Har været væk lidt tid, men har født i mellemtiden :)
Mine veer startede kl kvart i fire natten til mandag den 9. April. De var ok til at holde ud og der var ca 12 min imellem med 30 sekunders ve.
Kl halv ti ringede jeg til fødegangen, havde special aftale om tidlig undersøgelse efter tidligere skræk fødsel. Vi kørte den store ud hvor hun skulle passes og tog på sygehuset. Jeg blev undersøgt (av for satan) og var kun blevet blød ikke åbnet endnu (veer skal åbenbart være over 40 sekunder før de åbner en op) fik sat måleudstyr på maven, men den der undersøgelse satte lige skub i veerne nu kom de bare hyppigere og gjorde mega nas. Baby var fin, ventede en time for en ny undersøgelse men desværre var jeg stadig ikke åbnet så vi tog hjem.
Vi var hjemme halv to om eftermiddagen og jeg gik i seng, men vågnede ved hver ve. Kl fire kunne jeg ikke mere, smerterne var skrækkelige. Bad og pamol hjalp ikke en disse. Ringede igen men mu var hele gåsegangen booket (akut babyboom) men kom over på svangre. Skulle undersøges igen, stadig ingen åbning, så lige en strimmel igen og først kl syv kunne jeg endelig gå morfin.
Det tog lige toppen af smerterne og jeg fik hvilet lidt. Omkring halv ni stoppede effekten og kl ni da jm mærkede var jeg åbnet 4 cm på to timer. Yahoo det betød tur på fødegangen og min epi :) hip hurra men de rager dig god tid... Så kl var elleve før epi var koblet til. Desværre tog den heller ikke alle smerterne men dig tog den nok 60% af dem og det var rart.
Så gik det ellers slag i slag med veer, men på et tidspunkt begynder hendes hjerterytme at svinge meget voldsomt fra 60 til 160 i
Under og efter veerne. Så ilt blev givet og hun fik elektrofe på hovedet så jm tog vandet. Underlig blob fornemmelse.
Ved lidt i tre begyndte presseveerne. Så epi blev slukket, jm troede det ville tage lang tid, men fattede da til sidst hvordan der skulle presses, men måtte lige ned på gulvet for at hun kom ordentligt ned i bækkenet. Op igen fik en pudendusblokade og kl 3.34 den 10. April var Caroline født.
Fik hende op på maven, hvor hun lige sker på mig.... Og der lå hun lidt, men hun ville ikke trække vejret ordentlg igennem så over på bordet og blive sigt og ilt og dasket lidt til og ligesom børnelægen træder ind ad gøren skriger hun med fuld styrke :)
Så over til mor igen og så finder hun brystet på fem min og siger sig fast :) fantastisk. Fødte normalt og kan amme denne gang. Er virkelig rart St opleve.
Men pga lav apscore skulle vi blive på sygehuset længere og hun dkulle have eftermælk (erstatning efter hver amning) det kunne hun bare ikke lide og hver gang hun fik det gylpede hun det samt mit mælk op så efter en dag gik vi over til kunmin mælk og så følge hende nøje. Fik fra råmælk til rigtig mælk på to dage. Og da hun spiste få godt endte vi med allerede at tage hjem torsdag :) god pige.
Den første uge fik vi ikke meget søvn. Men det er bedre nu. Ammer inden sengetid og så en gang om natten. Det tager så også en time om natten, men med ordentlig søvn før og efter er det okay. Hun hænger Fog også en del i patten om aftenen. Men er ellers rigtig nem :)
Og storesøster har taget det hele så pænt. Hun er kærlig, men skal da lige prøve lidt grænser af. Men ellers helt naturlig reaktioner fra hende.
Anmeld