får snakket med andre på en uforpligtende måde og har noget fast at gå til så alle dagene ikke bare går ud i et.

Anmeld

19. august 2012

babytrunte-vb

Jeg ville gerne gå til babysvømning.. men synes det er alt for dyrt. I sær for noget jeg følte vi selv kunne gøre (jeg har været livredder i mange år og uddannet svømmelærer, min kæreste er livredder og svømmetræner i en klub). Så vi lånte politikkens babysvømning lige for at få nogle tips til babysvøm. Men altså det er min erfaring at man sagtens selv kan klare det.

Det handler i bund og grund jo bare om at hygge sig i vandet - men det er meget rart syens jeg med nogle gode greb og tips til hvordan man lige får dykket baby.

Her startede vi da trunten var ca 2 mdr... men så kun i ca 10 min... vi kiggede på hende og når hun så ud som om hun var fyldt op, ja så gik vi ud. Vi forsøgte at gøre det rimelig regelmæssigt, men det var svært. Nok fordi det bare var os.

Vi har fået os en rigtig vandhund der er længe i vandet og bare elsker det..

Anmeld

19. august 2012

Titte-vb

I vores svæmmehal er det sådan, at man kan komme og deltage i babysvømning, og man betaler kun for entreen. Det betyder så også, at der kan være mange på holdet, især  i weekenderne, men i hverdagene er der ikke altid så mange.

På samme  måde går jeg til graviditets svømning nu her i den sidste tid inden fødslen, det er 2 gange om ugen, 45 min med undervisning. 

Og da jeg er offentlig ansat kan jeg via personale ordning købe indgangs billetten til 15 kr under normal prisen pr gang, og det er jo ikke at kimse af!

Anmeld

19. august 2012

annepanne-vb

Jeg har været til babysvømning med min dreng da han var ca. 8 måneder. Han var vild med det. Det koster selvfølgelig en del. Og man kan jo også gøre det selv - hvis man vil sætte sig ind i det.

Jeg synes ikke det var underligt hvis der var fædre med. Hvorfor ikke? De er jo absolut lige så gode til at have barnet med i vandet som os andre. Og jeg synes heller ikke det var en mødregruppe bare i vand. Der er rigeligt at lave med at følge anvisningerne fra underviseren.

Min erfaring var at det meget gik ud på at lege med barnet i vand og synge nogle sanglege. Så er der også lidt undervisning i hvordan man får barnets hovede under vand og får det til at dykke uden at sluge for meget vand. Og så lidt leg med badedyr eller bolde.

Jeg synes det det var rart at komme til babysvømning fordi mødregruppen og baby-salmesang, som jeg gik til var stoppet på det tidspunkt. Og tiden kan jo godt blive lang, hvis man bare går alene hjemme med baby.

:o) Kristine

Anmeld

21. august 2012

emeliesmor2012-vb

Jeg kan kun helt klart anbefale at starte til baby svømning.

1. Det er super godt for baby motorisk og udviklingsmæssig <3

2. Du møder andre mødre og andre babyer som dig og baby vil få glæde af <3 og gider man ikke snakke med dem jamen så kan man jo bare give baby 120 % opmærksomhed :)

3. Du kan begynde når baby er 8 uger og hvis din læge giver dig lov kan du begynde før, vi begyndte da Emelie var 6 uger :) Det er alt efter om du er helet indvendig :)

Men syntes da du skal overveje det for det er virkelig spændende og sjovt og gå til baby svømning. Bare det og se den bette blive så glad for at komme i vandet og den udvikling der sker jamen det kan slet ikke beskrives :)

Vi er meget glade for svømningen :)

Håber du kan brugene svarene og håber du er gået i fødsel :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.