Aktivitet i mave n

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

527 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. april 2012

Mor-til-2-vb

Hej alle skønne vordende mødre.

Jeg er gravid med mit 3 barn og glæder mig helt vild. cheerful

Dog er jeg en smule mere nervøs denne gang end ved de 2 forgående.... Jeg har en underlig følelse og er så bange for der er noget galt denne gang. Vi har været til alle skanninger og alt ser ud til at være som det skal ermm

Jeg mærker liv hver dag - flere gange om dagen. Nogle gange er det 2 gange om dagen, mens det andre gange er 5 gange om dagen... Er det normalt ? (Jeg er i 22 uge)

Måske er jeg også nervøs da, jeg har fået en byld-agtig ting lige omkring mit skamben - Har været til læge med det og fik at vide der skulle holdes øje med det, da det ikke var ømt, andet end hvis man trykkede på det, så læge nmente det kunne være noget brok eller fordi baby ligger og tynger ned mod skambenet.

Jeg kan ligeledes mærke meget mere denne gang inde i maven. Jeg kan vågne om natten/morgen med en slags mavekramper , som går væk igen efter et stykke tid... er det normalt?

Skal jeg gå til lægen igen eller vente til lægebesøget i uge 25? wassat

Håber I kan hjælpe mig med mine spørgsmål.

VH AM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2012

Janni-Martina-vb

Tillykke med graviditeten. Jeg er også gravid med nummer 3

Men jeg tager det mere afslappet denne gang....indtil videre :) Jeg er 19 uger henne.

Det med at mærke liv flere gange nogle dage er meget normalt. Nogle dage mærker jeg kun liv 1 gang om dagen, mens andre gange mærker jeg liv mange gange.

Med hensyn til mavekramper, så kan du jo altid ringe til læge eller jordmoder. I første omgang behøver du jo ikke tage derop, men bare fortælle om det og om dine bekymringer. Og så se hvad de siger.

Jeg synes det er vigtigt du får snakket med enten jordmoder eller læge om det, da det nogle gange bliver værre hvis man går og er urolig over for noget.

Personligt ville jeg vælge at snakke med jordmoder om det.

Håber det bliver bedre. Din graviditet skal jo nydes, ikke være alt for fuld af bekymringer, men forstår dig udemærket, ville nogen gange ønske min mave var gennemsigtig så jeg kunne se om bebsi pepsi havde det godt.

Vh Janni

Anmeld

4. april 2012

Cilottemor-vb

Hej og tillykke

Jeg er mor til 3 og venter mit 4. barn om 'lidt'. 

For mig har det været forskelligt hvor tideligt og hvor meget babyerne har rørt sig. Den sidste her jeg venter mig var flere uger om at røre sig senere end de andre. Forklaringen var at moderkagen lå lige foran baby mod min mave.

Babyer er også forskellige, og mon ikke bevægelserne bliver mere kontinuerlige og kraftigere mens den vokser.....

Men jeg vil også følge det andet råd du fik, snak med din jordemoder, du skal da ikke bruge krudt på at gå og være nervøs....:0) Det er så rart lige at få alle bekymringer væk. Også tage en snak med jordemoder omkring mavesmerterne og din 'byld'. Jeg har også haft mange defuse nedre smerter/jag, jeg tænker at mine har været 'vokseværk' ligamensmerter, som har været der i perioder.

Ønsker dig alt vel med graviditeten :0) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.