Hvilken barnevogn valgte du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.225 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. juli 2012

Webredaktøren-vb

Det kan være en jungle at finde rundt i, når familiens yngste skal have sit første køretøj - barnevognen!

Jeg kan huske, at jeg glædede mig til at købe netop barnevogn, og vi gik til opgaven som om vi skulle have ny bil laughing

Hvilke kriterier valgte i barnevogn udfra? Skulle den være ny eller brugt? En særlig farve? Kombivogn eller med større liggemål?

Hvilken barnevogn anbefaler I til kommende forældre.

Vi endte med en kombivogn, da vi bor i byen... det var nemlig det mest praktiske, når vi skulle med bussen smile

Er du i tvivl om valget af barnevogn, så find også inspiration i Vores Børns guide til barnevogn her!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2012

Janni-Martina-vb

Til Oliver ville jeg gerne have en brugt retro barnovogn, det fik jeg også, men en dag dajeg var ude og handle faldt det ene hjul af og kunne ikke sætes på igen.

På det tidspunkt var jeg enlig mor så økonomien var ikke til at jeg kunne vælge og vrage, og mit eneste kriterie den dag var at det var noget jeg kunne få med, med det samme. Så det blev en basson baby. Den har jeg stadigvæk og bruger den til Alexander. Den har fungeret upåklageligt! Alt var inkl i de 2000kr den kostede, regnslag, lift, pusletaske, forlæder osv.

Nu har jeg så skulle ud og invistere i en tvillingevogn da Alexander og William kun har 15 mdr imellem sig når nu William kommer ud.

Jeg vidste at jeg ville have en vogn som var vendbar og det skulle være hvor de sad side om side, og der skulle være god plads til dem. Derudover ville jeg købe en brugt da det er begrænset hvor længe vi skal bruge den. Ville ikke ud og bruge 6-8000 kr på en vogn vi kun skal bruge i 1-2 år. For så er Alexander stor nok til ikke at sidde der mere. :)

Vi fandt en Hartan på DBA.dk til 500kr og den var i rigtig fin stand. Har været ude og testkøre den et par gange, og den kører rigtig dejligt.

Hvis jeg havde vundet i lotto så ville jeg klart have købt en teutonia, jeg er vild med deres design, og kvalitet.

Anmeld

17. juli 2012

Titte-vb

Vi har købt en Odder.

Odder eller Emaljunga var blandt de to jeg ville have, men da Odder er understøttet hele vejen rundt under barnevognskassen, ja så blev det den, jeg har set rigtig mange Emaljunga vogne der hænger foran, og det vil jeg ikke betale en formue for...

Ville have købt den nye model med letvægtsstel, men så kom vores venner, og tilbød os deres odder vogn, der er brugt i knap tre år, er i rigtig god stand, ikke falmet, ingen rust, og har aldrig stået ude med mindre datteren har sovet i den.

En ny ville koste 10000, og den vi køber kan vi få for omkring 3000-.

Så istedet bruger vi pengene på at købe en winther dolphin cykeltrailer, og en god klapvogn, som ikke skal fylde ret meget og være nem at klappe sammen!

Min mand er jo gangbesværet efter en arbejdsulykke for 6 år siden, så derfor har han sådan en mini crosser, og når han skal hente og bringe 'lilleIb', så skal han kunne køre med ham selv, og dertil er en cykeltrailer genial. Dog er vi nødt til at have en klapvogn også, for hvis jeg skal afsted med ham selv, så kan jeg ikke have cykeltraileren i min bil!

Anmeld

17. juli 2012

Rikkeyoung-vb

Som førstegang mor i 2005 så var barnevognskøb en jungle hvad skulle man vælge. Men en ting var sikkert! Det skulle være nyt . Vidste ikke hvad jeg skulle kigge efter hvis jeg købt brugt . Og da pengene var små så købte vi en barnevognspakke i kære børn med seng, vogn og dyne osv
Barnevognen var bassin grande. Vores datter gad ikke ligge i vognen og jeg synes den var stor og klodset. Nu hvor jeg er gravid igen 7 år efter så var der ingen tvivl vi skal spare penge og jeg føler mig meget mere sikker i mine valg af babyudstyr så denne gang vidste jeg vognen skulle være en emmaljunga og via dba fandt vi en kombi meget velholdt med vendbar styr og sovepose og sele til 1999 kr
Er overbevist om det er det rette valg for mig er rigtig glad for den :-)

Anmeld

17. juli 2012

louise79-vb

Vi valgte en emmaljunga til vores første, født i 2009 og nu skal den i brug igen år omkring oktober i år. Den står næsten som ny, har et stort liggemål 97 cm og det var et rigtigt godt valg for os. Skulle jeg købe en ny vogn idag ville det blive en magen til. Den har har levet op til vores forventninger 100 %.  

Anmeld

17. juli 2012

Jeamie-vb

Jeg var fuldstændig igeglad hvad mærke eller pris det var, bare den kunne holde til at fræse hen over markerne da jeg skulle over til hestene - dengang lejede jeg en stald inkl jord til - så hjulene skulle være gode, solide med god affjedring.. Heldigvis havde min veninde lige fået året før mig, så den overtog jeg. Købte selv voksi pose og lift.

Den er nu røget videre til en anden veninde.

Aner ikke hvad mærke det er, men solid, det er den cheerful

Anmeld

18. juli 2012

Signe1704-vb

Første gang købte jeg noget billigt bras (jeg var 18 år og alene). Da jeg fik nummer 2 ni år senere skulle jeg bare have en ny barnevogn af god kvalitet. Valget faldt på en Odder da den har fuld ramme under og da jeg ligesom Titte havde set alt for mange emmaljunga hænge i fordenden af kassen.

Jeg brugte min barnevogn til to børn og ofte begge samtidig incl. en masse varer. Den var på ingen måde slidt og jeg er sikker på at den vil kunne holde  til mindst to børn mere. Jeg solgte den på dba og hvis vi skal have flere børn køber jeg uden tvivl en brugt Odder til den næste.

Jeg gik efter kvalitet, liggemål, om stellet var 'stift' (modsat slapt) og da sælgeren så fortalte mig at det var den eneste vogn på markedet der var galvaniseret var jeg ikke i tvivl. Desuden sagde sælgeren også at den havde lettere ved at holde til et søskendesæde end emmaljunga pga rammen under kassen.

Jeg har en Teutonia klapvogn som efter min mening er noget værre bras. Den er dårlig at køre med (tung at dreje - den er med faste hjul), den begyndte at ruste 1 måned gammel, flere lynlåse er gået i stykker og kalechen er skævt og slatten.... Det mærke køber jeg aldrig igen.

Anmeld

18. juli 2012

Englemor81-vb

Vi startede med en Balder barnevogn, men da jeg åbenbart ikke har kørekort til sådan en, låner min moster den nu, når hun passer vores Nichlas og vi har en en klapvogn fra City Elite, som vi er rigtig glade for ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.