Kunne I finde på at spise moderkagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

270 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. maj 2012

Webredaktøren-vb

Vores Børns blogger skriver i sin blog om, at mange dyr spiser moderkagen efter fødslen.

Forskning tyder på, at det også kunne være nyttigt for mennesker... kunne I finde på at spise moderkagen, eller får I kvalme ved tanken? sick

Læs bloggen her!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2012

Meesalith-vb

Jeg overvejede at tage den med hjem, for at begrave den i haven og sætte et træ over. Men det der er da for grænseoverskridende...!

Anmeld

25. maj 2012

Janni-Martina-vb

Har fuld respekt for at vi alle er forskellige, men min personlige holdning til det er at der er visse ting der adskiller os fra dyrene, og dette er en af dem. Jeg ved at der er mange traditioner og lignende i andre lande, og folk skal da have lov at dyrke disse så længe det ikke går ud over andre mennesker, men jeg høre til kategorien som på ingen måde ville gøre det.

Mange dyr har så også tendensen til at rydde op efter sig selv, hvilket også inlkudere at spise afføring... Selvom det er 2 vidt forskellige ting, så er det 2 ting som i mit hoved høre dyrenes verden til.

Anmeld

25. maj 2012

Polyp-vb

ydrkkksick Nej det kunne jeg ikke finde på - den kom heller ikke med hjem eller blev foreviget på fil/billeder til at plage familie og venner med. Faktisk var jeg slet ikke interesseret i at se den...hvilket jordemoderen godt vidste på forhånd - men det gjorde hendes elev ikke...så hun kom da lige til at tørre op efter mig på gulvet ;-)sick

Anmeld

25. maj 2012

Jeamie-vb

Ej det kan jeg slet ikke se nogen grund til overhovedet.. hvis man lige ser bort fra alle de gode proteiner osv osv, som også er grunden til dyrene spiser det MEEEEN, vi har dælme flyttet os en hel del siden vi var så tæt på den del af fødekæden, så det er vidst ikke længere nødvendigt, ej heller at rydde op efter os selv idet vi pænt meget er øverst i kæden ... 

Nu har jeg lige 'ryddet op' efter en hest OG lugtet lugten efter en sådan, og det er ikke just noget der tricker i mig dèr cheerful... Hoppen var heller ikke interesseret. 

Ved alle de dyrefødsler jeg har været med til har jeg kun oplevet èn der spiste den - men tror med vores og deres fødekilder er vi så meget gennemforsket at der ikke længere findes de mangler der gør at det længere er nødvendigt at spise den. At de gør det i naturen er jo nok fordi 'alt det gode og nærende næring der skal bruges til genopbygningen' stadig er indtakt deri... 

Og hvordan dælen skulle den tilberedes ?? Som hjerter i flødesovs ??? Som tørret rensdyr kød ???

Anmeld

26. maj 2012

Frede-vb

Føj, NEJ... jeg fatter slet ikke, at der er nogen, der kan finde på at gøre sådan noget. For mig er det lige med, at man spiser et stykke af sig selv.

Ja, dyr spiser måske deres egen moderkage, men jeg skal hilse og sige fra min hund, at den også er helt vild med at spise kattelort og nippe til en død fugl eller andre ådsler. Vi må aldrig ende derhenne, hvor vi begynder at sammenligne os med andre dyr.

Anmeld

3. juni 2012

k11923-vb

Nej, aldrig.......

Jeg tænker nogen gange på sådan noget, når folk er på 'raw-food-bølgen', 'stenaldermad', spelt og 'uddøde kornsorter', lerklinede huse, 'amme-til-ungen-ikke-gider-mere', ble-frie børn, mælk-forbudt-for-voksne' og alle mulige andre mærkelige NATURLIGE trends.

Hvor langt skal man tilbage, for at ting er naturlige nok? Der var vist ikke noget, der hed mel, før man begyndte at dyrke korn. Ud med spelt-brød og økologiske havregryn? Må man muligvis koge grød, men ikke bage? Man er også nødt til at gå ind for jagt, selv om 'de naturlige' ofte er vegetarer og synes, det er synd for dyrene. Kun tøj i skind og uld - eller må man være så moderne at bruge hør også? Er det ikke imod reglerne at give sit barn penicillin, hvis det får lungebetændelse?

Jeg synes, det er ved at tage overhånd, og kan ikke forstå, at 'stenalderkost' nødvendigvis er sundere for kroppen end et moderne udvalg af gode fødevarer og varieret kost.

Jeg kan godt forstå, man undgår kunstige farvestoffer og unødvendige tilsætningsstoffer i maden. Til gengæld er såkaldt 'naturlige plejeprodukter' fulde af hudirriterende ingredientser og parfume (ja, æterisk lavendelolie ER parfume), men ingen konserveringsstoffer til at holde bakterier væk.

Nå, det var et stykke fra emnet, men hvis man vil spise moderkagen, er det simpelthen blevet FOR naturligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.