At mærke den lille...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

276 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. august 2012

annepanne-vb

Jeg venter barn nr to - og den første er omkring 14 måndeder nu. Men hvem sagde det blev lettere 2. gang?? Ikke mig. For en uges tid siden var jeg inde at blive scannet, fordi jeg ret tidligt havde mærket den lille sparke med nogle dages mellemrum. Men pludselig var der bare stille og ingen bevægelse (jeg kunne mærke) i 11 dage. Så blev jeg nervøs! Og lige lidt hjalp det at dem jeg kontaktede sagde at det jo var meget tidligt endnu. 

Det endte faktisk med at jeg kontaktede akut-afdelingen på Rigshospitalet, hvor jeg skal føde om forhåbentlig mange måneder. De var meget forstående og sagde at jeg godt måtte komme ind og blive scannet. Det var en lørdag aften kl. 21.30. Men heldigvis var der både hjertelyd og jeg kunne se den lille bevæge sig, da jeg blev scannet. Det var bare SÅ lettende! Jeg fløj nærmest hjem igen. Men måtte lige ringe først til kæresten, som jeg også havde gjort lidt nervøs.

Så jeg er en af de mange der glæder mig meget til at jeg for alvor kan mærke der er liv derinde, uden at skulle ligge helt stille i ½ time med en hånd på maven. Det er bare det bedste at kunne mærke det lille nye liv, når den hikker og sparker og vender sig. Det er bare så hyggeligt!

Pøj pøj til jer andre også...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2012

Jeamie-vb

Nhååårrrr, den lille tog en lang lur.... Kan godt forstå du blev nervøs. Synes hospitalerne er ret gode når man bekymrer sig. ... smile

Anmeld

4. august 2012

louise79-vb

forståeligt at du blev nervøs og godt at de på riget reagerede på din bekymring og lavede en scanning. smile

Jeg har fulgt et godt råd om at drikke noget meget koldt (og ca 2-3 glas) og har altid vækket  den lille .....

Havde selv et par dage hvor jeg næsten intet mærkede og fandt ud af at det men den lille vendte sig at bevægelserne blev mindre mærkbare. Nu ligger han med hovedet nedad og sparker lystigt.

Fortsat god tid med baby i maven

Anmeld

4. august 2012

annepanne-vb

Hej Louise!

Har du fået det med at drikke koldt til at virke i uge 18 af din graviditet? Det er nemlig dér jeg er nu. Jeg troede først at det var når livmoderen fyldte op til omkring mavesækken at det virkede... Men det kan da være at jeg skal prøve og blive overrasket ;o)

Jeg glæder mig bare til at jeg er lidt længere henne og kan mærke den lille lidt oftere uden at skulle ligge med en hånd på maven med stor koncentration.

Ja, jeg tror dæleme også den lille har taget en laaaang lur derinde - eller også bare liggen med fødderne ind i moderkagen. Den er sikkert også dejlig varm...

Knus K

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.