Sundt slik til den søde tand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

131 visninger
2 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

Mor-til-2-vb

Hej dejlige mødre.

Jeg er netop gået ind i 6 mdr af min graviditet og har en ustyrlig trang til noget sødt.

Jeg har hele aften holdt igen, mun pyha hvor er det svært....

Jeg har allerede taget 8 kg på- så vejer nu 88 kg - og har ikke i sinde at tage mere på (skal siges at jeg har været oppe og veje 108 kg efter sidste fødsel)

Jeg ved man kan få nogle sunde alternativer til noget sødt, men kan ikke lige finde på nogle...

Jeg har tidligere spist 1 fiberriskage med 1 stk. mørk pålægschokolade på når jeg var lækkersulten, men mangler ligesom noget andet.

Håber der er nogen der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

Meesalith-vb

Jeg spiser gerne rugbrød med mørk pålægschokolade. Det feder faktisk mindre end leverpostej smile

Ellers så er det jo jordbærsæson, og de behøver jo ikke serveres med fløde.

Anmeld

9. maj 2012

Janni-Martina-vb

Jeg kan ikke tåle fløde, så jeg spiser gerne jordbær med mælk.

Derudover er der også knækbrød, med et stykke pålægschokolade på er det ganske lækkert. Hvis du så tager det grove knækbrød så går det jo også hen og bliver sundt. :)

Udover jordbær er der også en masse andre lækre frugter, bær og meloner som bare venter på at blive spist i øjeblikket.

En lækker vandmelon måske?

Kan også varmt anbefale abemad, men uden creme. Så en skål med en masse forskellig skåret frugt. Det eneste minus er at der er en hel del frugtsukker i sådan en potion, så man skal lige forbrænde det bagefter, men er ret sikker på det feder mindre end kager. :)

Og så mit lille favorit tip, som måske kun virker for mig. Hvis jeg er lækkersulten og ser på et æble, så er det ikke lige sagen, men hvis jeg skærer æblet ud i små skiver, så er det bare en super lækker snack. Og endnu bedre hvis det er manden der skærer det ud og servere det for mig :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.