Mus, Egern eller noget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.159 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. april 2012

Signe1704-vb

Der er noget der skratter i vores hus. Enten er det i væggene eller også er det i loftet. Lige nu lyder det som om det er i den ene væg - det er mellem stuen (som er en tilbygning) og den gamle del af huset. Andre gange lyder det som om det er mellem loftet og taget.

Er der nogle der har prøvet noget lignende? Og bør man gøre noget ved det? Og i så fald hvad? 

Pt. har vi ikke andre gener af det end lyden, men det er faktisk ret irreterende. Tænker at hvis det (musen, egernet eller hvad det nu er) dør derinde og der så begynder at lugte..... Har en fornemmelse af at det må være et egern - det larmer for meget til at være en lille mus. 

HJÆLP - jeg vil ikke have sådan noget i mit hus.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

Jeamie-vb

Mus kan larme helt vildt højt smile så det kan sagtens være sådanne små venner der er ved at lave et sommerhus smile. Vi kan høre dem om vinteren, men kun èt bestemt sted. 

Det kan også sagtens være en mår. DE larmer MEGET... De kan larme så det næsten lyder som et menneske der går, og de er sq ikke så store faktisk. Her er det kun fælder der hjælper... eller så meget støj at de ikke synes det er rart for deres afkom smile. Vi havde næsebjørne indtil for nyligt, så det holdt effektivt rotter, mår og andre 'rovdyr' væk...men det er nok lidt voldsomt at anskaffe sig sådanne tongue.

Mus holder sig forhåbentligt kun til det ène sted og ellers er det katte der kanholde dem væk.. hun katte vel at mærke wink. Gift osv er lidt dumt da man ikke ved hvor de lægger sig og dør = lugte derefter. Der plejer dog næsten altid at vise sig små spor efter mus og de forsvinder ofte selv når det store spisekammer er fyldt op med forår og musemad.

Kan det være fugle der laver rede i en aflagt skorsten eller skunk der er hul/indgang til ? I så fald er det bare at vente til de små er væk og så sætte et trådnet over så der ikke kan laves nyt børneværelse. 

Anmeld

18. april 2012

Johannamor-vb

Egern holder typisk ikke til i huse - så den tror jeg ikke på.

Mus er oplagte - det er rotter desværre også. Jeg synes, du skal ringe til skadedyrsbekæmperen i din kommune og høre, hvordan man kan finde ud af, hvad det er for et dyr, I har besøg af. (Rotter har du pligt til at bekæmpe, så kommunen giver gerne råd.)

Anmeld

18. april 2012

Signe1704-vb

Det må jeg prøve, Johannamor. Kommunen må være det rette sted - jeg bliver helt sindsyg af at tænke på det. 

En kat er en dårlig løsning da min mand har allergi  wink  .... Desværre - det ville jeg ellers gerne have, men hvorfor skal det være en hunkat? Min gamle hankat fangede da masser af mus...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.