Hej derude
Fredag d. 4. maj kl. 13.35 fødte jeg/vi vores 4 (og sidste) barn :0)En dreng, 53. cm. lang og vejede 4092 gr. på hvidovre hospital.
Tideligt natten før ved 3 tiden vågnede jeg med de første lette veer med 10 min imellem fra starten. Stod stille om da jeg ikke kunne sove længere og lavede mig en kop te og en mad. Tændte lidt stearinlys i stuen og tændte radioen og slappede bare af....Havde det godt og vidste at det nu bare var spørgsmål om hvordan det hele udviklede sig. Børnene og manden sov godt alle sammen....
Ved 6 tiden vækkede jeg min mand og sagde at jeg havde veer og ca 5 min. mellem dem og varighed ca. 1 min. han kom op og fik lidt morgenmad og vi sad stille og glædede os over det var igang.....Jeg ringede og snakkede med fødegangen og vi blev enige om at tage det stille og roligt og jeg ville gerne have et varmt bad inden jeg kom ind. De var klar til at modtage mig og jeg kunne komme når jeg synes. Jeg tog så et skønt dejligt varmt bad med det resultat at veerne aftog......HHHMMMM det var jo ikke meningen.....Jeg havde det sådan at jeg gerne lige ville ind og kigges på alligevel. Jeg hentede vores nabo som skulle være her sammen med børnene og vi gik lige en morgentur i kvarteret med fuglefløjt og nyudsprungende blomster og hække...:0)
Vi tog afsted ved 8.30 tiden med tanke om at vi kunne blive sendt hjem igen. Det blev vi ikke.....
Vi blev modtaget af en jordemoderstuderende og en jordemoder og blev undersøgt. Jeg var åben 4-5 cm. og vi fik kørt en strimmel. Baby havde det godt og vi var nu spændte. De gjorde klar på luksusstuen som de kaldte den. (Der var stille og rolig på fødegangen og ikke mange fødende) Jeg kom i badekar og fødselen skred frem som den skulle. ved 13 tiden fik jeg stukket hul på fosterhinderne og kl. 13.35 fødte jeg lillemand....:0)
Så gik det ellers ned af bakke for mig.....Min moderkage sad fast og jeg blødte lidt over 2 liter blod på lidt under en time. Så lige pludselig tog de den lille over til far og så blev jeg i løb kørt på operationsbordet med læger og sygeplejersker ved min side....JEG BLEV SÅ BANGE! De ville give mig en epeduralblokade som bedøvelse, selv om jeg ønskede fuld nakose. Men de kunne ikke nå at forklare hvorfor. Så lige pludselig lå jeg der med venflon i hænder og stik i fødderne og kunne bare lytte og bede til at jeg kom igennem, så jeg snart kunne se min mand og lille baby og børnene, som ventede spændt.......Det var så ubehageligt!!!!!
Efter 5 timer og 2 potioner blod, lå vi på barselsgangen og jeg fik lillebassen op og vi kunne starte amning og kontakt i en fart :0) Far og baby havde haft det godt og Fars lillefinger havde erstattet mit bryst de første timer :0) Alt i alt følte vi os i gode hænder og profesionelle, og vi var ikke utrygge ved dette....
Vi er alle sammen samlet hjemme nu og der er godt gang i amning og lillebassen åbner øjnene mere og mere......Vi har det godt alle sammen :0)
Varme hilsener Charlotte
Anmeld