jubiiii så er der barsels start

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. august 2012

louise79-vb

Så kan jeg med glæde se frem til den sidste arbejdsdag imorgen fredag og så er der dømt barsel.smile JA og hvad er det så lige ordet barsel dækker???

Jo for mig bliver det tiden hvor jeg kan forberede mig selv og min krop til det pres den skal under når det er tid til fødslen. Når den er overstået har man jo en skøn baby som kommer til at tage en masse energi og tid. Og det bliver også tiden hvor vores familie liv bliver ændret og nye rutiner skal indføres for alle herhjemme. smile

Men for nogle folk omkring mig er betydningen af ordet barsel så anderledes. Kommentarer som ' nå så er der ferie et års tid, det bliver da meget godt' eller ' nå så skal du bare slappe af og dovne den af' er faktisk noget jeg er stødt på et par gange. Ja ok tænkte jeg de laver jo bare sjov..... Men når man har hørt det nogle gange bliver man jo altså en lille smule sur, for NEJ det er ikke ferie og nej jeg skal ikke dovne den af i et år.

Jeg skal derimod opfostre et barn og give omsorg og kærlighed ligesom jeg har gjort med min datter. ..... OG JEG GLÆDER MIG VANVITTIGT MEGET.......wink

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Janni-Martina-vb

Kan godt følge dig, jeg var også glad da jeg kom på barsel da jeg ventede Alexander. Det er en spændende tid inden fødslen, fyldt med tanker og forventninger. Og sikkert også et par forberedelser.

Lidt redebyggeri :)

Og så når baby er kommet ud, så er det bare så forvirrende på en god måde. Man er super glad og bliver påny fyldt med kærlighed, ikke kun til sit barn og hinanden, men også til livet generalt.

Og samtidig er man bare så udmattet og træt, for det er skisme hårdt at skulle give fuldstændig slip på sin egen rytme og indordne sig under denne lille vidunderlige skabnings rytme.

Senere kommer glæden jo så over alle de nye ting baby lærer, men samtidig skal man til at tænke i opdragelse som du selv skriver.

Så alle de skønne vidunderlige faser i babys liv er også forbundet med noget rigtig hårdt og udmattende. Samtidig skal man jo gerne få dagligdagen til at køre, samt finde noget partid. Det er ikke altid nemt at balancere det hele. :)

Personligt er jeg gået direkte fra min barsel med Alexander til min barsel med baby William.

Jeg er allerede træt af at være på barsel, og han er ikke engang blevet født endnu. Jeg tror det er derfor jeg redebygger ekstremt meget denne gang, fordi jeg lidt savner at have noget der virkelig udfordrer mig. Barslen med Alexander har udfordret mig, men han går i vuggestue nu, så det meste af dagen er jeg bare hjemme alene, og det bliver en smule ensformigt, men nu kan jeg ikke bygge rede så meget mere, da jeg er blevet godt gravid :P Så nu står den på afslapning inden fødsel. baby William tager også en god portion af min energi efterhånden :)

Anmeld

3. august 2012

babytrunte-vb

Jeg vil nu heller ikke kalde barsel for ferie og tid til at dovne. jeg elsker at være på barsel, der sker så meget herhjemme med trunten, men ferie - nej.

Men det er rigtigt at rigtig mange kalder det ferie. Tror dog også det mest er for sjov.

Håber du får nydt tiden.

Anmeld

4. august 2012

Titte-vb

Jeg er idag gået på barsel, og er dermed ikke længere sygemeldt!!

Det er en underlig ting, på en måde har jeg set frem til at nå dette punkt, men det er også gået stærkt!!

Jeg er så priviligeret at jeg kan gå fra 8 uger før min termin wink, og det var jeg bekymret for inden tid, for hvordan skulle jeg dog få tiden til at gå... Det er jeg så ikke så meget i tvivl om længere, der er nok at få gjort færdig!

Og så håber jeg på dejligt vejr som jeg kan nyde lidt hver dag!!

Anmeld

4. august 2012

annepanne-vb

Hej Louise!

Nej, jeg vil nu heller ikke kalde en barsel for ferie. Der er jo rigeligt at lave med sådan nogle små størrelser, og så især også hvis der er søskende også.

Jeg venter nr. 2 til først i januar. Men jeg går allerede hjemme og skal jo søge arbejde. Da jeg sidst var gravid kom jeg til samtale med stor mave på. Så det gør jeg sikkert også denne gang... Jeg ved ikke helt hvad jeg skal forvente af min barsel denne gang. Det jeg ved, er at det ihvertfald ikke bliver noget med at sidde og amme ude i de første 3 måneders tid. Sidste gang fødte jeg i maj, og det kan jeg godt anbefale, da man meget lettere kan sidde og amme sit barn når det bliver sultent. Denne gang bliver jeg nok afhængig af at finde de cafeer, hvor spædbørn må medtages med egen medbragt mad (til baby).

Men jeg forventer også at få en dejlig, og måske hård tid efter den lille er født. Jeg fløj ihvertfald rundt på en lyserød sky det første lange stykke tid sidste gang jeg havde født. Vi var bare SÅ glade over den lille nye guldklump der var kommet til verden.

Tillykke med barslen, Louise (og Titte), og held og lykke med fødslen når den kommer.

Knus Kristine

Anmeld

5. august 2012

louise79-vb

Jeg hører også til de heldige der kan gå fra 8 uger før termin smile Og der er masser af små projekter der lige skal fikses inden baby kommer, så kommer ihvertfald ikke til at kede mig. OG så skal min store pige starte i børnehave og der bliver jo også en spændende tid .

Men guuudd hvor jeg håber sommeren iikke er forsvundet for vil da rigtigt gerne kunne være ude i haven og de lange ture med hunden er bare sjovere når vejret er godt, det syntes hunden også wink

Så barselshilsner herfra og fortsat god sommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.