Forslag til storbror-gave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

753 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. juli 2012

Mor-til-2-vb

Hej skønne mennesker.

Jeg har termin d. 7 Aug´12 - lige om lidt laughing og vil rigtig gerne glæde mine 2 store drenge med en storebrorgave til dem. De er 5 år og 7 år gamle, men jeg mangler nogle ideer til hvad man evt. kunne give dem?

Jeg har tænkt på at give dem en trmapolin til haven, men med alt udstyret der skal til kommer vi op på 1500 kr, hvilket jeg synes er mange penge for en storebrorgave. På den anden side, så ved jeg de vil få meget ud af den og helt sikkert vil blive glade for den... wink Derudover så er det noget der kan holde længe, så bettemanden kommer også til at få glæde af den.

Synes det er vigtigt man ikke glemmer de store, når der kommer en lille ny ind i familien smile

Håber I kan komme med nogle ideér til en gave...

Knus herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2012

louise79-vb

Tillykke med terminen lige om lidt.

Kan godt forstå du syntes at 1500 kr er mange penge, Men med to drenge i den ret så aktive alder er ideen måske ikke så tosset endda.  Og årstiden er jo perfekt til udeleg og så er det jo en aktivitet der er sjov for alle smile

Og du har fuldstændig ret i at man ikke skal glemme de store når den lille ny kommer. De har jo ikke selv bestemt at der skal komme en ny babywink

Eller kunne det være en ide at købe noget konstruktions legetøj  der kan udfordre drengene i lang tid , så kan du nemlig godt tage dig tid med den lille mens de store bygger..

Sommerhilsner herfrasmile

Anmeld

26. juli 2012

Titte-vb

Jeg kan i og for sig godt se, at det er vigtigt at huske de store når de bliver storesøskende.

Men da de blev født, fik de også gaver, og alle gæsterne kom for at se dem.

Derfor er der ikke, i mine øjne, nogen grund til at forældrene gør så meget ud af at de skal have gaver også, de har jo været der, og fået samme behandling.

Jeg tror man skal huske på, at det ikke altid handler om at der ikke må gøres forskel, og børn skal også lære at der er gange hvor de ikke får gaver hvor andre får.

Men det er bare min holdning!!

Anmeld

26. juli 2012

Janni-Martina-vb

Her hos os får de store børn ikke storebror gaver.

De får en lillebror :) Alexander på 1 år er fuldkommen ligeglad, han kommer ikke til at forstå så meget af det alligevel, og han ville nok foretrække at lege med noget af hans 'gamle' legetøj frem for noget nyt.

Oliver på 6.5 år forstår godt at der er endnu en lillebror på vej, men han synes at lillebror er en gave i sig selv. Og han er den super stolte storebror som vil vise sine mindre brødre frem når der kommer gæster.

Det der betyder noget for ham er at han er inkluderet i tingene, såsom at sidde med baby og pusle om ham.

Sådan var det i hvert fald da Alexander kom til verden, og jeg tror da det bliver det samme igen.

Da Alexander fik gaver hygge Oliver sig med at vise det til ham, så han stod pænt og holdt det op og sagde med en meget blid stemme 'se lillebror, se hvad du har fået, er det ikke fint'

Den dag Alexander blev døbt spurgte vi også Oliver om han ville hjælpe med at åbne gaverne, da lillebror jo ikke kunne. Og han elskede det. Han satte sig da også og legede lidt med nogle af tingene, indtil han blev distraheret af de mange gæster :)

Så vores erfaring er at der ikke behøves søskende gaver, andet end en masse opmærksomhed, men børn er jo så forskellige, og kan godt forstå hvis forældre vælger at give gaver, det kommer helt an på hvordan ens familie fungere :)

Anmeld

27. juli 2012

Zy1985-vb

Jeg synes nu trampolinen er en go ide. Den kan de da hygge sig med ude mens du får lidt ro indendørs. Børn kan bruge en heeel dag på trampolinen. - hvis bare vejret er til det. Og mor kan da også hoppe springe nogle kilo væk:)
Hvis jeg havde større børn ville jeg nok hellere bede far om at tage dem i hånden og gå ud at købe en lille gave til den nye der er på vej. De får en lille ny og han skal da have en fødselsdagsgave nu hvor han bliver født. Så kan far også fortælle de store at der nok kommer nogen med gaver fordi lillebror/søster er blevet født og har fødselsdag- ligesom de også får gaver til deres fødselsdage. Og hvis der skal holdes barnedåb kan far jo også fortælle lidt om at man holder sådan en fest for den lille som igen får gaver. Vis dem eventuelt billeder fra deres fødsel og dåb og fortæl at sådan var det også dengang.. Så er de store da lidt forberedte på det, og har en mulighed for at blive mindre jaloux. Et sted skal de jo starte med at lære at fordi en får skal ikke have.. og det er da ikke tosset at forberede dem på det så i ikke risikere søskende jalouxi. ..

Anmeld

27. juli 2012

Mor-til-2-vb

Jeg vil sige at mine drenge udemæreket er klar over at der kommer gæster og ser lillebror. derudover har vi også snakket om dåb osv osv og billederne er set af dem :)

Ideén med at far tager de store i hånden og går ud for at købe en gave til den lille ny, kan jeg sagtens se det fornuftige og store i... Der er kun 1 lille problem, hvad det angår herhjemme pt. Begge mine drenge er på sommerferie ved deres biologiske far og kommer først hjem søndag d. 5 Aug, hvor jeg har termin tirsdag d. 7 Aug. Desværre snakker deres far og jeg ikke så godt sammen, så jeg kan ikke engang bede ham købe en gave med dem, som de kan give ham når de kommer hjem. Derudover tvivler jeg også på at den biologiske far til den lille spirre i mavsen ville føle det var behageligt at min x køber gave til hans barn med drengene. Man kunne selvfølgelig håbe på at den lille spirre vil blive inde i maven indtil at de store er kommet hjem, så de kan nå at købe en gave til lillebror med papfar, tvilver dog på det kan nåes desværre, da papfar køre lastbil og ikke stoppe med at arbejde før den lille ny er kommet til verden. :-/

Anmeld

28. juli 2012

Polyp-vb

Skal gaven købes før fødslen...tror ikke det betyder det store, hvornår det er - ideen med en fælles 'bonding'-aktivitet er da super, når nu I er en sammenbragt familien med lidt grus i maskineriet vdr. kommunikation med delebørnenes far. Prøv at spørge ham...det kunne da være, at han kan se fidusen i at få sine drenges hverdag til at fungere uden grus i maskinen, når nu deres familie udvides - så er der også en lejlighed for ham til at tale om sine oplevelser med dem, da de var små - og har han ikke lyst...nå ja, så længe ungerne ikke ved, hvad I har talt om...så...er papfar helt sikkert en fuldgod erstatning, når han har tid - dybest set behøver det jo ikke være en stor ting - bare et eller andet praktisk fra supermarkedet måske? Pointen er vel samværet om at købe en fødselsdagsgave til den nyankomne brormand mere end selve indholdet ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.