Mor til snart 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

745 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. april 2012

AnetteNi1-vb

Hej med jer

Jeg skal være mor til vores forhåbentligt tredje barn til oktober. Jeg glæder mig.

Nogle gode råd fra andre med 3 børn?

Hilsner fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2012

Janni-Martina-vb

Hej og velkommen til

Jeg kan desværre ikke give nogen råd om at være mor til 3...endnu :) Jeg venter min 3 til August. Har 2 drenge i forvejen, og nummer 3 er også en dreng. Oliver 6 år, Alexander 10 mdr, og William termin d. 27 august, men regner med at føde omkring 15-20 august.

Hvad har du i forvejen og hvad alder?

Anmeld

13. april 2012

Jeamie-vb

Hej og velkommen til smile.. 

Jeg ved der er nogle stykker herinde med 3+ så de dukker nok op efterhånden smile. Jeg selv har kun èt barn, selvom jeg til tider (ofte) føler jeg har 3... Mand, min lillebror og søn wink

Anmeld

13. april 2012

Cilottemor-vb

Hej med dig og velkommen til :0)

Tillykke med graviditeten. Sådan nogle gode råd på stående fod har jeg ikke. Men spørg bare løs herinde...smile

Jeg venter mit 4. barn om 14 dages tid og synes det er skønt at kunne bruge dette forum.  (kom desvære lidt sent ind i graviditeten.....Men er her nu. Min mand og jeg har 2 piger på 12 og 9, en dreng på 3 og venter en dreng til.....

Endnu engang velkommen, og god weekend

Anmeld

15. april 2012

Marnas-vb

Hejsa

Hyggeligt at hilse på andre, der ligesom jeg snart skal have nr. 3 eller mere. Jeg venter nr. 3 i starten af december. Har to drenge allerede. Jeg kunne også bruge nogle råd - f. eks. hvornår kan man snakke med ungerne om det? Min ældste er fem og regner den nok snart ud...

MVH Ditte

Anmeld

15. april 2012

Janni-Martina-vb

Marnas SKREV:

Hejsa

Hyggeligt at hilse på andre, der ligesom jeg snart skal have nr. 3 eller mere. Jeg venter nr. 3 i starten af december. Har to drenge allerede. Jeg kunne også bruge nogle råd - f. eks. hvornår kan man snakke med ungerne om det? Min ældste er fem og regner den nok snart ud...

MVH Ditte

Da jeg tog en snak med min den ældste (6år) frygtede jeg lidt for hans reaktion, men han blev rigtig glad. Fortalt ham at jeg havde en baby i maven igen, og han ville bare vide om det blev en pige eller dreng. (Han ville helst have en pige)

Han tog det rigtig fint, og synger tit for maven, og snakker til baby William som ligger derinde. Men han har dog også lidt bekymringer. En dag kom han hen til mig, puttede sig ind til mig og var lidt ked af det. Jeg spurgte hvad der var galt, og han sagde at vi ikke ville have tid til at lege med ham, når William blev født.

Det var rigtig hårdt at høre at han tænker sådan nogen gange, men jeg kan nu godt forstå ham. Da han blev storebror til Alexander for 10 måneder siden, gik der jo noget af hans tid af til den lille. Og det vil ske igen, så jeg fortalt ham at i starten efter William bliver født, så skal mor slappe lidt af, og far skal hjælpe med alle 3 drenge. Men at vi altid vil have tid til at lege med ham alene. Specielt fordi de 2 små jo sover i løbet af dagen. Og så skal han jo ikke i seng så tidligt som de små.

Derudover ved jeg mine forældre har planer om at kidnappe Oliver og tage ham med på camping en weekend, så han får en masse opmærksomhed kun ham.

Jeg tror det er vigtigt at tage ekstra hensyn til den store, da de små ikke rigtig opfatter så meget alligevel, og tit kan underholde sig selv med et stykke legetøj.

Men det bliver da hårdt som forældre når der er overtal af børn. Bare de ikke rotter sig sammen :P

Anmeld

16. april 2012

Signe1704-vb

Jeg synes det kommer an på om du er mærket af graviditeten, Marnas. Hvis du kaster op hele tiden eller noget ville jeg nok fortælle det, men også huske at december er laaaang tid for børn på den alder. Så noget med at fortælle at det først er når det har været sommer og efterår og det er lige ved at være jul....

AnetteNi1: Hvorfor forhåbentlig? Det lyder meget negativt....  blink Velkommen til...

Anmeld

26. april 2012

AnetteNi1-vb

Hej alle sammen

Tak for alle tilbagemeldingerne :-) Dejligt, at så mange svarer, og at høre lidt fra forskellige vinkler og situationer.

Vi har to dejlige piger, ældste 6,5 og yngste knap 3 år.

Men vi har fortalt det. Vores ældste blev meget glad, og vil meget gerne have en lillebror denne gang :-) Hun er dog også bekymret ind i mellem. 'Mor, hvem skal så passe Clara og jeg, når dig og far skal på hospitalet når babyen kommer?'. Men hun er meget interesseret, og spørger tit til størrelsen af babyen.

Clara, vores yngste forstår ikke så meget af det endnu, men det skal nok komme, Nadia var på hendes alder, da vi fik Clara.

Grunden til at jeg skriver 'forhåbentligt', er vel, at jeg som mange flergangsgravide, er bekymret for, om alt er som det skal være, og at der kommer et sundt og velskabt barn til verden. Jeg er jo blevet meget sårbar må jeg sige, når jeg ved hvor fantastisk det er at blive forælder.Så ikke negativt, men blot bekymret.

Tak for det.

Hilsner - Anette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.