Glukosebelastning....nej tak, og dog......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

697 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. juli 2012

Janni-Martina-vb

Så fik jeg resultatet af nummer 2 test... og det var ikke så fantstisk. Jeg har fået graviditetsbetinget sukkersyge.

Mit tal lå på 9.5 Øv bøv...

Så nu skal jeg på sygehuset på fredag, og så skal jeg også have tid til speciallæge, scanning og diætist... skønno....:(

Er da glad for at jeg ringede til min jordmoder og snakkede med hende om hvorvidt jeg skulle tage testen 2 gang. For ellers havde jeg ikke gjort det.

Men sad så her i weekenden og sagde til min mand at jeg havde på fornemmelsen at prøven ville være positiv denne gang, hvorfor ved jeg ikke. Nok mest fordi jeg havde det ekstremt dårligt denne gang da jeg fik den lavet, og synes jeg kunne smage sukkervandet resten af dagen.

Anyway nu må jeg tage tingene som de kommer, der er heldigvis ikke så lang tid tilbage nu, så håber jeg bare at vi styrer pænt uden om alle komplikationerne som kan følge med sukkersygen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2012

louise79-vb

Øv øv med de tal. Men godt at du fik lavet den ekstra test så der ikke sker noget med baby eller dig. det ville jo være frygteligt. ¨Har selv siddet til glukosebelastning idag og krydser fingre for at det ikke viser noget.

Ønsker held og lykke med de resterende uger og håber at det ikke bliver alvorligt med den graviditets sukkersyge.

Anmeld

25. juli 2012

Janni-Martina-vb

Tak Louise, men må vist bare tage tingene som de kommer, og så gøre de ting man kan gøre selv.

Lige nu kan jeg slet ikke overskue alle de møder jeg skal til, og hvad jeg får at vide og skal ændre i min hverdag. Så lige nu dropper jeg sodavand og slik og kager osv... Min kost indeholder i forvejen masser af dejlig sund mad til måltiderne, men sodavanden om aftenen skal droppes og kagerne i weekenderne ryger også.

Derudover må jeg vente og se hvad alle de kloge hoveder siger...

Held og lykke med din test, håber ikke du også skal det her igennem :)

Anmeld

25. juli 2012

babytrunte-vb

Puha, det var vist meget godt du lige snakkede med en jordemoder... Godt der ikke er så lang tid igen..

Held og lykke.

Anmeld

25. juli 2012

Janni-Martina-vb

Tak skal du have...:)

Diætisten ringede lige her til morgen og havde kun 1 tid tilbage inden hun tager på ferie...i morgen kl 8.00 i Roskilde...Zzzzzzzzz

Skal da vist meget tidligt i seng i aften hvis jeg skl op kl 6, og ud af døren 6.30-7.00

Anmeld

25. juli 2012

Polyp-vb

Håber turen til Roskilde var gavnlig. Kan du ikke 'bare' føde lidt før tid og få det overstået...det er alligevel en pest at være højgravid i sommervarmen ;-)

Kan du ikke lave noget lækkert lemonade - evt med det der steviasukker-noget, man kan få i supermarkederne - det bruger min mor der har 'rigtig' diabetes som vi andre bruger sukker - det kan have en lille bismag af lakrids....men i en lemonade er det vel ok i stedet for sodavand evt på boblevand, hvis det er det perlende brus mere end selve sødmen fra sodavanden du er 'afhængig' af om aftenen

Anmeld

25. juli 2012

Janni-Martina-vb

Det er først i morgen jeg skal til Roskilde og snakke med diætisten, og så fredag igen for at snakke med jordmoder og få instruks i at måle mit blodsukker.

Har ingen forstand på diabetes overhovedet, heldigvis ved min mand en del da hans mor har diabetes. Har læst lidt på nettet omkring det, men regner med at blive klogere de næste par dage :)

Og jo ville være fedt hvis jeg kunne føde i morgen eller fredag når jeg nu er på Roskilde alligevel.

Regner med at skulle derud 2 gange i næste uge også (scanning og speciallæge) og så skal jeg til min egen jordmoder på tirsdag.

Havde troet jeg skulle slappe lidt af her sidst i graviditeten, men det bliver det da vist ikke til.

Nå men jeg formår da at holde humøret oppe og griner lidt af tingene selvom det egentlig ikke er særlig sjovt. Men sådan håndtere jeg nu bedst ting der er irriterende :)

Anmeld

25. juli 2012

babytrunte-vb

Det kender jeg godt det der med at smågrine lidt af alt det der, der bare er så hamrende åndsvagt. Tror også det gør det nemmere. God fornøjelse med at se sygehusvæsenet godt igennem inden fødslen.

Anmeld

28. juli 2012

Janni-Martina-vb

Så var jeg på sygehuset igår og fik min lille taske med stikke og måleapperat i.

Skal stikke mig selv 6 gange om dagen øv, og skal så føre tallene ned i en lille dagbog og rapportere til både jm og diætist hver tirsdag.

Det er ikke så slemt som jeg havde regnet med, det med at stikke sig selv, de sværeste er at trykke på knappen selv, da det går imod min natur at påføre mig selv smerte, selvom det kun er meget meget lidt smerte. Så manden hjælper mig når han er hjemme. :)

Jeg skulle også til scanning mens jeg var derude og baby William vejer 2791g så det er helt perfekt. Vi var urolige for at han var en stor baby, da der jo er en stor chance for det når man har sukkersyge, men han er bare helt gennemsnits baby størrelse :)

Og fik da lige et scanningsbillede med hjem af William som lå og lavede trutmund til sin mor...dejligt! :)

Skal til samtale på Roskilde igen d. 10, og til scanning igen d. 22, men der regner jeg altså med at have født inden :)

Skal dog ikke til min normale jm mere. Da man bliver overført 100% til Roskilde så snart man har fået konstateret sukkersygen.

Og hvis jeg ikke kan holde mit blodsukkertal nede ved at ændre på kosten en smule, så ender det med at jeg skal have insulin og så bliver jeg 100% knyttet til rigshospitalet, og det gider jeg altså ikke, så jeg satser på at jeg kan holde det nede :)

Anmeld

28. juli 2012

Polyp-vb

Vi krydser fingre for at du kan blive i Roskilde uden indlæggelse!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.