Hvordan sover I? - og vil du fortælle om det til Vores Børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

209 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. juli 2012

Sofie-Journalist-vb

Jeg søger to børnefamilier, der vil fortælle om deres putte/sove-metoder til en artikel i Vores Børn. Det er vigtigt, at I har sat jer lidt ind i de forskellige metoder på 'markedet'

(som fx Godnat og sov godt, sov igennem uden gråd, samsovning, græd dig IKKE i søvn osv.)

og ud fra det har taget et bevidst valg om, hvordan I vil gøre hjemme i jeres familie. 

I skal have oplevet succes med metoden, som I derfor vil fortsætte med ;)

Skriv på sofie.askgaard@gmail.com og fortæl lidt om dine tanker bag jeres putte-metode. Husk info om dig og din familie (alder, beskæftigelse, bopæl). 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2012

Janni-Martina-vb

Har lige et spørgsmål..

Kommer der så også historier fra folk som ikke har haft succes med metoden og derfor har fravalgt det?

Har ikke selv erfaringer med det da jeg ikke kender nogle af de metoder, er bare nysgerrig om hvor nuanceret i vil gøre artiklen, ellers ville jeg nok føle at jeg blev påduttet en masse ting fra jeres magasiner som ikke giver et ordentligt billede af hvordan tingene er.

Men umiddelbart ville jeg da gerne læse mere om metoderne, jeg synes det er et interessant emne, og er sikker på man kunne få nogle gode tips. Men jeg vil ikke have et falskt indtryk af at det er en super metode hvis det ikke er det.

Anmeld

14. juli 2012

Titte-vb

Janni-Martina SKREV:

Har lige et spørgsmål..

Kommer der så også historier fra folk som ikke har haft succes med metoden og derfor har fravalgt det?

Har ikke selv erfaringer med det da jeg ikke kender nogle af de metoder, er bare nysgerrig om hvor nuanceret i vil gøre artiklen, ellers ville jeg nok føle at jeg blev påduttet en masse ting fra jeres magasiner som ikke giver et ordentligt billede af hvordan tingene er.

Men umiddelbart ville jeg da gerne læse mere om metoderne, jeg synes det er et interessant emne, og er sikker på man kunne få nogle gode tips. Men jeg vil ikke have et falskt indtryk af at det er en super metode hvis det ikke er det.

Jeg er enig med dig Janni-Maritna, og det der virker for den ene familie virker nødvendigvis ikke for en anden familie.

Der er jo mange nuancer af disse ritualer, og der for synes jeg da bestemt også, at der bør være nogle mod-artikler, fra familier der ikke fik de omtalte metoder til at virke!

Anmeld

14. juli 2012

Polyp-vb

phu...er glad for at min knægt er så gammel, at god nat og sov godt-'metoden' var acceptabel og ganske velfungerende i dagligdagen....ok, ved så også at jeg var velsignet med en sovetryne af rang...så har aldrig haft problemer med mindre han var syg - og det er jo ikke dagligdag, så det tøller ikke i min bog ;-)

Anmeld

18. juli 2012

Signe1704-vb

Hvad er godnat og sov godt metoden?

Jeg har altid bare lagt mine børn i seng..... Hvis man starter når de er helt små med at lære dem selv at falde i søvn plejer det at gå uden problemer (og her mener jeg at man skal lade være at vugge, synge osv). Læg dem ned så putter de som regel når de er trætte....

Anmeld

20. juli 2012

Sofie-Journalist-vb

Kære alle. Artiklen handler om to familier, der har valgt hver deres putte-metode, der virker for dem. Dernæst vil der være en masse links, gode råd og ideer til bøger mv., hvor man kan søge mere info om forskellige putte-metoder, hvis man har lyst til det.

Det handler ikke om at pådutte nogen en bestemt måde at putte sine børn på som 'den eneste rigtige'. Det er blot to familier, der fortæller om hver deres valg :)

Vi søger stadig familier, der vil fortælle om, hvordan de har valgt at putte deres børn. Så skriv endelig på min mail: sofie.askgaard@gmail.com.

Anmeld

22. juli 2012

babytrunte-vb

Nu er det bestemt ikke sådan at vi har siddet og studeret de forskellige metoder - og vil heller ikke gøre det. Vi har simpelthen bare fundet frem til det der nu virker for os.. Om det er den ene, den anden eller den tredje - TJA, det ved jeg sørme ikke.

Men ved nu af erfaring at jeg er rigtig god til at blive bekymret for om jeg nu gør det rigtigt - efter jeg har læst artikler i vores børn om netop det emne og det tror jeg bestemt også at andre er.

Anmeld

22. juli 2012

Janni-Martina-vb

Jeg ligger mig altså ikke fast i hvordan der står i blade/magasiner hvordan de gør. Alle børn er forskellige og man finder frem til den metode der passer bedst til ens familie. Så længe puttetid indeholder nærhed, tryghed og en masse kærlighed, så kan det ikke gå helt galt :)

Børnene må for min skyld gerne græde lidt, og modsat må forældre gerne gå ind til barnet og pussenusse hvis baby er ked af det.

Uanset om man vælger den ene eller anden måde at gøre det på så er det vigtigste at man selv kan finde ro og fornuft i det man gør, og tager udgangspunkt i baby/barnets behov. :)

Anmeld

23. juli 2012

Sofie-Journalist-vb

Tak for jeres svar ;)

Skriv endelig på min mail, hvis I kunne være interesserede i at fortælle om jeres puttemetoder i Vores Børn.

Det handler ikke om metoder, som forskellige magasiner har fundet på - men om metoder, som sundhedsplejersker, forskere, læger mv. har skrevet bøger om, og som nogle forældre finder som en god inspiration. 

Det handler heller ikke om at finde familier, der slavisk følger en 'metode', men familier, der gerne vil fortælle om de tanker, de har gjort sig i forhold til putning, og hvilke valg/fravalg de har gjort - fx om barnet må græde lidt eller ej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.