Jeg venter barn nr to - og den første er omkring 14 måndeder nu. Men hvem sagde det blev lettere 2. gang?? Ikke mig. For en uges tid siden var jeg inde at blive scannet, fordi jeg ret tidligt havde mærket den lille sparke med nogle dages mellemrum. Men pludselig var der bare stille og ingen bevægelse (jeg kunne mærke) i 11 dage. Så blev jeg nervøs! Og lige lidt hjalp det at dem jeg kontaktede sagde at det jo var meget tidligt endnu.
Det endte faktisk med at jeg kontaktede akut-afdelingen på Rigshospitalet, hvor jeg skal føde om forhåbentlig mange måneder. De var meget forstående og sagde at jeg godt måtte komme ind og blive scannet. Det var en lørdag aften kl. 21.30. Men heldigvis var der både hjertelyd og jeg kunne se den lille bevæge sig, da jeg blev scannet. Det var bare SÅ lettende! Jeg fløj nærmest hjem igen. Men måtte lige ringe først til kæresten, som jeg også havde gjort lidt nervøs.
Så jeg er en af de mange der glæder mig meget til at jeg for alvor kan mærke der er liv derinde, uden at skulle ligge helt stille i ½ time med en hånd på maven. Det er bare det bedste at kunne mærke det lille nye liv, når den hikker og sparker og vender sig. Det er bare så hyggeligt!
Pøj pøj til jer andre også...
Anmeld