Marnas SKREV:
Hejsa
Hyggeligt at hilse på andre, der ligesom jeg snart skal have nr. 3 eller mere. Jeg venter nr. 3 i starten af december. Har to drenge allerede. Jeg kunne også bruge nogle råd - f. eks. hvornår kan man snakke med ungerne om det? Min ældste er fem og regner den nok snart ud...
MVH Ditte
Da jeg tog en snak med min den ældste (6år) frygtede jeg lidt for hans reaktion, men han blev rigtig glad. Fortalt ham at jeg havde en baby i maven igen, og han ville bare vide om det blev en pige eller dreng. (Han ville helst have en pige)
Han tog det rigtig fint, og synger tit for maven, og snakker til baby William som ligger derinde. Men han har dog også lidt bekymringer. En dag kom han hen til mig, puttede sig ind til mig og var lidt ked af det. Jeg spurgte hvad der var galt, og han sagde at vi ikke ville have tid til at lege med ham, når William blev født.
Det var rigtig hårdt at høre at han tænker sådan nogen gange, men jeg kan nu godt forstå ham. Da han blev storebror til Alexander for 10 måneder siden, gik der jo noget af hans tid af til den lille. Og det vil ske igen, så jeg fortalt ham at i starten efter William bliver født, så skal mor slappe lidt af, og far skal hjælpe med alle 3 drenge. Men at vi altid vil have tid til at lege med ham alene. Specielt fordi de 2 små jo sover i løbet af dagen. Og så skal han jo ikke i seng så tidligt som de små.
Derudover ved jeg mine forældre har planer om at kidnappe Oliver og tage ham med på camping en weekend, så han får en masse opmærksomhed kun ham.
Jeg tror det er vigtigt at tage ekstra hensyn til den store, da de små ikke rigtig opfatter så meget alligevel, og tit kan underholde sig selv med et stykke legetøj.
Men det bliver da hårdt som forældre når der er overtal af børn. Bare de ikke rotter sig sammen :P
Anmeld