plukveer som godt kan være rigtig av av i slutningen af graviditeten sidder som regel kun foran, lidt det samme sted som menstruationssmerter, bare mere smertefulde, og så bliver maven som regel hel hård mens man har dem.
De rigtige veer går helt om i lænden, og kan kun sige det klassiske 'når du får dem, er du IKKE i tvivl!'
Jeg sidder også og krummer tæer og bander lidt over nogle af plukveerne, men de rigtige veer, så siger jeg ikke så meget, så koncentrere jeg mig mere om at trække vejret, bide i en pude eller lign.
MEN mine 2 fødsler indtil videre har været meget forskellige. Med den første gik vandet og jeg fik rigtige veer med det samme, og det var lige på og hårdt.
Med nummer 2 begyndte de rigtige veer stille og roligt, og byggede sig langsomt op til de rigtig smertefulde.
Og enhver graviditet er jo forskellig.
Så har vi presseveerne som jeg ikke har haft endnu denne gang. Og de mærkes som om du skal ud og skide (undskyld sproget). Så hvis du har haft smertefulde veer i lænden i et godt stykke tid, og så føler du skal på toilettet og lave nummer 2, så er det nok baby der er på vej ud, og så skal det gå meget stærkt, for man har som regel ikke presseveer særlig længe før baby kommer ud.
Anmeld