Hvor længe går man inden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

238 visninger
2 svar
0 synes godt om
22. maj 2012

Heidi Nielsen-vb

kommunen blander sig når man er langtidssygemeldt. ?

Jeg er sygemeldt maj månede ud med arbejdsrelateret stress...

Jeg har i dag fået beviliget orlov til uddannelse på den betingelse af at jeg ikke kommer tilbage til min arbedjsplads efter endt uddannelse. Hvilket er helt perfekt. (der har været en del problemer med det psykiske arbejdsmiljø så jeg ønsker heller ikke at komme tilbage og det var også derfor jeg er blevet sygemeldt.)

Jeg er også blevet fritstillet indtil uddannelsesstart, men fagforeningen har rådet mig til at være sygemeldt lidt længere end maj månede for at det ikke skal virke som om jeg bare har ventet på at får orloven. Det vil vise dem at jeg rent faktisk har haft det skidt siger de. Det kan jeg godt følge dem i men nu er der jo kommet en afgørelse på den sag jeg har kørt mod min arbejdsplads og jeg skal ikke tilbage så i min verden kan jeg lige så godt raskmelde mig når maj måned er gået netop for ikke at skal til at arbejde mod kommunen også når jeg nu ved at jeg starter på en uddannelse 6 august 2012.

Så hvor mange uger går man inden kommunen bryder ind ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2012

Polyp-vb

uhhh...det er vist lovreguleret - og så alligevel afhængigt at hvor travlt de enkelte forvaltninger har det; men hvis du er sygemeldt og skal uddannes pga arbejdsrelateret stress, så er der da absolut ingen grund til at skulle tilbage til samme arbejdsplads  - slet ikke når det skyldes dårligt psykisk arbejsmiljø...altså med mindre du ønsker at ryge i dørken igen  - det er sikkert det fagforeningen tænker på - så nyd sommeren mens den er her og lad op til at gå igang med livet som voksen studine...det er ikke så ringe endda ;-)

Held og lykke!

Anmeld

28. maj 2012

Heidi Nielsen-vb

Har været væk et stykke tid, derfor det sene svar....

Takker for svar Polyp....uanset hvad så kommer jeg ikke tilbage til min arbejdsplads...det har min fagforening sørget for.....så snart jeg raskmelder mig så er jeg fritstillet indtil studiestart....

MEN nu er brevet fra kommunen kommet og jeg er indkald til samtale på mandag......bliver dog raskmeldt inden så det er ikke et problem.......der gik altså 5 uger fra første sygedag og til jeg blev indkaldt.......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.