Jeg er moster til 2 'rigtige' nevøer, og til 3 papbørn...
Jeg har aldrig gjort forskel, og jeg havde engang en snak med min mor, omkring emnet mine og deres børn.
Min mor mente, at de børn der var pap børn jo ikke behøvede at få det samme som hendes rigtige børnebørn, de havde jo også andre bedsteforældre, som gavdem gaver...
Da jeg så sagde til hende, hvordan hun selv havde haft det, dengang min fars familie gjorde forskel på min storesøster og vi andre tre børn, (min far er ikke min søsters far, men har været der fra hun blev født), så kunne hun godt se, at det jo havde gjort ondt på hende.
Min mors hensigt var ikke at gøre forskel, men hun synes jo at der netop blev gjort forskel, fordi pap børnebørnene jo fik flere gaver end de rigtige....
Hun endte med at give alle for de samme penge ;-)
Jeg vil personligt ikke få det store problem, idet jeg kun kommer til at få et barn.
Men min holdning er, at for at opdrage børn til det samme, så må man gøre det på forskellig vis, og det gælder også i forhold til gaver. Hvis en har brug for en cykel så er det den får, måske er det den anden der har brug for det til næste år!
Anmeld