Har været til jordemoder :0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

736 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. marts 2012

Cilottemor-vb

Hej alle sammen

Jeg har været til jordemoder igår og alt var fint. Det er så rart at komme ind og blive tjekket. Han har sat sig fast og vejer omkring 2700 gr. Han havde hikke da hun skulle tjekke hjertelyd, så det lød lidt sjovt...Er så mærkeligt at tænke på at der ligger en lille baby derinde...Glæder mig så meget til han kommer.

Har lidt tanker der flagrer omkring efterfødslen. Efter min første datter ville min livmoder ikke trække sig sammen og jeg tabte en liter blod, anden fødsel gik lige efter bogen, efter min sidste fødsel sad min moderkage fast, og jeg måtte have den opereret ud.....hvad nu når det snart går løs igen???...er der nogen der har erfaring med hvis man først har haft en fødsel med fastsiddende moderkage, er det så er det det samme fødselsen efter....Jordemoderen sagde at det godt kunne være tilfældet at den sat fast igen....Øv gider ikke.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2012

Meesalith-vb

Kram! Jeg har 'desværre' ingen erfaringer jeg kan dele ud af, men ville, hvis jeg var usikker, bede om en snak med jm igen. Skal selv beslutte om jeg vil have kejsersnit eller føde selv, og ender nok med et par snakke med jm om det.

Anmeld

30. marts 2012

babytrunte-vb

Åh ja, de jordemoderbesøg de er skønne, eller der er skønne hvis alt er som det skal være. Sjovt at høre hikke lyd.

Mht til de andre ting du skriver om, har jeg ingen erfaringer eller viden. Men kan bestemt godt forstå du tænker sådan.

Anmeld

30. marts 2012

Cilottemor-vb

Tak for jeres svar....:0)

Jeg skal hvis jeg når det...til jordemoder 26. april, 2 dage før termin. Jeg snakkede med jordemoderen om mine tanker, og hun beroligede mig og sagde at jeg var i virkelig gode hænder på Hvidovre da det er Danmarks største fødeafdeling. Hun sagde at hvis der skete noget akut var jeg bestemt i gode hænder da de har ekspertisen pga. størelsen af afdelingen og så mange fødsler....Jeg har født på Herlev de andre 3 gange, og har haft nogen gode fødselsforløb på trods....

Jordemoderen noterede det hele i min journal så de har info. når jeg kommer pruuuuustende ind....ang. kejsersnit, så er det kun et valg for mig hvis det absolut er nødvendigt eller jeg bliver rådet dertil...epedural og hvad der er af smertestillende tager jeg kun imod hvis jeg absolut ikke er i stand til at gennemføre...Jeg har lidt angst for at det skal ind i kroppen til baby......Men kan så godt forstå andre vælger det! Så mine fødsler  har jeg på forunderlig måde klaret uden noget, lukket mig ind i en  'klokke' og bare koncentreret mig om at trække vejret....Håber jeg har flere af de kræfter tilbage.....:0) Ellers ved jeg at der er hjælp derude...

Rigtig god weekend

Anmeld

31. marts 2012

cilmag-vb

Hejsa.

Det lyder dejligt med besøget, det er skønt, når alt er som det skal være. Det er også en fin størrelse han lyder til at have.

Ved min fødsel med min søn i 2006 sad moderkagen også fast. Desværre føltes det ikke sådan, så jdm trak den forsigtigt ud, men desværre også min livmoder. Det sker MEGET sjældent, at 'leddene', der holder livmoderen er så slappe, men det var ved at gå galt. Jeg mistede over 3 liter blod, og havde det derfor også fordeligt den første tid. Bagefter blev der sat spørgsmåltegn ved, om jeg overhovedet kunne få flere børn. 

Det kan jeg jo så heldigvis, men jeg har valgt kejsersnit denne gang, netop fordi de ikke kunne garantere, at det ikke ville ske igen, at livmoderen krænger sig med ud. De kunne sagtens garantere at jeg ville få skrabet moderkagen ud, og at der ville blive holdt øje med mig,  fra jeg kommer ind.

Men den fødsel har simpelthen sat sine spor, så for at få ro i graviditeten valgte jeg KS. Det var der heldigvis fuld opbakning til.

De kunne heller ikke sige noget om, hvorfor det skete, eller at det ikke ville ske igen. Jeg tror ikke, at du blev meget klogere af mit svar, men ville også bare fortælle at jeg fik samme besked som dig. At man ikke kan udelukke det desværre.

Anmeld

1. april 2012

Cilottemor-vb

cilmag SKREV:

Hejsa.

Det lyder dejligt med besøget, det er skønt, når alt er som det skal være. Det er også en fin størrelse han lyder til at have.

Ved min fødsel med min søn i 2006 sad moderkagen også fast. Desværre føltes det ikke sådan, så jdm trak den forsigtigt ud, men desværre også min livmoder. Det sker MEGET sjældent, at 'leddene', der holder livmoderen er så slappe, men det var ved at gå galt. Jeg mistede over 3 liter blod, og havde det derfor også fordeligt den første tid. Bagefter blev der sat spørgsmåltegn ved, om jeg overhovedet kunne få flere børn. 

Det kan jeg jo så heldigvis, men jeg har valgt kejsersnit denne gang, netop fordi de ikke kunne garantere, at det ikke ville ske igen, at livmoderen krænger sig med ud. De kunne sagtens garantere at jeg ville få skrabet moderkagen ud, og at der ville blive holdt øje med mig,  fra jeg kommer ind.

Men den fødsel har simpelthen sat sine spor, så for at få ro i graviditeten valgte jeg KS. Det var der heldigvis fuld opbakning til.

De kunne heller ikke sige noget om, hvorfor det skete, eller at det ikke ville ske igen. Jeg tror ikke, at du blev meget klogere af mit svar, men ville også bare fortælle at jeg fik samme besked som dig. At man ikke kan udelukke det desværre.

Hej 

Tak for dit indlæg. Puuha jeg kan godt forstå at I i fælleskab fik arrangeret et kejsersnit ved din næste fødsel....Det var dog ubehageligt....glad for det gik godt....Jeg kender en pige der har været samme tur igennem som dig for 4 år tilbage..Hun har det heldigvis godt og har mod på baby igen.

Jeg kan huske jeg lå en time efter fødselen, mens de prøvede at hjælpe moderkagen ud.....Jeg kunne bare mærke at den sad fast....Flere gange måtte jeg sige, i må ikke hive mere, den sidder fast....Det gør ondt...Det føles altså som den sidder fast....!!! Lægen der skulle operere mig var nede i de sidste 25 minutter for at prøve. Jeg kan huske min søster som også var med til fødselen fortalte bag efter at hun var ved at blive rigtig arrig og vred fordi de blev ved så længe når jeg tydeligvis kunne mærke den sad fast...Hun havde lyst til at råbe, kan i ikke forstå i må gøre noget andet.....Men der var en fin tone på trods og det gik jo fint bag efter....Jordemoder har denne gang lovet er de vil være på forkant både med blødning og fastsiddende moderkage...

Så jeg satser på jeg og baby er i gode hænder...:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.