veer igen igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

287 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. august 2012

Janni-Martina-vb

Så har jeg nogle veer igen. Ikke plukveer, nej nej det er de gode dejlige veer som går helt om i lænden, skøøøønt....

Ville være okay tilfreds hvis jeg så vidste at nu var det for alvor, men nej, dette er 4 gang på 2 mdr jeg får veer.

Er dog mere ttryg ved det denne gang, da baby William vil være 'født til tiden' hvis jeg føder i dag, da der nu præcis er 3 uger til termin.

Men det er altså lidt træls at veerne kommer og går som den danske sommer.

Nå må jo bare slappe af og se om der sker noget mere eller om det er endnu en falsk alarm.

Sidst jeg havde veer ringede jeg til jordmoder på Roskilde som jo så sagde at det hele var med til at udvide, og at det ville gøre fødslen hurtigere når det rigtig gik igang... Men når man de sidste 2 gange har født på 2.5 time fra første ve til baby var ude, ja så har jeg egentlig ikke lyst til at det skal gå hurtigere...

Oh well.... må vente og se. :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

Titte-vb

Så vil jeg sende dig lidt vestøv, så der rigtig kan komme gang i veerne, og lad os så håbe at du når til hospitalet i tide! Pøj pøj wink

Anmeld

6. august 2012

Jeamie-vb

Ha ha ha nej det kan jeg godt se smile. Har du langt til sygehuset så ? Der er ikke et bed & breakfast i nærheden hvor i kan bo, så du lige kan smutte over gaden når det er alrvor ?! cheerful

Anmeld

6. august 2012

babytrunte-vb

Håber virkelig ikke der er langt til hospitalet. Åh my .. Og håber så at det er de helt rigtige veer, så du snart får prinsen at se..

Anmeld

6. august 2012

Janni-Martina-vb

Desværre stoppede veerne igen...:(

Irriterende!!!!

Nej så langt er der ikke til sygehuset. Det nærmeste ligger 5 minutter væk, men de har ikke nogen fødeafdeling (køge sygehus) så skal helt til Roskilde, og det vil tage 30 minutter...måske 20 minutter i en ambulance med fuld udrykning og tomme veje...:)

Så det er ikke så slemt. Men de skal jo først herhjem, og så have læsset mig ind i ambulancen, og så køre afsted.

Men jeg er okay med at føde i en ambulance, så længe der er nogle proffesionelle omkring mig. Og vi er på vej til sygehuset. Ville være ked af at føde herhjemme, men sker det, så tager jeg jo bare det med.

Anyway, ser ikke ud til det bliver en mandag 6 august dreng...:(

Men han kommer jo når han kommer...:)

Anmeld

6. august 2012

louise79-vb

Guuudd sidder her får helt kriller i maven af bar spænding..........wink

Håber virkelig virkelig på dine vegne at der er gode stabile veer snart og at fødslen går godt og at både du og baby har det fint.

Krydser fingre for digyes

Og glæder mig til det er min tur om et par månedersmile

Anmeld

6. august 2012

Zy1985-vb

Janni... Og hvordan ved du så at det er de rigtige veer??? Jeg forstår altså ikke det med veer. Nu er det ikke fordi jeg er sart når jeg generelt har ondt. Men nu har jeg snart termin og det er min første gang.. jeg har på de sidste haft dage hvor det virkelig har gjort ond og jeg har tudet og været vred og skreget av og rendt rundt i lejligheden som en idiot og taget tid og været pisse træt osv osv. Der er de magiske 10 min mellem veerne over nogle timer men så stopper det nogle timer og starter igen. Sådan har jeg haft det i fem dage. Ok så er det sku ikke fødselsveer. Men jeg er heeeelt ødelagt og træt nu :,o((((( snøft.. Alle de veninder der sku føde efter mig - de har sku født!!! Øv altså!!!!!Jeg er slet ikke bange for at føde så længe som du også siger.. Bare der er proff folk omkring mig. Men jeg frygter sku at føde i sengen eller vandet går og jeg er alene hjemme( manden arbejder jo om natten) jeg er mere eller mindre flyttet ind hos min mor. Og var det op til hende så var vi kørt på fødeafd. For 10. gang!!! Hvordan ved man at de er de rigtige veer??? Det kan da umuligt gøre mere ondt..

Anmeld

6. august 2012

Janni-Martina-vb

plukveer som godt kan være rigtig av av i slutningen af graviditeten sidder som regel kun foran, lidt det samme sted som menstruationssmerter, bare mere smertefulde, og så bliver maven som regel hel hård mens man har dem.

De rigtige veer går helt om i lænden, og kan kun sige det klassiske 'når du får dem, er du IKKE i tvivl!'

Jeg sidder også og krummer tæer og bander lidt over nogle af plukveerne, men de rigtige veer, så siger jeg ikke så meget, så koncentrere jeg mig mere om at trække vejret, bide i en pude eller lign.

MEN mine 2 fødsler indtil videre har været meget forskellige. Med den første gik vandet og jeg fik rigtige veer med det samme, og det var lige på og hårdt.

Med nummer 2 begyndte de rigtige veer stille og roligt, og byggede sig langsomt op til de rigtig smertefulde.

Og enhver graviditet er jo forskellig.

Så har vi presseveerne som jeg ikke har haft endnu denne gang. Og de mærkes som om du skal ud og skide (undskyld sproget). Så hvis du har haft smertefulde veer i lænden i et godt stykke tid, og så føler du skal på toilettet og lave nummer 2, så er det nok baby der er på vej ud, og så skal det gå meget stærkt, for man har som regel ikke presseveer særlig længe før baby kommer ud.

Anmeld

8. august 2012

Polyp-vb

...eneste trøst er, at der ikke er nogen, der bliver der inde ;-) Held & Lykke med projekterne - håber Roskilde er blevet bedre end for 14 år siden! Ikke at der var noget galt med ekspertisen...men barselsafsnittet var godt nok gammeldags og kedeligt....for slet  ikke at tale om maden...nå, men de indrømmede sda også at den jo mest er tiltænkt geriatriske patienter - deraf det rige udvalg af youghurt og morgenmadsprodukter i køkkenet...og en normal fødsel er jo ingen sygdom, så det er bare med at komme hjem igen hurtigst muligt, så mader er ikke så vigtig ;-)))

Anmeld

8. august 2012

Janni-Martina-vb

1 gang lå jeg på Roskilde i 5 dage, men da det var første gang lagde jeg ikke meget mærke til kvaliteten af maden.

2 gang var jeg der kun 8 timer, og blev på fødestuen hele tiden. Så det eneste jeg fik var lidt toast og noget saftevand. :) Hvilket var okay. Havde ikke lyst til mere.

Denne gang regner jeg kun med at være der 6 timer, men det kommer selvfølgelig an på hvad tid på dagen/natten jeg føder :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.