Livstegn derinde fra...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

702 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. august 2012

annepanne-vb

Hej med jer der ikke er her (terminsgruppe januar 2013) endnu!

Jeg hedder Kristine og bor i København. Jeg venter barn nr. 2 til 3. januar.

Lige indenfor de sidste par dage er jeg begyndt at mærke liv derindefra maven sådan jævnligt (hver dag). Det er bare SÅ hyggeligt. Det er også rart ikke at skulle henvende sig til sit fødested for at få bekræftet at der faktisk ER liv derinde endnu.

Vi har faktisk overvejet at købe sådan et lytteapparat til at sætte på maven. Er der nogen der har erfaring med sådan en? Er det en man faktisk får glæde af eller er det noget der ender ubrugt i et hjørne?

Held og lykke til I andre også.

Knus Kristine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2012

ann-siv-vb

Hej Kristine,

Jeg kan sagtens føle dig.

Jeg venter mit første barn og har termin 10. Januar. 

Allerede for ca. 2 uger siden mærkede jeg mit barn for første gang. Det har jeg hørt fra andre at det er tidligt som førstegangsfødende. Først havde jeg svært ved at tro at det var det jeg mærkede, men er ikke i tvivl nu. Jeg mærker den dog ikke hver dag, men bare det at man kan mærke at der er liv, give en masse ro og bekymringerne forsvinder lidt. Faktisk kunne min kæreste også allerede mærke barnet her for en uge siden. Han lå med sin hånd på min mave i en 10-15 min og kunne så mærke nogle små spark. Jeg spurgte min jordemoder om dette kunne være rigtigt at det var den han havde mærket... og hun sagde at det var det med høj sansynlighed. Når man ligger sin hånd på maven i længere tid, kunne barnet mærke det og søge hen imod kontakten. 

Men glæder mig nu meget til næste skanning og håber på at kunne få køn at vide. 

Held og lykke med at finde et lytteapparat :-)

Hilsen Ann-siv

Anmeld

11. august 2012

Janni-Martina-vb

Hej Kristine

Jeg er gravid med nummer 3 med termin her den 27 august, men regner med han kommer ud indenfor den næste uges tid.

Denne her gang købte vi et lytte apparat fra angelcare. (kan betale sig og købe det via england daa det er billigere). Vi fik brugt vores meget godt, men der er dog et par ting jeg vil give videre med vores erfaring.

Anbefaling fra jordmoder er at man max bruger det 1 gang om ugen, da det forstyrrer baby.

Vi havde nemt ved at bruge det og finde babys hjertelyd med det samme hver gang, men vi vidste også præcis hvordan han lå derinde. Har hørt om andre som har lidt sværere ved det, og bliver bekymret fordi de ikke kunne finde hjertelyd, og så bliver funktionen jo lige den modsatte af planlagt.

Vi så det som en rigtig dejlig ting at kunne bruge monitor til at inkludere vores store dreng på 6 år i graviditeten. Og han nød at lytte med til baby Williams hjerte.

Derudover fik min mormor også hørt det, hvilket var en stor ting for hende, den slags teknologi havde de jo ikke. (hendes kommentar: Skal hans hjerte banke så hurtigt??) :)

Vi fandt et ekstra kabel frem og har også fået optaget det på computeren. Kan prøve og se om jeg kan ligge det ind her på siden, men ved ikke om det virker da det er en lydfil. Kvaliteten er dog bedre når man lytter direkte til det frem for optager det på computeren.

Smider lige et link til den vi brugte, og vi købte også gele - hvilket gjorde det ekstrem meget tydeligere og nemmere!

http://www.amazon.co.uk/Sounds-Doppler-Monitor-RECORDING-BATTERY/dp/B002YHQ524/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1344662985&sr=8-3

Men prøver lige at uploade lydfil også.

Anmeld

11. august 2012

Meesalith-vb

Snakkede med Babysam i odense for snart 4 år siden. De sagde at de havde valgt ikke at føre apparatet fordi det skabte mere frygt end tryghed. De havde haft for mange inde, som ikke kunne finde hjertelyden. Så ekspedienten rådede mig til ikke at købe det...

Anmeld

11. august 2012

Janni-Martina-vb

Lydfilen kan jeg ikke få uploadet her på siden, det kan være at den fylder for meget. Men vi lagde det ud på facebook uden problemer, så det er bestemt noget man kan dele med vennerne hvis man ønsker.

Anmeld

11. august 2012

annepanne-vb

Hej igen!

Jeg har nu også været inde på forskellige debatfora og set at der er temmelig delte meninger om de forskellige lytteapparater til át høre hjertelyden på den lille derinde. Vi er ikke helt sikre på om vi selv investerer i en også. Vi ser lige tiden an og snakker sammen nogle gange mere inden vi bestemmer os. Det ser ud til at dem der er mest glade for deres doppler er dem der er blevet hjulpet på vej af deres jordemoder. Det vil vi nok også benytte os af, hvis vi køber en.

Foreløbig skal vi til scanning mandag (20 ugers scanning), hvis vi altså lige kan få passet vores lille dreng der er hjemme med feber fra vuggestuen. Det er jo selvfølgelig en helt anden sag. Vi glæder os helt vildt. Måske får vi også kønnet at vide dér. Nu må vi se. Så vidt jeg ved er det kun sikkert, hvis man kan se at det er en dreng. Men hvad ved jeg.

Knus Kristine

Anmeld

12. august 2012

Janni-Martina-vb

Tror nu også man kan se at det bliver en pige, men det kommer jo an på hvordan baby ligger derinde.

Med Oliver kunne vi ikke se det, da han krydsede benene og smed rumpen op i kameraet. :)

Alexander kunne det godt ses, og William ja han flashede os helt vildt og var stolt af at vise sin lille tap frem. Som jeg et eller andet sted har smidt et scanningsbillede op af herinde :)

Men min underbo havde været til scanning og der var det tydeligt at det var en pige og hendes datter er nu 7 mdr gammel :)

Kender en del hvor de har kunnet se at det var en pige, men kender også mange hvor de ikke har kunne se om det blev en pige eller dreng.

Men så kan man jo betale sig til det med en 3d scanning :)

Anmeld

13. august 2012

annepanne-vb

Ja, nu er der livstegn derindefra igen. Jeg var til scanning i dag, og der kunne man se, at der ikke umiddelbart var 'en tap'. Hende der scannede sagde, at hun mente det var en pige jeg venter, men at vi ikke skulle farte ud at købe pigetøj og male værelset lyserødt. Så vi lader det stå lidt hen i det uvisse. Vi ser hvad det bliver og håber mest på en pige. Men en dreng er selvfølgelig også velkommen!

I disse dage mærker jeg langsomt mere og mere derinde. Det er rigtig rart! Da jeg blev scannet kørte hun scanneren rundt på hele maven, så jeg regner med at den lille derinde faktisk fylder en del. Det er ihvertfald ikke sådan en lille bønne mere når man er i uge 20. Så det er jo bare rart. Men jeg vil også sige, at jeg i den grad har mærket hvordan den lille derinde reagerer på mit humør. Hvis jeg er ked af det eller stresset tumler den lille rundt derinde. Så der er liv og glade dage derinde.

Det er jo bare hyggeligt! Lige nu er planen om en 'angle sound' eller 'doppler' sat helt på stand by.

Knus Kristine

PS: hvem ved hvor man kan blive scannet, hvis det ikke er på sygehuset, altså hvor man kan se og købe billeder? Det behøver ikke at være 3D og 4D og hvad man ellers kan få at dyrt hejs. Vi fik desværre ikke billeder med fra vores scanning da de af en eller anden grund var slettet da vi fik spurgt.

Anmeld

14. august 2012

Janni-Martina-vb

Det kommer an på hvor i landet du er fra. Jeg ville nok bare google ordet scanning, så kommer der sikkert noget op :)

Tror priserne kan variere meget fra sted til sted, så det er vist en god idé lige at undersøge sine muligheder. Også at få det gjort et sted hvor det er proffesionelle der udfører scanningen.

Har ikke selv prøvet det. Havde ikke råd med den første, og de 2 andre viste stolt deres tapper frem :P

Dejligt at scanningen gik så fint, det er så hyggeligt at se dem derinde. Ved scanningerne denne gang for mig var jeg langt mere 'med'

Med Oliver og Alexander lå jeg bare og nød at kigge på, men denne gang spurgte jeg hele tiden hvad det var jeg kiggede på og jordmoderen som scannede mig var super god til at forklare det hele, så jeg føler jeg fik langt mere ud af det.

Skal du til flere scanninger?

Anmeld

17. august 2012

annepanne-vb

Nej, der er ikke flere planlagte scanninger nu, så hvis hvis vi skal have billeder skal vi selv ud at betale nu. Så det bliver nok ikke til noget. Vi bruger nok nogle penge på at få afhøvlet gulvet før den lille ny kommer. Det er nemlig for uoverskueligt for mig at rejse ud til mine forældre og bo et par dage når gulvet skal behandles.

Vi bruger nok pengene på andre ting end billeder af den lille nu. Det bliver noget lettere at tage billeder selv når den lille ER kommet ud.

Men det er også bare hyggeligt nu at mærke meget mere derindefra. Den lille er jo blevet større og kan sparke mere igennem nu (5 måneder henne). Så det er rigtig godt. Nu tror jeg bare jeg vil nyde det der er jeg kan mærke når jeg lægger mærke til det, og så vente vente og vente.

Nu er det jo også snart lige op over for dig... Held og lykke med det når det sker. Det skal nok gå godt - og stærkt som de sidste par gange. ;o)

Knus Kristine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.