Læser i bøger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

475 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. maj 2012

Jeamie-vb

... med jeres børn ?

I Tema i forummet her er der forskellige ting om hvordan man styrker sit barns fantasi.. og jeg må indrømme at vi SLET ikke får gjort nok i de bøger. Min søn har slet ikke ro nok i  kroppen til at sidde stille og lytte. Ren færdighed/sprogmæssigt skulle det jo også give den del, at de senere hen vil kunne forstå og 'høre' ordene bedre, når det er blevet en vane at få læst op. 

Vi må da vidst hellere komme igang smile

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2012

babytrunte-vb

Vi læser godnathistorie og så hvis hun ellers trænger til en rolig stund i løbet af dagen. Trunten er 7 mdr. så det jo mest for at hun for slappet af, at vi læser. For os var det vigtigt at vi sluttede dagen af på en rolig og hyggelig måde. Siden hun var ca 5 mdr har vi læst godnathistorie. Vi nyder det allesammen. Hun kigger på billeder og lytter, mens hun sidder på skødet, det er bare så hyggeligt.

Nu elsker jeg også selv at læse bøger, så måske det var meget naturligt.

Anmeld

7. maj 2012

jetkar-vb

V læser også godnat historie hver aften. Vi var heldige at deres børnehave havde bøger stående fra biblioteket, de måtte låne med hjem, ellers tog vi dem med på biblioteket. Det at de selv kunne vælge bøgerne gjorde/gør det mere spændende. Nu låner de selv på skolebiblioteket.

Men i begyndelsen læste vi måske 5 min.  og øgede det stille og roligt nu er vi oppe på 1/2 time.

De kan heldigvis li den samme type bøger.

Anmeld

7. maj 2012

Janni-Martina-vb

Vi læser bøger eller finder på historier i perioder.

Olivers perioder varer som regel et par måneder. Så vi har et par måneder hvor han ser tegnefilm om aftenen, efterfulgt af et par måneder hvor vi læser for ham om aftenen. Og han er lige skiftet fra tegnefilm til bøger for 2 aftener siden.

Vi har ufattelig mange bøger, så han har masser at vælge imellem. Nogle gange vil han dog bare ligge og kigge i anders and blade for sig selv. Han er god til at give udtryk for hvad han har lyst til. Så det er dejligt.

Da han var yngre sang jeg mere for ham, og det gør jeg også for Alexander. (det nyder William inde i maven jo også godt af )

Anmeld

7. maj 2012

Meesalith-vb

Vi læser meget dialogisk læsning med knægten, fordi han sprog slet ikke er alderssvarende. Derudover er han glad for gentagelser, og Barbapapa bliver altså møgkedelig, hvis man bare læser den op hver dag. Så vi snakker om billeder, og vi snakker om hvem der er hvem, farver, tal og ting.

Før vi begyndte på dialogisk læsning, så havde vi en bog, som han skulle læse hver dag. Det endte med at han sad og læste den op, fordi han kunne den udenad laughing

Anmeld

7. maj 2012

Jeamie-vb

Ha ha ha fedt !!! Klog knægt. Den kan da godt være han 'halter' efter på nogen områder, men han kan finte andre steder er da ret cool cheerful

Anmeld

7. maj 2012

Heidi Nielsen-vb

Vi læser godnat historie hver aften i ca 1/2 time......Vi læser alt fra Biler til små billede bøger.....det er meget forskelligt hvad han lige har lyst til vi læser.......

Nogen gange tager vi ogsåpå  en fantasirejse hvor vi bare finder på en historie hen ad vejen.....det er super hyggeligt og sjovt.........

Anmeld

13. maj 2012

kongster-vb

Hver eneste dag! Og det har vi gjort siden de var helt små. Datteren på 11 får læst Ringenes Herre for tiden. Vi har læst hele Harry Potter serien af to omgange (først for datteren og siden for sønnen) og et hav af andre bøger. Nogle gange bestemmer de hvad vi skal læse og andre gange bestemmer vi. Det er skønt at læse klassikerne højt og give gode bogoplevelser videre til ungerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.