Barnedåb efterspørgsel på ønsker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

588 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. juli 2012

Englemor81-vb

Vores Nichlas skal døbes her i august.

Han bliver et år til oktober og vi har det svært hvad vi skal ønske os til ham, da han jo er ældre end gennemsnitlig i forhold til en 'normal' dåb og stort set har alt til ham i forvejen, fra da vi mistede i 2010.

Er der nogen der har nogle gode forslag til ønsker til han's barndåb (10 måneder's baby) ?

På forhånd mange tak :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2012

Janni-Martina-vb

Det er svært da jeg ikke ved hvad i har i forvejen...Men gåvogn, højstol, dåbsrulle, børne cd`er, halskæde (kadarverskilt tror jeg der er tradition for at give drengebørn, det har vi i hvert fald fået til vores 2 drenge) Tallerken, krus, bestik i sølv med indgravering?

Anmeld

10. juli 2012

Polyp-vb

klassisk børnelitteratur - eks HC Andersens samlede værker, Astrid Lindgrens ditto..evt. også som lydbøger...har vi haft stor glæde af senere...

penge til børneopsparingen/konfirmationsopsparing...til den tid, er der nemlig mange og dyre ønsker fra barnet selv ;-) 

Anmeld

10. juli 2012

Titte-vb

Vi venter den første her om 11 ugers tid...

Vi taler om, at holde dåb når han er omkring 5-6 uger, og har derfor også allerede nogle ting klar som vi vil ønske os i dåbsgave.

Trip trap stol, penge til legstativ i haven, penge til voksipose, samlede eventyr i bind, generelt penge til ting vi kommer til at få brug for, evt. sengetøj med navn broderet på....

Anmeld

10. juli 2012

Englemor81-vb

Tak fordi I gider at svare.

Alle de store ting, så som højstol, gåstol mv har han allerede.

Sølvbestik med indgravering har vi selv tænkt på at købe til ham, men så kunn man ønske det andet tilbehør ved side af måske :-)

Vi bliver nok omkring 25 mennesker, så der bliver en del ønsker at dele ud af og når man er helt på bar bund, er det rart at kunne forhøre sig ad, af andres fantasier ;-)

Anmeld

22. juli 2012

Signe1704-vb

Trehjulet cykel, løbecykel, junior dyne, pude og sengetøj hvis han ikke allerede sover med det, en eller anden type gåvogn til at sidde og køre på og gå efter, bord og stole i børnestørrelse, legekøkken (der skal de ikke være ret gamle før det er sjovt)......

Kan ikke komme på mere - håber noget kan bruges.

Anmeld

23. juli 2012

Polyp-vb

Det er jo lige det - egentlig et sundt tegn...at man ikke desperat står og mangler noget bestemt og meget konkret  - skønt med luksusproblemer en gang imellem ;-.)

Jeg tror også, det for dåbsønsker er vigtig at huske på for nr. 2, 3 ,  4 etc...at visse klassiske ting godt kan gå igen, selv om nr 1 allerede har fået - hvis det er ting, det er meningen, man skal tage med sig ind i sit voksenliv, så er det jo surt, hvis det kun er den ældste, der er begunstiget med langtidsholdbare minder fra sin første fest ;-)

Nu er vi så bare nysgerrige på, hvad I fik og hvordan festen gik, når den er overstået?

Anmeld

23. juli 2012

Englemor81-vb

Mange tak og helt præcis.

Jamen, det skal jeg nok skrive når den er overstået, så det bliver engang sidst i august jeg vender tilbage ;-)

Anmeld

21. august 2012

Englemor81-vb

Så fik vi overstået dåben i søndags.

Den gik helt fint, der var 1 barn foruden Nichlas der skulle døbes og præsten sagde navnet forkert ved begge af os, så det var lidt sjovt :-)

Det var en underlig dag, da vi jo havde valg at få ham døbt, på vores førsteføde, som var dødsfødt's 2 år fødselsdag og min mor døde jo i maj, så hun kunne heller ikke være med, men en dejlg dag var det.

Vi fik vildsvin, med flødekartofler, flutes og salater/dressing til og bagefter, fik vi kager som jeg selv havde bagt, dagene forinden.

Uha af gaver fik han:

En børnebibel bog med dvd af kirken, hvor han blev døbt, som er lavet af Sigurd fra Sigurd's bjørnetime

Bestik fra os forældre med Peter Plys figurer, som senere skal indgraveres.

Af han's gudmor, fik han en dåbsrulle, som også skal indgaveres her til d. 1

Ellers fik han:

Gummistøvler med navn på, tøj, et maleri lavet af en af han's fader, uroer (som en af han's andre fader også havde lavet), Peter plys bog, gavekort, strandsæt, kørepose, sparegris og så er vi blevet lovet flere gaver her til d.1, da de ikke havde råd til de de gerne ville have købt også, så det glæder vi os til :-)

Ellers gik festen helt perfekt og vi fik en masse mad med hjem, så vi kommer ikke til at sulte resten af måneden, til trods for hvad festen kostede :-P

Anmeld

21. august 2012

emeliesmor2012-vb

Jeg har et forslag til hvad i kan ønske ved selvf. ikke om det er noget for jer. Det er en mindetavle som vi også har fået lavet til vores datter. Jeg sætter et link ind til dig.

Ellers er der den fantastiske ide at man kan få lavet en historie om netop din lille dreng hvor i selv eller familie får information ind omkring jer og deres søn og så får i tilsendt en bog der fortæller historien om dengang han kom til verden osv. :)

Eller en lille bord flagstang med navn som han kan have med sig for altid som er hans helt egen og hans børn kan så siden hen arve den og få navn på :)

http://www.memozz.dk/personlig-gave.aspx'

Vi ønsker jer en rigtig god dåb, og håber vi har givet lidt inspiration :)

Hilsen Emelies mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.