Cykelhjelm..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

154 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. august 2012

babytrunte-vb

HJÆLP! Jeg skal til at købe en cykelhjelm til min 10 mdr gamle datter. Hvad skal man tænke over...??

Vil gerne være lidt forberedt inden jeg står i en butik og kan lokkes til at købe den dyreste uden at vide om det er den bedste...

Jeg har altid selv hadet cykelhjelme, men der er jo ingen tvivl om at min datter skal have en og jeg skal da også selv have en lige om snart. Jeg venter bare til kommunen igen har deres kampagne med at de betaler halvdelen af prisen. Den kampagne har de 1 gang om året (måske 2). Egentlig vil jeg helst være fri. Men føler ikke jeg kan sige til min datter at hun SKAL havde den på, men mor behøver ikke... Og hvis jeg får den snart kan jeg vel nå at vende mig til den, inden hun undre sig over det..

Nå , men håber der er nogen der ved bare en smule om det at købe hjelm til de små pus...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Titte-vb

Tænk og test har for nyligt testet cykelhjelme til børn, du kan købe dig adgang for småpenge, for at se testen. Det var nemlig ikke nødvendigvis de dyreste der var de bedste...

Anmeld

6. august 2012

Polyp-vb

Prøv at gå ud og 'tab' et æg fra hoftehøjde ned på kantstenen - det er samme lyd din hjerneskal giver, når den rammer og du ligger med åbent kraniebrud...så er cykelhjelmen lige pludselig ikke så slem alligevel ;-) Og du kan ikke få en 10-12 årig til at køre med hjelm, hvis samme  præpubertære barn er vokset op med forældre, der ikke bruger hjelm - du står simpelthen ikke stærkt nok i din argumentation...

...siger jeg som indehaver af et styks 14-årig, der stadig bruger sin hjelm (de fleste gange) og uden selv at cykle mere end maks. 2 gange årligt...jeg har ALTID hadet at cykle og hader at have noget på hovedet - så vil hellere gå eller tage bilen...til gengæld har det aldrig generet mig at bruge ridehjelm - men den har heller aldrig været til diskussion - og er mere behagelig at have på end diverse cykelhjelme ;-)  

Anmeld

6. august 2012

babytrunte-vb

Det er nøjagtig det jeg tænker - trunten vil da aldrig bruge sin hjelm når hun bliver større hvis jeg ikke gør det...

Nå, fandt en hjelm - synes den er rigtig fin. Det var den mindste de havde, og de havde kun den model, så der var ikke meget at rafle om. Og den sad godt på hovedet og trunten synes det var sjovt at cykle med mor.. Men alt hvad der kommer på hovedet vil hun gerne have af... Det er vel meget normalt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.