Svimmelhed og kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

799 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

Stinepigen29-vb

Hej med jer

Er der andre herinde, som oplever svimmelhed, kvalme og altoverskyggende træthed hér i andet trimester? Jeg havde det super godt de første tre måneder, og jeg var naivt lykkelig for, at jeg bare skulle have det så let i graviditeten, men! For en måneds tid siden begyndte jeg at få migræneanfald, svimmelhed og kvalme jævnligt.

Der er ikke meget andet at gøre end at tage den med ro - det er det eneste, der hjælper. Men det er ærligt talt lidt svært at tage det roligt, når jeg arbejder fuld tid. Heldigvis er der stor fleksibilitet på min arbejdsplads.

Er der nogen af jer herinde, som har oplevet at have det skidt i løbet af andet trimester?

Mange hilsner fra Stine,(går ind i min 25. uge i morgen).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Janni-Martina-vb

Jeg er 24 uger henne, og er også blevet ramt af træthed og kvalme igen. Har haft en hel del kvalme og træthed i første trimester, men indtil for en uge siden har 2 trimester gået rigtig fint, men er den sidste uge også ramt.

Har ellers oplevet i mine 2 tidligere graviditeter at 2 trimester var den 'nemme' ud af de 3. Hvor jeg mest følte mig som mig selv...men ikke denne gang.

Jeg går hjemme, er på barsel fra Alexander på 11 mdr. og jeg synes det er svært at tage den med ro, når jeg nu har lyst til at bygge rede hele tiden.

Men kroppen har det med at sige stop en gang imellem, og så må jeg jo lytte.

Men jeg håber da trætheden og kvalmen forsvinder igen. Er begyndt at tage jernpiller igen (ved godt jeg burde tage dem hele tiden, men de ødelægger min mave, så jeg tager dem kun en gang imellem) så forhåbentlig hjælper de mod trætheden.

Mht kvalmen drikker jeg en masse vand, og spiser små sunde snacks hele tiden. Det hjælper langt fra hele tiden, men der er vist ikke så meget andet at gøre...:(

Anmeld

8. maj 2012

Stinepigen29-vb

Tak for dine input. Det er altid rart at høre, hvordan andre gravide har det wink

Jeg forsøger også med vand, snacks osv. og tænker netop også, at der vist ikke er det store at gøre ved det. Lige nu glæder jeg mig til at gå på barsel, men der er stadig 2 måneder til, så jeg håber selvfølgelig, at jeg får det lidt bedre snart.

Anmeld

9. maj 2012

Janni-Martina-vb

Hvilken dato er du sat til? Omkring d. 20 august?

Og ved du hvad køn det bliver?

Forresten hvis dine migræne anfald er slemme, så kan du altid prøve at snakke med lægen om det. Jeg fik en recept på nogle piller mod migræneanfald, har heldigvis ikke haft brug for dem, da det vist ikke er så sundt for en gravid at tage, men det var vist mere i første trimester  det var meget usundt.

Anmeld

11. maj 2012

Stinepigen29-vb

Janni-Martina SKREV:

Hvilken dato er du sat til? Omkring d. 20 august?

Og ved du hvad køn det bliver?

Forresten hvis dine migræne anfald er slemme, så kan du altid prøve at snakke med lægen om det. Jeg fik en recept på nogle piller mod migræneanfald, har heldigvis ikke haft brug for dem, da det vist ikke er så sundt for en gravid at tage, men det var vist mere i første trimester  det var meget usundt.

Jeg er sat til den 29. august, og det bliver en dreng smile

Jeg har talt med lægen om min migræne (som heldigvis er blevet bedre) og min svimmelhed flere gange, og hun har tjekket blod og urin, og alt ser heldigvis helt fint ud. Det er også mest, når jeg sidder foran skærmen for længe på arbejde, at jeg får det så skidt. Derhjemme i weekenden går det helt fint generelt, men der har jeg jo også mulighed for at hvile, hvis min krop siger til. Så jeg tror bare, jeg må slappe så meget af som muligt og så tage det stille og roligt..

Jeg har få, få gange taget et par Panodiler, men jeg bryder mig ikke om det. Og så synes jeg egentlig heller ikke, de hjælper på min migræne.

Havde du også migræne? Hvornår holdt det op?

Anmeld

11. maj 2012

Janni-Martina-vb

Jeg er sat til d. 27 august  også med en dreng :)

Jeg havde rigtig slem migræne, den slags med opkast. Det startede i januar hvor jeg havde det 2 gange, og nåede at have det en 3 gang i februar. Så gik jeg til lægen med det, og fik nogle piller imod migræne (alm. panodiler hjælper ikke mod den slags migræne) men har så heldigvis ikke fået det siden. Hvilket jeg er rigtig glad for, for jeg ville helst ikke tage de piller.

Jeg er så begyndt at få almindelig hovedpine de sidste par dage, så det er lidt træls, men på ingen måde så slemt som migrænen.

Anmeld

11. maj 2012

Stinepigen29-vb

Ak ja, det er nogle gange belastende med de hormoner, som forstyrrer kroppen på alle mulige måder ermm Jeg forsøger at fokusere på de dejlige, små spark der kommer fra pjevsen og tænke på, at når han kommer ud, så er det forhåbentlig slut med det dårlige helbred wink

Anmeld

11. maj 2012

Janni-Martina-vb

Ja sparkene og hikke er dejligt. Er du også begyndt at få plukveer? Synes ikke jeg fik så voldsomme plukveer de sidste 2 gange så tidligt som jeg gør nu. Bliver en smule forskrækket ind imellem.

Anmeld

14. maj 2012

Stinepigen29-vb

Sparkene er rigtig skønne! Jeg ved ikke rigtig med hikke - synes ikke, jeg kan afgøre, om det er hik eller spark, men nogle gange er de lidt forskellige wink 

Jeg har jævntligt jag i siderne, men det må vist være ligamentsmerter ermm - det er ikke helt nemt at vide, når det er første gang, jeg er gravid tongue

Hvordan føles dine plukveer? Jeg tror ikke, jeg kan mærke mine...

Anmeld

14. maj 2012

Janni-Martina-vb

Plukveer er når det nederste a maven bliver helt hårdt i 30 sekunder eller lignende.

Hvis du er rigtig nysgerrig og vil være mere sikker på hvordan de føles så anbefaler jeg en orgasme. Ja sorry ved godt det er lidt direkte, men har læst mig frem til at det typisk fremkalder en plukve. Har testet det selv...er jo nysgerrig om der var hold i påstanden, og det var der for mig.

Derudover er det jo meget forskelligt hvornår man mærker plukveer og hvor stærke de er. Jeg spotter de forskellige ting lidt tidligere fordi det er graviditet nummer 3 så jeg ved hvad de forskellige ting føles som, men plukveer har ikke været ubehagelige for mig som sådan i begyndelsen, det er først senere i graviditeten. Havde dog lige et stykke tid hvor jeg havde nogle kraftige plukveer i denne graviditet, men de er heldigvis gået tilbage til normal styrke. :)

Der er vist mange forskellige typer smerter forbundet med en graviditet. Det lyder lidt voldsomt, men de fleste er heldigvis ikke særlig smertefulde. Men kroppen skal jo også tilpasse sig en del. :)

Hikke er som regel ikke så kraftige som spark, og så kommer de med et interval på 30 sek. eller lign det samme sted. Det er nærmest en langsom rytme, som er for præcis til at det kan være spark.

Med tiden bliver det nemmere at mærke forskel da bebsen vil sparke med mere styrke, mens hikkene stadig vil være svagere end spark.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.