råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

205 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. april 2012

Mor-til-2-vb

Hej alle mødre.

Jeg har 2 dejlige drenge på henholdsvis 4½ og 6 år.

Om morgen har vi en fast morgenrutine.

Kl. 04.00/05.00 står mor op og gør sig klar.

Kl. 05.50 - bliver den mindste kaldt på, så han har 10 min at vågne i.

Kl.06.00 - Er der morgenmad klar til ham og jeg som vi spiser sammen.

Kl.06.15 - Bliver der kaldt på den største, så han har 10 min at vågne i

Kl.06.30 (senest) - På hver deres værelse og have tøj på

Kl. 06.40 - Begynde at tage overtøj på, den store pakker sin taske

Kl. 06.45 - Ud af døren og afsted til en ny dag.

Mit problem er at når de skal have deres overtøj på, så begynder de at slå, sparke, drille hinanden og skændes.... det ender med jeg bliver sur på dem og dermed får vi en dårlig morgen og reste naf min dag er ødelagt...

Er der nogle af jer der kan komme med nogle gode råd om hvordan jeg skal tackle den konflikt situation???

Knus fra en fortvivlet mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

Mor-til-2-vb

Det skal dog siges at den største af drengene spiser morgenmad i SFO, da han ønsker dette og derfor ikke kommer så tidlig op  

Anmeld

25. april 2012

Janni-Martina-vb

Hvis de selv tager tøj på begge 2, så måske få dem til at gøre det 2 forskellige steder så der bliver lidt afstand mellem dem, og de ikke bliver distraheret af hinanden, men får ro til dem selv?

Min knægt på 6 sender jeg ud i gangen og tage tøj på mens jeg giver baby tøj på inde i stuen, det er en meget anderledes situation ved jeg godt, da bebsen ikke er i slås alderen. :)

Men en form for adskillesle ville jeg nok prøve.

Håber du finder en løsning som passer dig og dine 2 drenge.

Knus herfra

Anmeld

25. april 2012

Cilottemor-vb

Hej

Ville måske også prøve at adskille børnene. Måske kunne børnene selv eller du ligge overtøjet klar på deres værelser (alt efter hvor det er i huset/lejligheden) ligesom de klæder sig på hver for sig....

Anmeld

8. maj 2012

Mor-til-2-vb

Tak for rådende.

Det lyder som en rigtig god ide med det med at ligge deres overtøj klar på værelserne. Ellers også skal jeg gøre det, at når den ene er klar, skal han sætte sig på en stol i gangen ? Jeg aner ikke mine levende råd mht til, hvad jeg skal gøre og ikke skal gøre med dem pt. ermm

Vi får en rigtig dårlig morgen og jeg kan se de bliver ked af det, når jeg skælder dem ud.... Jeg føler mig som en rigtig dårlig mor, der ikke er omsorgsfuld nok for mine børn... Se tristheden og at min store dreng på 6 år gå med helt våde øjne fordi hans mor har skældt ham ud gør mig så ked af det, men de både slår og råber af hinanden så snart jeg ikke er der. Dette gælder når de skal have overtøj på... Det gør mig så ked af det unsure

Er den ene så færdig, har jeg prøvet at gøre det, at den der først er færdig skal sætte sig ud i bilen, tage sele på og vente. Så kommer den sidste ud sammen med mig og sætter sig i bilen... Hvis jeg så lige skal hente noget inde i gangen jeg har glemt bryder helved løs inde i bilen og jeg kommer ud til 2 drenge, der råber og skriger af hinanden eller slår.... Så bliver jeg sur og råber af dem, for jeg synes ikke det kan være rigtigt at 2 børn på henholdsvis 5 år og 6 år skal skændes på den måde. sad

Håber virkelig der er nogen der kan komme med nogle gode råd eller også bidrage med deres 'erfaring' hvis de har prøvet noget lignende.

En fortvivlet og sørgelig mor

Anmeld

8. maj 2012

jetkar-vb

Hej Jeg havde det samme problem om morgen, de sloges hvergang vi skulle have tøj og sko på.

Nu går vi sammen ud og for tøj på, med mig i mellem, jeg står i mellem dem når de tager jakke og sko på, når vi skal ud til bilen går jeg imellem dem, hvis de er færdige før mig er det kun den ene af dem, der får lov til at gå, den anden bliver hos mig.

I bilen leger vi nogle ordlege eller snakker om sjove ting eller fortæller historier. Nogen gange er det dog nødvendigt at den ene sidder foran og den anden bagi.

Det er heldigvis ved at være en rutine efterhånden.

Det er ved at gå op for mig hvorfor mine forældre altid sang med os når vi kørte bil, eller da de købte hæfter så vi kunne samle på numreplader.

Håber du kan bruge det.smile

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.