Gode råd til gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

244 visninger
1 svar
0 synes godt om
23. maj 2012

Janni-Martina-vb

Tænkte det kunne være fedt at dele nogle tips og gode råd med hinanden.

Jeg vil lægge ud med mit tips til at undgå glukosebelastning.

Glukosebelastning er en undersøgelse/test der bliver foretaget på sygehuset for at se om man har udviklet graviditetsbetinget sukkersyge.

Du skal møde op fastende og drikke noget knapt så velsmagende sukkervand, og så sidde i 2 timer og kukkelure.

Mange kan ikke gøre noget for at undgå denne test, da det vist er obligatorisk hvis nogen i din familie har haft sukkersyge, eller hvis du er overvægtig gravid (som jeg er denne gang, øv bøv)

MEN en måde det kan undås på er at du ikke spiser eller drikker noget sukkerholdigt den dag du skal til jordmoder eller læge undersøgelse og aflevere urinprøve.

Hvis du f.eks spiser en potion guldkorn eller lign. så vil det kunne ses i urinen og du vil nok blive sendt afsted til test.

Dette har været tilfælde hos mig i mine 2 første graviditeter. Du kan dog være heldig og forhandle med jordmoder eller læge om at aflevere en ny urinprøve 2 dage senere, i stedet for at tage glokusebelastningstest, men hvis urinprøven ikke er fin 2.gang ja så er der ikke så meget at gøre :)

Et andet tips er mod morgenkvalme.

Jeg plejer altid at have nogle kiks liggende i min skuffe ved siden af sengen. Når jeg så vågner nupper jeg en kiks INDEN jeg sætter mig op i sengen. Det virker bedst hvis den fortæres mens man stadig ligger ned, så man ikke får rullet baby og andet rundt inde i maven.

2 Minutter efter kiksen er spist står jeg så op og fortsætter som normalt. Dette har virket for mig i alle 3 graviditeter.

Glæder mig til at læse jeres gode råd og tips, om alt mellem himmel og jord. :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

jetkar-vb

Det er en rigtig god ide.
Et råd er at huske at lytte til din krop, når du er gravid, husk at slappe af, benene oppe, det gjorde jeg ikke og endte med vand i kroppen.
Jeg sang og læste højt til min mave, det var hyggeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.