Så var jeg på sygehuset igår og fik min lille taske med stikke og måleapperat i.
Skal stikke mig selv 6 gange om dagen øv, og skal så føre tallene ned i en lille dagbog og rapportere til både jm og diætist hver tirsdag.
Det er ikke så slemt som jeg havde regnet med, det med at stikke sig selv, de sværeste er at trykke på knappen selv, da det går imod min natur at påføre mig selv smerte, selvom det kun er meget meget lidt smerte. Så manden hjælper mig når han er hjemme. :)
Jeg skulle også til scanning mens jeg var derude og baby William vejer 2791g så det er helt perfekt. Vi var urolige for at han var en stor baby, da der jo er en stor chance for det når man har sukkersyge, men han er bare helt gennemsnits baby størrelse :)
Og fik da lige et scanningsbillede med hjem af William som lå og lavede trutmund til sin mor...dejligt! :)
Skal til samtale på Roskilde igen d. 10, og til scanning igen d. 22, men der regner jeg altså med at have født inden :)
Skal dog ikke til min normale jm mere. Da man bliver overført 100% til Roskilde så snart man har fået konstateret sukkersygen.
Og hvis jeg ikke kan holde mit blodsukkertal nede ved at ændre på kosten en smule, så ender det med at jeg skal have insulin og så bliver jeg 100% knyttet til rigshospitalet, og det gider jeg altså ikke, så jeg satser på at jeg kan holde det nede :)
Anmeld