Bedste ferielæsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

388 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. juli 2012

Webredaktøren-vb

Hvilken bog/bøger skal I læse i ferien eller på afslappende dage denne sommer?

Jeg kastede mig over en en bog på 900 sider i ferien, mennåede kun igennem de første 100 w00t

... nu kommer den nok til at ligge til juleferien, så den er ikke værd at anbefale. laughing

Hvad er jeres bedste anbefalinger til god ferielæsning?

... en del jeg kender, er reddet med på Hunger Games-bølgen, og er fuldstændigt opslugt af den triologi...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2012

Jeamie-vb

Der er vidst også nogle stykker her inde der er hoppet på dèn bølge cheerful. Der er da en tråd med den ihvertfald... 

Jeg har slet ikke tid og ro npk til at læse - desværre... var en læsehest før jeg fik barn.. så måske når han bliver ældre wink... 

Det jeg læser er så nok mest fagbøger...eller noget der er total hjernedødt som ikke kræver nogen større hjerneaktivitet... 

Tror de længste bøger jeg har læst er 'hulebjørnens klan' som også er oppe på de antal sider du nævner blink.... den sidste er nok 'det grænseløse selv..' 

Anmeld

11. juli 2012

Hobitten-vb

Jeg er i gang med en bog der hedder børnenes 5 kærlighedssprog.

Den er god hvis man ikke har vildt meget sammenhængende tid at læse i, da man sagtens kan have flere dage mellem hvert kapitel.

Jeg har læst den før, men den tåler helt klart gentagelse

KH Luskemor

Anmeld

11. juli 2012

Jeamie-vb

luskemor SKREV:

Den er god hvis man ikke har vildt meget sammenhængende tid at læse i, da man sagtens kan have flere dage mellem hvert kapitel.

KH Luskemor

Ok ???? Lyder interessant. Hvad er det for noget ?

Anmeld

12. juli 2012

Janni-Martina-vb

Jeg hoppede på 'Game of thrones' serien, synes den er super god i fjernsynet, men da jeg begyndte at læse den var det slet ikke min stil den var skrevet i. Jeg er vist mere til kvindelige forfattere med lidt mere beskrivelse så man rigtig kan leve sig ind i tingene.

Derudover ville jeg gerne begynde at skrive en bog selv igen. Startede på en for 1 år siden og nåede et godt stykke med den, men så blev jeg for kritisk og kasserede den.

Men ved ikke lige om jeg får tid når nu William snart kommer.

Anmeld

12. juli 2012

Jeamie-vb

Nej dog.... Omhandlende ?- eller skal jeg bestille en signeret udgave allerede nu for at finde ud af det ? Det er da meget sejt! smile... 

Pludselig en dag har du masser af tid, og SÅ bliver der griflet løs cheerful

Anmeld

12. juli 2012

Titte-vb

Jeg sværger til stadighed til Herbjørg Wassmo, norsk forfatter, der har skrevet mange gode bøger, bla. trilogien Dinas Bog, Lykkens Søn og Karnas Arv... FANTASTISKE bøger som man sluger... Dinas Bog kan være lidt sej at komme igang med, men når man er ovre de første ca 100 sider så glider det bare......

Kan læse dem igen og igen!  o-klapperi

Anmeld

12. juli 2012

Janni-Martina-vb

Jeamie jeg har haft gang i nogle forskellige, krimi, kærlighed og sci-fi.

Krimi synes jeg dog var for svært, jeg lavede nogle åndsvage fejl, som jeg først opdagede da jeg havde skrevet 5 kapitler... Såsom at begrave offeret i kapitel 2 og få offeret obduceret i kapitel 4... Og så er der aaalllttt for mange små detaljer og hints man skal have 100% styr på. Så aldrig krimi igen, selvom jeg fik at vide af de få der læste det at jeg bestemt kan skabe en uhyggelig og realistisk stemning. :)

Tror det bliver mix mellem kærlighed og sci-fi, hvis jeg starter igen, det var også det jeg påbegyndte sidst, men har en masse forskellige idder til hvad det skulle omhandle. Har heldigvis skrevet nogle af ideerne ned i et hæfte :)

Men det er meget svært at få udgivet noget så hvis jeg går igang bliver det mest for min egen skyld, og så må vi se om der er nogen der vil udgive det, men tvivler på det :)

Anmeld

12. juli 2012

Hobitten-vb

Jeamie SKREV:

luskemor SKREV:

KH Luskemor

Ok ???? Lyder interessant. Hvad er det for noget ?

Der er også skrevet en der hedder de 5 kærlighedssprog, af samme forfatter. Den forholder sig til voksne.

Han beskriver, også med gode eksempler, hvordan han mener vi har forskellige sprog at forstå kærligheden på. Dog kan man ikke nødvendigvis aflæse helt små børns, og kærlighedssprogene kan også skifte over tid.

Der findes 5: Gaver, tid til hinanden,  fysisk berøring, anerkendende ord, tjenester.

Grunden til at bogen optager mig, er at jeg godt kan se det hjælper i forhold til børnene, at tænke de her ting ind. Han taler om en fyldt/tom kærlighedsbeholder, og at man må tale det sprog de forstår.

Nå, jeg kunne skrive meget mere om den. Men, forfatterne hedder Gary Chapman og Ross Campbell. De er to om at skrive den om børnene,

Gary Chapman har hjulpet massevis af par med problemer, og Ross Campbell er psykiater i børns og unges problemer.

Spørg igen, hvis du vil vide mere ;)

Anmeld

12. juli 2012

Jeamie-vb

@Luskemor - ok.. ?! Lyder godt nok interessant. Den må jeg ha fat i. Kan den lånes på biblioteket eller skal den købes ?

@Janni-Martina.... hmmm man kan jo altid prøve at sende ind smile..med tiden. Ja, krimi kræver godt nok en hjerne der kan se i en lidt anderledes 3D format for at kunne fastholde, konspirere og overraske blink

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.