Udstyr....nyt vs brugt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

247 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. maj 2012

Titte-vb

Køber i helt nyt udstyr i alle henseender?

Vi har netop besluttet os for, at vi ikke køber en helt ny barnevogn, det ville jeg ellers gerne have, men vores rigtig gode venner har en meget velholdt odder der kun er brugt til et barn og meget velholdt, som vi kan få rimeligt billigt. VI køber også deres tremmeseng, og et andet vennepar har vi købt en puslekommode af for 200....

Men vi vil rigtig gerne have en voksipose, den originale, og den tror jeg vi ønsker os i dåbsgave, kan ikke rigtig lide tanken om at andre børn har ligget i den og sovet, men måske er jeg bare sippet laughing

Dyner køber vi også nyt af ligeså madrasser til vogn og seng...

OG self køber vi noget tøj, det er det eneste barn vi får så lidt vil vi have nyt, ved dog godt at der sikkert kommer en del som barselsgaver men det kan man jo ikke regne med at kunne starte ud på!!

Så lidt basis skal vi have købt.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2012

Jeamie-vb

For os var det både og.... Alle havde fået børn så det var nemt for os 'bare' at overtage. Hvilket vi elskede, for NYT kan altid komme.. De er jo ligeglade når de er så små...

Voksipose købte vi fra ny af, men hvis en anden havde èn og ville sælge den brugt ville det være fint nok. Men det kom selvfølgelig an på standen af den.Her tænker jeg mere på om den har ligget i en fugtig kælder, regnfuld carport, hunde der har brugt den som hundekurv osv.  Men synes generelt ikke små baby-børn er ulækre cheerful, så det er vidst ikke sket jeg har oplevet noget der var 'godt baby-brugt'... 

Anmeld

17. maj 2012

Janni-Martina-vb

Her er det også både og. Når man venter barn nummer 3 og er studerende så har man ikke råd til at købe alt fra nyt :)

Med min første søn var jeg alene, så der købte jeg det meste udstyr brugt, men var rigtig heldig at finde en tremmeseng som kun havde været brugt til udstilling.

Barnevogn fik jeg gratis, men endte med at måtte købe en ny da hjulet pludselig faldt af.

Tøj købte jeg både nyt og brugt.

Men søn nummer 2 var jeg ikke alene mere, men der var vi igang med også at flytte, så der var rigeligt at bruge penge på. Han arvede/arver selvfølgelig en del efter storebror, men har da også købt nogle nye ting til ham, men det er mere i småtings afdelingen. Købte dog nyt puslebord og højstol da de gamle stod i mit kælderrum og var blevet stjålet.

Med William som kommer til august vil det være det samme, vi vil selvfølgelig købe lidt nyt tøj og andre småting, men ellers har vi jo det hele fra Oliver og Alexander. Skal dog ud og købe en tvillinge kombivogn, men den køber vi brugt, da jeg synes de er for dyre i forhold til hvor længe vi skal bruge dem.

Alexander fylder næsten 1 år så han vil nok kun være i kombivogn i 2 år endnu ca. Hvis så længe.

Anmeld

18. maj 2012

Titte-vb

Jeg synes faktisk at hvis man tænker på miljøet, så er genbrug en god tanke.
Og ja, jeg ville ikke købe af hvem som helst men iogmed at jeg kender dem vi købe af og ved at de er ikke ryger hjem og at de har passet godt på tingene, så køber jeg gerne brugt.
Var inde på dba og gul og gratis igår for at pejle mig ind på hvad en oddervign der er næsten 4 år gl kan koste og som jeg kunne se det var det alt fra 2100-3000, og det er ok for os..
Manden min siger så idag, da vi ser en rød/grå barnevogn, at faktisk godt kan lide en barnevogn med pang på... Så måske vi alligevel ender med at købe en ny :-)

Anmeld

5. august 2012

annepanne-vb

Hej Titte og I andre!

Vi købte rigtig meget udstyr brugt da vi ventede vores første søn, inklusiv tremmeseng, barnevogn og højstol. Det har vi været glade for da vores økonomi bestemt ikke er til at købe det hele nyt. Vi har også arvet tøj fra venner der har fået børn før os, og resten har vi købt brugt, og så købt enkelte ting fra nyt. Vi tror det nok skal komme en periode senere hvor han selv ønsker IKKE at gå i brugt tøj. Og så må vi jo se om det kan lade sig gøre. Jeg regner heller ikke med at gå uden arbejde altid.

Vi skal også snart ud at købe en søskendevogn af en slags, men venter så længe som muligt for at se os godt for og tænke efter hvilke krav den skal leve op til. Den kommer vi også til at købe brugt er jeg sikker på.

Man skal selvfølgelig både kikke sig godt for og være heldig når man køber brugt. Jeg har lige købt en tremmeseng over dba, og er ikke sikker på at jeg var lige så heldig som første gang jeg købte en. Men nu må vi se når jeg får den samlet og vasket af.

Knus Kristine

Anmeld

14. august 2012

Signe1704-vb

Vi har købt begge dele. Til den ældste købte jeg ny barnevogn _ var dog 18 år så jeg havde ikke råd til en af de dyre. Derfor holdt den kun til ham. Da vi så skulle have vores datter ville jeg have en ny barnevogn og købte en odder, men ellers arvede vi en del da vi tilsammen har tre søstre med piger der er ældre en vores datter(plus en veninde). Vores lille brugte naturligvis også barnevognen og den er nu solgt videre.

Til den store købte jeg en brio tremmeseng som har været brugt til alle tre og nu ligger på vores loft. Alt tøj bliver givet videre og jeg satser på at der kommer noget retur når vi skal have den næste.

Til min store har jeg stort set intet arvet, da jeg ikke kendte nogle med ældre drenge en ham, men til de små har vi fået stakkevis.

Anmeld

14. august 2012

Titte-vb

Har idag fået 'regningen' for alle de ting vi har købt af vores venner

kravlegård

tremmeseng m madras

autostol, den første, meget lidt brugt

ikea høj stol m pude

allergi dyne junior+baby

odder barnevogn m lift, pusletaske, regnslag, to madrasser, topmadras til barnevogn, barnevognssele

to baby aktivitetstæpper, den ene 'mariehønen'

Ialt vil de have 5000 kr., det synes jeg ikke er dyrt.

Der er en lille dims på barnevognen der skal skiftes, og den koster 60 kr. Da vi havde stellet med i babysam, var ejeren helt vildt imponeret, over hvor flot og velholdt vognen er, uden det mindste rust, og ingen ridser i lakken, vi havde bare pudset den op, og poleret de dele der er i krom....

Han overvejede at tage et billede så han kunne fremvise det for brokkende kunder der kom!

Vognen er knap 4 år gammel, brugt i ca. 3 år!

Anmeld

21. januar 2014

Trine Stivang Rasmussen-vb

Vi køber primært brugt.... Vi har inden for det sidste år købt hus, og jeg står til at miste mit job et par måneder inden termin med vores første barn... Udover det, så virker det (på mig) som fjollet at bruge 1300 kr på en ny trip trap stol når man kan finde en brugt i en stand som ny, til 500 kr... 

Der er dog lidt udstyr vi helst vil have fra nyt, som dyner osv., men de er også til at få til en overkommelig pris her i januarudsalg.

Og så har jeg verdens dejligste forældre der bidrager med lidt nyt småudstyr, tøj osv.

Har f.eks. købt en brugt barnevogne med lift på dba.dk til 1100 kr., har brugt under 200 kr. på farve og andet - og er i gang med selv at sætte den i stand - den bliver (næsten) som ny!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.